چاپ خبــر

تاثیر مافیای پزشکی بر هزینه درمان

وزیر سابق بهداشت، اظهارداشت: در طب نوین به علت مداخله مافیای پزشکی، هزینه ها بسیار بالا رفته و موجب شده است کشورهای مختلف به سمت طب سنتی بروند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حفظ و احیای سبک زندگی اسلامی گفت: خداوند در آیات مختلف قرآن به اهمیت غذای طاهر اشاره کرده و فرموده است ما به آنچه که شما عمل می کنید آگاهیم پس باید به دستورات الهی عمل کنیم.

وی افزود: منشا بیشتر بیماری ها رعایت نکردن آداب خوردن و آشامیدن و داروی همه بیماری ها پرهیز و رعایت علم تغذیه است.

طریقت منفرد تاکید کرد : ۸۰ سال پیش استکبار ما را از سبک زندگی اسلامی محروم کرد اما باید بررسی کنیم چرا بعد از انقلاب به این مسئله توجه نشده است ؟

وی با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی گفت: به جز برخی کشورهای باستانی که اساس طب شان بومی است در کشورهای دیگر و حتی کشورهای توسعه یافته طب سنتی در حال گسترش است.

وزیر سابق بهداشت تصریح کرد: به عنوان مثال ۸۰ درصد پزشکان ژاپنی رویکردشان طب سنتی است و سوئیس که به عنوان کشوری نوین در طب شناخته می شود از سال ۱۹۹۰ در بیش از ۵۰ درصد درمان ها از طب سنتی استفاده می شود.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی طب سنتی را به علت هزینه کم و در دسترس بودن به همگان توصیه کرده است و به این موضوع پیش از این باید توجه می شد.

طریقت منفرد افزود: زالو درمانی که پزشکان از آن به عنوان موردی غیراصولی یاد می کنند در حال حاضر در فرانسه، آلمان و روسیه بسیار مورد توجه قرار گرفته و این کشورها بزرگترین تولیدکننده زالو هستند بطوریکه در داروخانه های این کشورها فروش زالو رواج دارد.

وی با اشاره به هزینه های بالای کشور در طب نوین تاکید کرد: ترویج و توسعه طب سنتی باید از خانواده ها شروع شود و مردم باید با توجه به این طب ، سبک زندگی خود را تغییر دهند.

طریقت منفرد ادامه داد: هفته گذشته وزیر بهداشت از تشکیل دانشگاه علم و دین سخن گفت اما باید بدانیم این وعده های زیبا تا اجرایی شود عمر دولت ها خاتمه می یابد و به طور کامل عملی نیست.

وی افزود: در دولت قبل دانشگاه طب سنتی تشکیل و متخصصان متعددی در این زمینه تربیت شدند که باید این موضوع گسترش یابد.

وزیر سابق بهداشت، تاکید کرد: نفوس انسان ها از مزاجشان نشات می گیرد و اگر زوج ها قبل از ازدواج براساس مزاج شان انتخاب شوند دیگر شاهد طلاق های متعدد در جامعه نخواهیم بود.

Go to TOP