چاپ خبــر

عکاسی از همای افسانه‌های ایران در فریدونشهر+تصاویر

تصاویر پرنده هما در شهرستان فریدونشهر شکار شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، تصاویر پرنده هما توسط مسئول اداره حفاظت محیط زیست فریدونشهر در این شهرستان ثبت شد. تا پیش از این اطلاع دقیقی از وجود این پرنده در فریدونشهر در دست نبود.

Homa001

محمد میکلانی در رابطه با عکاسی از این پرنده گفت: تاکنون دو بهله پرنده هما در این شهرستان مشاهده شده‌اند که به طور اتفاقی یکی از این دو پرنده را در آسمان فریدونشهر مشاهده کردیم و توانستیم از آنعکاسی کنیم. هما پرنده‌‌ای است که نقش‌ آن بارها در سرستون‌‌های تخت جمشید بکار رفته و نامش در اشعار بزرگان ادب پارسی تکرار شده است.

Homa002

پایگاه کویرها و بیابان‌های ایران از هما به عنوان بزرگترین کرکس، با ویژگی‌ها و طرح بدن متفاوت با سایر کرکس‌ها نام برده است. در این پایگاه اطلاع رسانی ویژگی‌های هما این چنین آمده است: «بال‌ها بلند و باریک و زاویه‌دار، دم بلند و لوزی شکل، به رنگ تیره است. روتنه و بال‌ها سیاه، زیرتنه قهوه‌ای کمرنگ و سر به طور کلی نخودی رنگ است. اطراف چشم و ناحیه منقار سیاه رنگ است که به موی سیاه ریش مانند در زیر منقار منتهی می‌شود. سینه به رنگ نارنجی مایل به قرمز است و روی بال‌ها و پشت سیاه رنگش، نقش و نگاری از پرهای نابالغ کاملا تیره است و این رگه‌ها نامشخص‌ترند.»

Homa003

  1. بالاخره افسانه ای نبودم. بالاخره من پیداشدم خداراشکر
    کاش میشد یک کتاب از دیدنیهای منطقه تان چاپ میکردید.
    اگر ممکنه عکسی از نزدیک این پرنده را بزارید.
    خیلی خیلی برای من جالب بود.

Go to TOP