چاپ خبــر

رسایی: هرگاه میل هاشمی رفسنجانی در انتخابات حاکم نشد، نظام را به تقلب متهم کرد

نماینده تهران گفت: برخی از افراد در بزنگاه‌های تاریخ مردود شدند/ فرمان اصلاحات در دست حزب مشارکت است/ بر اثر نفوذ دشمن بعضی از افرادی که از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند الان از اقدام خود پشیمان شده‌اند

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، حمید رسایی شامگاه سه‌شنبه در کرسی آزاد اندیشی با عنوان «خط مبارزه و نفوذ در دانشگاه از دیروز تا امروز» که در دانشگاه اراک برگزار شد اظهار داشت: اگر برجام بی‌نقص بود این همه انتقاد بر آن وارد و این شروط برای اجرای آن در نظر گرفته نمی‌شد.

وی بیان کرد: محکم‌ترین و منصف‌ترین نقدهای وارد شده بر برجام از سوی مقام معظم رهبری بوده و ما نیز از ایشان پیروی می‌کنیم تا به نتیجه رهایی و لغو تحریم‌ها دست پیدا کنیم.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه چرا هنگامی که مقام معظم رهبری از مذاکرات حمایت می‌کنند، شما با برجام و مذاکرات مخالفت می‌کنید، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره از تیم مذاکرات هسته‌ای دفاع کردند، اما حمایت ایشان شامل محتوای مذاکرات نبوده است و دایماً تاکید داشتند که به این مذاکرات خوش‌بین نیستند و در قسمتی از سخنان خود فرموده‌اند که برجام متنی است پر از ابهام و ساختاری ضعیف که نتوانسته جلوی تحریم‌ها را بگیرد.

رسایی ادامه داد: استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که از ساخت سلاح هسته‌ای خودداری می‌کند، اما در گزارش‌های آژانس هسته‌ای آمده که ایران تا سال 2003  در برخی تحقیقات خود سلاح هسته‌ای را دنبال می‌کرده که این موضوع با اصل ساختار کشور مطابقت ندارد.

*مشکل نظام سلطه با ایران سلاح هسته‌ای نیست

وی با اشاره به اینکه سلاح هسته‌ای بهانه‌ای برای تحریم ایران از سوی دشمنان بود، خاطر نشان کرد: در همسایگی ایران کشور پاکستان قرار دارد که علاوه بر داشتن سلاح هسته‌ای، معاهده npt را امضا نکرده و تحریم هم نشده است که مثال‌هایی از این قبیل نشان می‌دهد مشکل نظام سلطه با ایران سلاح هسته‌ای نیست بلکه روحیه استکبارستیزی ایرانیان سبب شده تا دشمن احساس خطر کند.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استدلال رئیس جمهور وقت این است که مخالفان برجام کاسبان تحریم هستند، تاکید کرد: در دوره اعتدال دوگانه سازی صورت گرفت که باید از بین تحریم‌ها و معیشت یکی را انتخاب می‌کردیم که دولت دو سال ملت و مجلس شورای اسلامی را سرکار گذاشتند و رکود آسیب‌های زیادی را به مردم وارد کرد و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برجام نیز نتوانسته جلوی تحریم‌ها را بگیرد.

رسایی با بیان اینکه وزیر امور خارجه کشورمان به مثابه دروازه‌بانی است که دروازه‌اش به چهار قسمت تقسیم شده، گفت: تحریم‌ها یک قسمت از این دروازه است که وزیر امور خارجه این قسمت را محافظت می‌کند و این در حالی است که دشمن توان خود را بر سه قسمت دیگر معطوف کرده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه منفصلان از خدمت در دانشگاه جای ندارند، اظهار داشت: من 10سال پیش در زمان تصدی مدیریت اداره ارشاد قم 300 میلیون تومان را از حسابی غیردولتی برداشت کردم تا بتوانم حقوق کارمندان را پرداخت کنم و پس از مدتی این مبلغ را به حساب اولیه برگرداندم که به خاطر این موضوع به پنج سال انفصال از خدمت محکوم شدم و اگر بخواهیم قانونی عمل کنیم رئیس جمهور وقت که یک میلیارد و 400 میلیون دلار را از حساب ذخیره ارزی برداشت کرده باید به صورت دائمی انفصال خدمت شود.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه معنای اصلاح طلبی و اصول گرایی در کشور مشخص نیست، بیان کرد: امروزه جنگ حقیقی دعوا بین اصولگرایی و اصلاح طلبی نیست، بلکه جنگ حقیقی بین فقر و غنی، اسلام محمدی و اسلام آمریکایی و اسلام سرمایه‌داری با اسلام دردمندان است.

*فساد در دانشگاه آزاد را زیاد می‌دانم

رسایی تصریح کرد: من فساد در دانشگاه آزاد را زیاد می‌دانم و هر موضوعی که به این دانشگاه مربوط باشد را امضا نمی‌کنم.

وی با اشاره به فتنه سال 88 خاطر نشان کرد: آقای روحانی رئیس جمهور شدنش را به شهدای فتنه 88 مدیون است.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شیوه‌های انتخاباتی، تجهیزات و نیروی انسانی مرتبط با آن در سال 92 با سال 88 یکسان بود، افزود: تنها تفاوت انتخابات در این دو سال در این بود که در سال 88 کاندیدای مورد نظر فتنه گران انتخاب نشد و شعار تقلب را سر دادند و چون در سال 92 آن کسی را که می‌خواستند انتخاب شد سکوت کردند.

رسایی خاطر نشان کرد: هرگاه میل آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات حاکم نشد وی نظام را به تقلب متهم کرد و این بزرگترین توهین به شعور ملت ایران است.

*برخی از افراد در بزنگاه‌های تاریخ مردود شدند

وی در ادامه تاکید کرد: برخی از افراد در بزنگاه‌های تاریخ مردود شدند که فتنه 88 یکی از این بزنگاه‌ها بود البته این موضوع به معنای آن نیست که اگر کسی در فتنه خوب یا بد عمل کرد تا آخر نیز همین گونه باقی مانده و راه برگشتی ندارد زیرا انسان‌ها قابل تغییر هستند.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استناد به گذشته، بدون توجه به شرایط کنونی افراد اشتباه است و امام خمینی(ره) نیز در انتهای وصیت نامه سیاسی و الهی خود بر توجه به شرایط کنونی افراد تاکید کرده‌اند.

رسایی با بیان اینکه متأسفانه مفهوم صحیح اصلاحات به خوبی تعریف نشده و حد و مرز مشخصی ندارد، اظهار داشت: متأسفانه به همین دلیل برخی از افراد اصلاح طلب دچار لغزش شدند که نمونه‌هایی از این افراد را در فتنه 88 مشاهده کردیم همچنین تعدادی از آنان در رسانه‌های غربی مشغول شده‌اند.

*اصلاحات در دست حزب مشارکت است

وی ادامه داد: فرمان اصلاحات در دست حزب مشارکت است که بسیاری از افراد این حزب سابقه کار در اطلاعات را داشته‌اند که به همین دلیل با ایجاد جنگ روانی آشنایی کامل داشتند و در جریان فتنه می‌خواستند مردم بین دین سخت یا دین آسان یکی را انتخاب کنند که تلاش کردند تریبون نماز جمعه، سپاه و بسیج را دین سخت و روزنامه صبح امروز را به عنوان دین آسان معرفی کنند.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به خطرات نفوذ دشمن افزود: نهادهایی مانند دانشگاه باید آمادگی خود را در برابر نفوذ دشمن افزایش دهند و نباید از آن غفلت کنند.

*تا زمانی که مبارزه باشد خطر نفوذ نیز وجود دارد

رسایی تصریح کرد: تا زمانی که مبارزه باشد خطر نفوذ نیز وجود دارد و هر نهادی که فعالیت بیشتری در مبارزه داشته باشد قطعاً بیشتر مورد نفوذ قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: دانشجویان قشری مطالبه‌گر هستند و به دلیل همین خصوصیت اگر دانشگاه‌ها بنیان اعتقادی دانشجویان را تقویت کنند، خط مبارزه و آرمان خواهی محکم‌تر خواهد شد.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکل‌های دانشجویی سابقه درخشانی در تاریخ کشور دارند که می‌توان به تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد که چهره دشمن را برملا کرد و امام خمینی (ره) نیز از پیروان خط امام حمایت کردند.

*بر اثر نفوذ دشمن بعضی از افرادی که از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند الان از اقدام خود پشیمان شده‌اند

رسایی تصریح کرد: اما امروزه شاهدیم بر اثر نفوذ دشمن بعضی از افرادی که از دیوار لانه جاسوسی بالا رفتند همان جا مانده و از اقدام خود پشیمان شده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد اگر مراقب نباشیم دشمن به داخل تشکل‌های دانشجویی نفوذ کرده و آسیب های جدی را وارد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از پایان گرفتن هشت سال دوران دفاع مقدس، امام خمینی(ره) ایجاد یک نهاد فرهنگی را در دانشگاه‌ها ضروری دانستند که بسیج بر خلاف نظر بیشتر افراد جامعه که آن را تشکلی نظامی می‌دانند، با روحیه‌ای فرهنگی در عرصه‌ها حاضر شده و نقش آفرینی کردند.

نایب رئیس کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه افراد در معرض نفوذ قرار دارند و کسی می‌تواند در برابر آن ایستادگی کند که بر روی اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی بماند زیرا نفوذ از کوچکترین روزنه‌ها نیز وارد می‌شود.

رسایی ادامه داد: برخی از رخدادها و مشکلات در کشور به دلیل نفوذ دشمن در اطرافیان و خانواده‌ها صورت گرفته که با توجه به این موضوع همه باید هوشیار و آگاه باشند.

منبع: فارس

Go to TOP