چاپ خبــر
رئیس دانشگاه پیام نور فریدونشهر خبر داد؛

11 پرونده هیأت علمی در دانشگاه پیام نور فریدونشهر که هیچ یک در این دانشگاه نیستند

در جلسه پرسش و پاسخ با نماینده مردم در مجلس، رئیس دانشگاه پیام نور فریدونشهر با انتقاد نسبت به سیاست‌های دانشگاهی گفت: دانشگاه پیام نور فریدونشهر به سکوی پرتابی برای هیأت علمی شدن تبدیل شده است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، جلسه پرسش و پاسخ با نماینده مردم در مجلس در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور فریدونشهر برگزار شد. مجری این برنامه یک انجمن مردم نهاد تازه تأسیس بود.

در ابتدای این مراسم محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، به ایراد سخنرانی در رابطه با مناسبت 16 آذر و روز دانشجو پرداخت. وی در طی این سخنان از ارزش علم در روایات و در جامعه سخن گفت و جوانی را فرصت مغتنم فراگیری علم دانست.

PayamNoorFr003

سپس ظهراب اداوی، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر، پشت تریبون رفت. وی با انتقاد نسبت به افزایش بی رویه واحدهای دانشگاهی پیام نور در منطقه از کاهش دانشجو، گله مند بود و از مسئولان خواست تدابیر لازم برای این امر را بیاندیشند.

وی در باب مشکلات دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور فریدونشهر به سکوی پرتابی برای هیأت علمی شدن تبدیل شده است و هم اکنون 11 پرونده هیأت علمی در دانشگاه پیام نور فریدونشهر وجود دارد که هیچ کدام در این دانشگاه نیستند و این د حالی است که دانشگاه با کمبود استاد رو به رو است و سهمیه جدید برای پذیرش اساتید ندارد. رئیس دانشگاه پیام نور فریدونشهر همچنین از نماینده مردم خواست در مجلس پیگیر تأمین بودجه دانشگاه پیام نور باشد.

بعد از سخنان اداوی نوبت اسفنانی بود تا به سؤالاتی که مجریان برنامه از میان سؤالات حاضران در جلسه انتخاب می‌کردند پاسخ دهد. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان اولین موضوع خود، سیاست‌های دانشگاه پیام نور در ازدیاد واحدهای دانشگاهی و مقیم نبودن هیئات علمی در مراکز دانشگاهی مربوطه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را موجب کاهش سطح کیفیت دانشگاه‌ها و بی عدالتی دانست.

PayamNoorFr005

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اشتغال، ضمن این که مسأله اشتغال در شهرستان را مصیبت‌وار بیان کرد، پاسخ به این مسأله را به علت حجم بالای توضیحات مستلزم جلسه‌ای جداگانه دانست و خواستار تنظیم جلسه دیگری برای توضیح در مورد این موضوع شد.

اسفنانی از سیاسی بازی‌ها و سیاسی کاری‌ها در بین برخی مسئولین نظام و به خصوص در مجلس شورای اسلامی سخن به میان آورد و گفت: برخی نان مردم را به سیاست گره زده‌‌اند و به جای رسیدگی به امور مردم به دنبال دعواهای سیاسی هستند.

PayamNoorFr001

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت یکی از بزرگترین کارهای خود در دوران نمایندگی را تلاش برای ساخت مستندی از فریدونشهر به نام «بام ایران» و پخش آن از شبکه چهار بیان کرد و گفت: برای آوردن سرمایه گذار به فریدونشهر ابتدا باید فریدونشهر را به مردم شناساند.

وی به ظرفیت‌های بالای فریدونشهر اشاره کرد و گفت: به سبب وجود خصلتی که فریدونشهر را بام ایران نموده است یعنی قرار داشتن در بالاترین ارتفاع از سطح دریا در کشور، این منطقه بهترین موقعیت برای انجام تمرینات سنگین و حرفه‌ای هوازی است. اسفنانی گفت: به همین دلیل فریدونشهر می‌تواند بهترین گزینه برای تأسیس کمپ‌های تیم ملی باشد ولی در حال حاضر به علت محیا نبودن زیرساخت‌های لازم از جمله هتل، امکان این امر وجود ندارد.

PayamNoorFr004

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به عدم استقبال مردم از این برنامه با وجود ارسال پیامک‌های سراسری و دعوت از عموم مردم در شبکه‌های اجتماعی نام برد. اعتراض تعدادی از حضار نسبت به پرسیدن برخی سؤالات سطح پایین با وجود محدود بودن زمان برنامه از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود.

  1. مرین گفت:

    برنامه واقعا عالی بود

  2. مریم گفت:

    باسلام میخواستم ی خسته نباشید بگم ب کسانی ک این برنا مه را چیدن اجرا کردن عالی بود خسته نباشین

  3. علي گفت:

    باسلام و خسته نباشيد خدمت مدير محترم سايت پونه زار و تشکر بابت پوشش خبري ايشان از جلسه بچه هاي اميد فردا
    و خسته نباشيد ب اين گروه تازه تاسيس

  4. زهرا گفت:

    این که نوشتید عدم استقبال مردم اشتباه چون پیامک روز جلسهارسال شد و مطمعنا نمیشد جمعیت بیشتر حضور پیدا کنه چون سنگ اندازی زیادی بود با این حال نیمی بیشتر از سالن پر بود و تصاویر شما در اخر مجلس گویا گرفته شده ک جمعیت خارج شده وگرنه استقبال خوب بود

    • پونه زار گفت:

      تنها یک عکس و آن هم آخرین عکس گزارش در نیمه دوم برنامه گرفته شده است.
      رسالت رسانه بیان حقایق بوده و قضاوت با مردم است.

  5. همشهری گفت:

    جای تاسف داره که یازده پرونده سوری وجود داره. واقعا جای تاسف داره. پس کی باید رسیدگی کنه؟؟؟مسئولش کیه؟؟این عزیزان که فقد انتقاد کردن از چنین مسئله ای
    من هم به شدت انتقاد میکنم
    ولی چه فایده

  6. مهدی ع گفت:

    ممنون از پوشش خبری

  7. فریدن گفت:

    واقعا آقای اسفنانی یکی از نمایندگان فعال این دوره مجلس بودن تنها نماینده ای که توی شبکه سراسری ازشون دعوت شده ایشون بودن ان شاء الله در انتخابات پیش رو هم بتونن موفق بشن و با کسب بالاترین آرا دوباره نماینده ما مردم بشن

  8. خمسلو گفت:

    چرا پیام من را قبول نکردی.گرجیان *!!!!!!!!!

  9. استاد گفت:

    به تمامی دانشجویان عزیزاین روز را تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای تمامی دست اندر کاران علم وتحصیل دارم چرا وبه جه علت اساتید در این جلسه حضور ندارن آیا در روز دانشجو نمی بایست از اساتید جهت حضور در این جلسه دعوت می شد تا شاید سوالات جدی از عملکرد جناب آقای اسفنانی و جناب آقای اداوی میشد بنده به عنوان یک مدرس که سالیان سال است در این دانشگاه به امر مقدس آموزش مشغولم خیلی دوست داشتم در این جلسه می بودم وبه عنوان یک استاد با نماینده عزیزم وریاست دانشگاه و دانشجویان خوبم درد دل می کردم و در پایان انتقادات جدی و البته منصفانه را ارایه می دادم

Go to TOP