چاپ خبــر
در حمله ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور؛

شهادت صدها نفر از شیعیان نیجریه/سرنوشت شیخ زکزاکی نامعلوم است

پایگاه خبری نیجریه‌ای اعلام کرد در درگیری و یورش ارتش این کشور به منزل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان،‌ علاوه بر همسر و پسر او بیش از ۳۰۰ تن از شیعیان به شهادت رسیدند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از راه دانا، رسانه‌های محلی در نیجریه خبر می‌دهند در یورش ارتش این کشور به منزل رهبر شیعیان و درگیری‌های پس از آن،‌ نظامیان علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی»، بیش از 300 تن از شیعیان را به شهادت رساندند.

بامداد روز یکشنبه(دیروز) بود که تعداد معدودی از رسانه‌ها از یورش نظامیان ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس؛ نیروهای ارتش نیجریه در تلاش برای بازداشت شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر شیعیان این کشور به خانه وی در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» یورش بردند.

این اقدام تازه علیه شیعیان و شخص «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان به بهانه تلاش برای ترور رئیس فرمانده ارتش این کشور از سوی نظامیان این کشور صورت گرفت؛‌ ادعایی که به شدت از سوی جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان رد شد.

حالا یک رسانه نیجریه‌ای در خبری به نقل از اعضای مطلع جنبش اسلامی نیجریه خبری تکان دهنده از یورش ارتش این کشور به شیعیان و تعداد بالای شهدا منتشر کرده است.

پایگاه «لیدرشیپ» گزارش داد: «اعضای مطلع در درون جنبش اسلامی نیجریه به لیدرشیپ گفتند همسر و پسر شیخ زکزاکی و بیش از 300 عضو شیعیان از جمله اعضای ارشد آنها توسط سربازان کشته شدند».

در ادامه این گزارش آمده است :‌«به گفته ابراهیم موسی سخنگوی مجمع رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه در یورش 24 ساعته سربازان افرادی از قبیل شیخ محمد محمود توری رهبر مرکز ایالت کانو و معاون زکزاکی، دکتر مصطفی سعید مدیر رسانه‌ای جنبس ایلامی، ملام ابراهیم عثمان سخنگوی گروه و جمای گیلیما رهبر ارشد بانوان گروه کشته شدند».

به گزارش این پایگاه نیجریایی،‌ ارتش این کشور علاوه بر یورش به منزل رهبر شیعیان، ‌به دفاتر مرکزی شیعیان در سوکوتو و زاریا حمله کردند.

بیشترین کشتارها در این سه نقطه صورت گرفته است: محل اقامت رهبر جنبش در محله گیالسو شهر زاریا، حسینیه بقیه الله و دار الرحمه در شهر زاریا صورت گرفته و در این مناطق بسیاری از افرادی که سلاح نداشتند،‌قربانی حملات ارتش شدند.

در همین ارتباط،‌ جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای ضمن رد اتهامات ارتش،‌ از حملات وحشیانه نظامیان نیجریه‌ای به شیعیان خبر داده است. نظامیان ارتش حتی به شیعیان زخمی هم رحم نکرده و به آنها تیر خلاص می‌زدند.

به منظور مقابله با اعتراضات در نیجریه، تدابیر شدید امنیتی در چندین شهر این کشور اتخاذ شده و نظامیان حضور گسترده‌ای در خیابان‌ها دارند.

Go to TOP