چاپ خبــر
نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت:

وزارت نیرو به تعهداتش در قبال کشاورزان خسارت دیده فریدونشهری عمل کند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به گذشت 15 سال از احداث تونل چشمه لنگان و خسارتی که به 53 مزرعه شهرستان فریدونشهر وارد آمده است، از وزیر نیرو خواست تمام تعهدات این وزارتخانه در مورد کشاورزان خسارت دیده از احداث تونل را اجرایی کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس در نطق میان دستور دیروز خود در صحن علنی مجلس ضمن بیان این که در حداقل پنج نطق خود موضوع سیب زمینی را به وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرده است و در تذکرات دیگر و جلسات مختلف این موضوع را پیگیری کرده است، همچنان از پرغصه بودن قصه این محصول خبر داد.

محمدعلی اسفنانی از این وزارتخانه خواست نسبت به خرید سیب زمینی با نرخ توافقی به جای نرخ تضمینی و برنامه ریزی میان مدت و طولانی مدت در جهت ساماندهی بازار این محصول از جمله تغییر الگوی کشت با توجه به آمایش سرزمینی و توجه به صادرات آن اقدام نماید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به گذشت 15 سال از احداث تونل چشمه لنگان و خسارتی که به 53 مزرعه شهرستان فریدونشهر وارد آمده است، از وزیر نیرو خواست تمام تعهدات این وزارتخانه در مورد کشاورزان خسارت دیده از احداث تونل را اجرایی کند.

وی احداث سد ذخیره آب روستای نهضت آباد، تحویل آب به کشاورزان وحدت آباد و برخی از کشاورزان روستای سیبک را از جمله تعهدات انجام نشده این وزارتخانه بعد از 15 سال بیان کرد. نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت میزان آب مورد تعهد دولت برای شهرستان فریدونشهر در اثر خسارات کشاورزان بر اثر احداث تونل چشمه لنگان را 650 لیتر بیان کرد.

126961_orig

اسفنانی نسبت به دوگانگی در تصمیم گیری مسئولان این وزارتخانه در خصوص حوزه آبریز زاینده رود بودن شهرستان های حوزه انتخابیه اش از لحاظ برداشت آب و پرداخت خسارت خشکسالی انتقاد کرد و خواستار نگاه عدالت محور این وزارتخانه و اعطای حق برداشت از آب‌های سطحی به کشاورزان روستاهای حجت آباد، دولت آباد و میدانک شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین از عدم تأمین آب شرب سالم برای شهر داران از منابع پایدار همچون رودخانه پلاسجان بعد از خروجی چشمه لنگان یا تصفیه خانه مستقر در منطقه کرون انتقاد کرد.

وی ضمن تشکر از دستور وزیر بهداشت و درمان مبنی بر تحویل یک دستگاه آمبولانس به مرکز بهداشت بوئین و میاندشت و تکمیل ساختمان و تجهیز بیمارستان 23 تختخوابی چادگان، خواستار افتتاح هر چه سریعتر این بیمارستان، تجهیز درمانگاه تخصصی و آزمایشگاه بیمارستان شهید رجایی داران و تکمیل ساختمان درمانگاه شهدای فریدونشهر شد.

این نماینده مجلس همچنین ضمن تشکر از وزیر بهداشت جهت احداث خانه بهداشت در روستاهای معصوم آباد، آغچه، زرنه، انالوجه، مندرجان، بهرام آباد، مصیر و شهر رزوه خواهان تکمیل ساختمان درمان‌بستر بوئین میاندشت و تجهیز آن شد.

اسفنانی همچنین با توجه به کوهستانی بودن، برفگیر بودن و صعب العبور بودن جاده‌های روستایی شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود از وزیر بهداشت خواست نسبت به تحویل دو دستگاه آمبولانس شاسی بلند برای هر شهرستان اقدام نماید.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: در این طرح تعدادی از همکاران شما از جمله کادر غیرآموزشی از مواهب این طرح بی‌بهره مانده‌اند که لازم است به این امر رسیدگی شود.

وی همچنین به تفاوت فاحش حقوق دریافتی بازنشستگان سابق آموزش و پرورش با بازنشستگان و شاغلین فعلی اشاره کرد و آن را غیرقابل توجیه و بی عدالتی محض دانست و همچنین خواستار رسیدگی به معوقات فرهنگیان به ویژه مطالبات یک ماه حقوق مربوط به مرخصی مناطق محروم شد که از حدود بیست سال پیش کماکان لاینحل مانده است.

  1. ازبیانات به حق ودفاع جانانه برادرارجمندمان نماینده محترم این شهرستان نهایت سپاس راداریم.

  2. با سلام ودرود بر محمد وال محمد(ص) ودرود به شهدای شهرستان ودرود به یادگاران 8سل دفاع مقدس وشکر بیکران به درگاه ایزد مننان بابت ارزانی نمودن نماینده ای از قشر ایثارگران نماینده ای از قشر محروم فریدن بزرگ ونماینده ای فعال با سواد وجسور از زحمات این برادر بزرگوار کمال تشکر را داریم امید است در پناه حق موفق وپیروز باشید

Go to TOP