چاپ خبــر
مدير عامل سازمان آتش‌نشاني اصفهان:

آتش نشانی اصفهان در بین سه كشور برتر اطفاء حريق جهان قرار گرفت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آتش‌نشاني اصفهان توانست در رقابت با 10 كشور برتر جهان در اطفاء حريق رتبه سوم را كسب كند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار  به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان، آتشپاد بهزاد بزرگزاد با اشاره به شرکت سازمان آتش‌ نشاني اصفهان در يك مسابقه بين‌المللي در زمینه مهار اطفاء حريق اظهار كرد: یک شركت بين‌المللي آلماني برگزاركننده  این مسابقه بوده و بنابر اعلام این شرکت يك‌هزار گزارش حريق از سراسر دنيا به این مسابقه ارسال شده است.
وي افزود: حادثه آتش‌سوزی شرکت «ارسا گاز»، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حوادث آتش‌سوزی در سطح ملی و بین‌المللی بود که می‌توانست فاجعه بزرگی را در شمال شهر اصفهان رقم بزند اما توسط آتش‌نشانان اصفهان مهار شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: 150 تُن گاز مایع در شرایطی قرار گرفته بود که در صورت انفجار تنها یک مخزن، تمامی مواد منفجر و تا شعاع چندین کیلومتری تمامی شهروندان و بناها تحت تاثیر شعله‌های آتش قرار می‌گرفتند.
وي ادامه داد: فيلم تمامي حادثه‌ها مورد داوري داوران قرار گرفت و از ايران عملکرد آتش‌نشاني اصفهان جزو 10 مورد اطفاء و كنترل برتر انتخاب شد.
بزرگزاد با اشاره به اینکه میزان خطر و هیجان این 10 مورد اطفاء حریق برتر جهان به راي مردمي گذاشته شد، اضافه كرد: اين امر در داخل کشور در راستای فرهنگ ايمني بيشتر و مشاركت مردم از سوي رسانه‌های استانی و کشوری بازتاب بسیار خوبی به همراه داشت و در نهایت با مشاركت و راي خوب هموطنان، آتش‌نشاني اصفهان توانست با كسب امتياز لازم به جمع سه آتش‌نشانی برتر جهان راه‌ پيدا كند.
وی گفت: كشورهاي برزیل و ترکیه نیز به ترتیب مقام‌های اول و دوم اين مسابقه جهاني را کسب کردند و نكته جالب توجه اينجاست كه از كشورهايي همچون اتريش، سوئد و كانادا به حادثه ارسا گاز اصفهان و عملکرد خوب آتش‌نشانی اصفهان راي دادند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اينكه سه كشور برتر از سوي شركت آلماني انتخاب شدند، افزود: فيلم و عكس حريق با دقت ريزبينانه داوران مورد بررسي قرار گرفت و به زودي برخی از آتش‌نشانان اصفهان به عنوان آتش‌نشانان برتر جهان به كشور آلمان سفر مي‌كنند.
وی جهاني شدن ايران در اطفاء حريق را بهترين انگيزه براي آتش‌نشان دانست و افزود: اطفاء حريق تكنيك و تاكتيك است و اين مسابقه ذهنيت آتش‌نشان را تقويت مي‌كند.

Go to TOP