چاپ خبــر

اصفهان در رتبه‌های بالای شهرهای آلوده جهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن دادن هشدار جدی برای پیگیری مسئولان نسبت به کاهش آلودگی هوای اصفهان گفت: اصفهان در رتبه‌های بالای شهرهای آلوده جهان قرار دارد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، وحید فولادگر پیش از ظهر امروز در صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: این روزها یکی معضلاتی که به صورت مکرر با آن مواجه هستیم پدیده وارونگی هوا در شهر اصفهان است و متأسفانه در شهرهای صنعتی کشور، اصفهان سبقت را ربوده و صدر شهرهای آلوده کشور و حتی در رتبه‌های والا در سطح جهان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه سرعت آلایندگی آنقدر بالاست پس از بارش باران یا وزش باد هوای پاک یک روز بیشتر دوام پیدا نمی‌کند و مجدداً چشم امید به سامانه ناپایدار بعدی داریم و این معضل چندین سال است که تکرار می‌شود و بیماری‌ها و مشکلات جسمی و روحی روبه افزایش است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن هشدار نسبت به پیام‌های آلودگی هوا در نسل‌های آینده گفت: پیش از این بارها از سوی اعضای شورای اسلامی و حتی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تذکرات لازم پیرامون برگزاری جلسه‌ای را با مسئولان استان و شهر به منظور پیگیری برنامه جامع کاهش آلودگی هوا بیان شده است.

وی ادامه داد: این روزها که بحرانی‌ترین شرایط آلودگی را در طول سال طی می‌کنیم، وارونگی هوا موجب برانگیخته شدن حساسیت‌ها می‌شود و حداقل کاری که صورت می‌گرفت پیگیری و باز‌خواست از مسئولان مربوطه است.

 فولادگر خاطر نشان کرد: پاسخ به سئوالاتی از جمله اینکه آیا اقدامات انجام شده به حدی رضایت‌بخش بوده است که دیگر نیازی به پیگیری نیست؛ آیا گرفتاری‌ها و مشغله کاری باعث غفلت از موضوع شده است؛ آیا از مسئولان ناامید شده‌اید؛ آیا به دلیل شرایط اقتصادی و کمبود اعتبارات پاسخ‌ها را از پیش می‌دانید و لزومی در پیگیری موضوع نمی‌بینید، آیا طرح ارائه شده را مناسب نمی‌دانید و باید چاره‌ای دیگر اندیشید، همگی لازم و ضروری است.

منبع: فارس

  1. اصفهانی ها فقط نگران فریدونشهری ها هستند که آلودگی برای آنها مشکل درست نکند! و اگر خودشان در دود خفه شوند حاضر نیستند یکی از کارگاهها را به یکی از شهرستانها منتقل کنند! تا جایی که حاضرند عالی قاپو و میدان امام را برای ساخت کارخانه سموم و گازهای شیمیایی آماده کنند ولی کارگاهی در شهرستان محرومی ساخته نشود! از زمانی که به ظاهر و برای فریب مردم ساخت کارگاه و کارخانه در شعاع 50 کیلومتری اصفهان ممنوع شده کارخانه پتروشیمی اصفهان ظرفیت تولیدش را سه برابر کرده!؟ خدایا به حق امام حسین علیه السلام داد مظلومان این استان را تو از عاملان این بی عدالتی ها بگیر. و لعن و نفرین ابدی برای آنها قرار بده. آمین!

  2. البته هر که رتبه بالای خودخواهی و اختصاص صنایع مادر و تولیدی را در یک شهری کویری داشته باشد و به تبع آن هم سیل جمعیت مهاجر صرفا برای اشتغال با ید همچنین شرایطی داشته باشد .

Go to TOP