چاپ خبــر

ترکیه آوارگان سوری را اخراج می‌کند

ترکیه تعداد زیادی از آوارگان سوری را به کشورشان بازمی‌گرداند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از رویترز، سازمان‌های امدادرسانی و سازمان عفو بین الملل می‌گویند مقامات ترکیه دهها و شاید صدها نفر از مهاجران سوری را در خیابان‌های ترکیه بازداشت کرده‌اند و گاهی شهروندان سوری را که تکدی‌گری می‌کنند، دستگیر و به بازداشتگاه می‌فرستند.
این سازمان‌ها می‌گویند نیروهای امنیتی ترکیه شماری از آوارگان سوری را به زور به سوریه بازگردانده ‌اند. سازمان عفو بین الملل ماه گذشته اعلام کرد با پنجاه خانواده آواره سوری که پلیس ترکیه آنها را بازداشت کرده بود مصاحبه کرده است. این سازمان افزود بیش از یکصد خانواده سوری از ترکیه اخراج شده اند.
ترکیه بازگرداندن اجباری آوارگان را به سوریه تکذیب می‌کند و می‌گوید فقط سوری‌هایی را بازداشت می‌کند که مرتکب جرم می‌شوند. یک مقام بلندپایه دولتی که نامش فاش نشده گفت آوارگانی که با باندهای تبهکار ارتباط دارند به اردوگاهی در منطقه دوزیجی در استان عثمانیه در جنوب ترکیه فرستاده می‌شوند و برای حفظ نظم عمومی، رفت و آمد آنها محدود می‌شود. این مسئول ترکیه ای اقدام نیروهای امنیتی ترکیه را بخشی از روند مبارزه با جرائم سازمان یافته توصیف کرد که کمتر از یک درصد آوارگان سوری در ترکیه را شامل می‌شود.
شمار آوارگان سوری در ترکیه حدود دو میلیون و دویست هزار نفر برآورد شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
Go to TOP