چاپ خبــر

نظر فرماندهان سپاه در مورد نقش مستشاری ایران در سوریه چیست؟ + تصاویر

اخیرا ادعایی توسط رسانه‌های غربی مطرح شده که واکنش فرماندهان سپاه را درپی داشت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ روانی رسانه‌های بیگانه ضد جمهوری اسلامی ایران هر  روز شکل جدیدی به خود می گیرد و در یک ماه اخیر موضوع جدیدی مطرح شده که بسیار تامل برانگیز است.

رسانه‌های غربی تلاش می کنند تا ابتدا حضور نظامی گسترده ایران را در سوریه مطرح و سپس برای روحیه دادن به تکفیری‌ها  موضوع خروج  نیروهای نظامی ایران را به زعم خودشان عنوان کنند.

**ادعای  «بلومبرگ»

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در اخیرا گزارشی به نقل از «مقام‌های نظامی آمریکایی و غربی» مدعی شده بود که ایران در حال «خارج کردن» نیروهای نظامی خود از مناطق نبرد در سوریه است.  این رسانه که به عنوان یکی از بازوهای رسانه ای کاخ سفید در بین اهالی رسانه مشهور است در ادامه گزارش خود به نقل از مقام‌های نظامی آمریکایی و اروپایی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نکرده مدعی شده که  در ماه های گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعداد «قابل توجهی» از نیروهای خود را از مناطق عملیاتی سوریه خارج کرده است.

اما موضع جمهوری اسلامی ایران ثابت و بدون تغییر بوده و همواره صراحتا اعلام کرده کشورمان به عراق و سوریه کمک های مستشاری می‌کند و این موضوع از سوی مسئولان مختلف  لشکری و کشوری مطرح شده است.

البته ادعای رسانه های خارجی با واکنش فرماندهان ارشد نظامی از جمله سردار سرتیپ “حسین سلامی” جانشین فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ  “سید مسعود جزایری”  معاون بسیج  و فرهنگ دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح همراه بود.

***سردار جزایری: حضور مستشاری ما در ابعاد مختلف ضد تروریسم تکفیری در سوریه ادامه خواهد داشت/دروغ پردازی ها تاثیری در روند حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت منطقه نخواهد داشت

سردار سرتیپ «سید مسعود جزایری» معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به طرح برخی اخبار کذب پیرامون کاهش حضور سپاه در سوریه اظهار داشت: راهبردها وسیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب آموزه‌های دینی، عقلانیت، مصالح امت اسلامی و منافع ملی تعریف می‌شود و برخلاف سیاست‌های متزلزل و متناقض مدعیان دموکراسی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، از استحکام و پایداری برخوردار است.

آیا مستشاران ایرانی در سوریه کاهش یافته؟/نظر فرماندهان سپاه چیست؟  + تصاویر

وی افزود: بر همین اساس برغم انتشار اخباری کذب و بی اساس مبنی بر خروج و یا کاهش نیروهای مستشاری ایران در سوریه که در راستای جنگ روانی علیه جبهه ضد مقاومت تولید شده است، حضور مستشاری ما در ابعاد مختلف و متناسب با الزامات صحنه‌ی نبرد ضد تروریسم تکفیری در سوریه تا زمان مقتضی تداوم خواهد داشت.

سردار جزایری در ادامه با تأکید بر اینکه این دروغ پردازی‌ها هیچ تأثیری در ادامه روند حمایت ملت ایران از مقاومت اسلامی منطقه به ویژه دولت و ملت سوریه نخواهد گذارد، تصریح کرد: تردیدی نیست اینگونه خبرسازی‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌های غربی در راستای حمایت از تروریست‌های تکفیری و معارضین دولت قانونی سوریه و ممانعت از عمق راهبردی مخالفت ایران با سیاست‌ها و برنامه‌های مداخله جویانه امریکا و ارتجاع منطقه در سوریه در دستور کار امپراطوری رسانه‌های سلطه و صهیونیسم قرار گرفته است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: داعش مولود امریکا و ارتجاع منطقه است و دروغ بودن ائتلاف سازی‌های آنها برای مبارزه با این پدیده شوم برای مردم جهان آشکار شده است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید مجدد بر استمرار حضور مستشاری و حمایتی ایران در سوریه از اتاق‌های طراحی عملیات تا خطوط مقدم مقابله با داعش و تروریست‌های تکفیری در این کشور افزود: سوریه از یک ارزش استراتژیک فوق العاده برخوردار بوده و از این زاویه امنیت نقاط حساس و حیاتی جهان اسلام، سوریه و امنیت ملی ایران در این نقطه بهم پیوند خورده است؛ لذا همانگونه که بارها گفته شده است حضور مستشاری ما در ابعاد راهبردی، تاکتیکی، عملیاتی و فنی در سوریه برای کمک به دولت و مردم این کشور ترجمه‌ی راهبرد حمایت جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت اسلامی منطقه بشمار رفته و با قدرت ادامه می‌یابد. سردار جزایری تأکید کرد: حمایت ایران و نقش آفرینی حامیان سوریه در جبهه مقابله با تروریسم باعث عقب‌نشینی غرب از گزینه‌های مطلوب خود و سخن گفتن از فرایند سیاسی شد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان با تأکید به اهمیت استقلال یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه تصریح کرد: این مردم سوریه هستند که بایستی درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرند و بخوبی نشان داده‌اند که هرگز تسلیم نسخه‌های دشمنان قسم خورده خود نخواهند شد.

**سردار سلامی: بر اصول ، اهداف و راهبردمان پایبندیم/کاهشی در  «مشاوران سپاه» وجود نداشته است

سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در خصوص ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر کاهش حضور نیروهای سپاه در محور مقاومت و سوریه گفت: کم و زیاد شدن نیرو در هر صحنه‌ای یک امر طبیعی است ولی راهبرد ما در این زمینه و نقش‌های ما در میدان و عرصه سیاست به هیچ عنوان کاهش پیدا نکرده و همچنان بر خطوط، اصول، اهداف و استراتژی‌های گذشته خودمان متکی و مستحکم هستیم و نقش‌های خودمان را متناسب با نیازهای صحنه ایفا می‌کنیم.

آیا مستشاران ایرانی در سوریه کاهش یافته؟/نظر فرماندهان سپاه چیست؟  + تصاویر

وی تاکید کرد: اینکه تعداد حضور مشاوران سپاه در سوریه کم یا زیاد می‌شود موضوع لحظه‌ای است و ربطی به راهبردهای دفاعی ندارد؛  ضمن اینکه کاهشی هم در این خصوص وجود ندارد.

رسانه های بیگانه با توجه به شکست هایی که تروریست های تکفیری داعش، جبهه النصره و ارتش آزاد سوریه و احرار الشام و … در جبهه های مختلف از ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه و نیروهای نظامی روسی داشته اند ، سعی می کنند تا به آن ها از طرق مختلف کمک کنند.

**نگرانی رسانه های غربی از چیست؟

برای مثال در عملیات اخیر که در شهرک راهبردی «خان طومان» در  «ریف حلب»  انجام شد، این منطقه از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی گردید و  اتفاق مذکور پیشگامی راهبردی در آزاد سازی اتوبان «حلب-دمشق» است که عصبانیت و نگرانی رسانه های منطقه شاید از پیروزی های اخیر محور مقاومت و ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در کنار نظامیان روسی و مستشاران ایرانی است.

آیا مستشاران ایرانی در سوریه کاهش یافته؟/نظر فرماندهان سپاه چیست؟  + تصاویر

آیا مستشاران ایرانی در سوریه کاهش یافته؟/نظر فرماندهان سپاه چیست؟  + تصاویر

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه، نقش مستشاری خود را حفظ کرده و در آینده نیز این موضوع باقی می‌ماند و با توجه به نظر فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعای ارسال نیروی نظامی بی پایه و اساس بوده و خروج مستشاران ایرانی (مشاورانی که کمک فکری و آموزشی به ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوری برای مقابله با تروریست ها می کنند ) از سوریه نیز صحت ندارد.

پس رسانه های خارجی سعی در نشر دو اشتباه بزرگ خود درباره جمهوری اسلامی آن دارند که اولا حضور نظامی و فیزیکی ایران در سوریه  و ثانیا خروج مستشاران ایرانی  که کمک فکری و آموزشی به نیروهای سوری برای مقابله با تروریسم دارند است و هر دو اشتباه (هر دو جنگ روانی تاکتیکی) با واکنش فرماندهان نظامی و مسئولان  کشورمان از گذشته تاکنون همراه شده است.

Go to TOP