چاپ خبــر

کمبود 7 هزار نیرو برای اورژانس کشور جهت نگهداشت پایگاه‌ها

رئیس اورژانس کشور از کمبود 7 هزار نیروی برای نگهداشت پایگاه‌ها در اورژانس خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور در خصوص کمبود نیرو در اورژانس گفت: نزدیک به 7 هزار نیرو برای نگهداشت پایگاه‌های اورژانس کمبود نیرو داریم، بنابراین نیروهای موجود به صورت اضافه کاری مشغول هستند البته تعدادی از نیروها را به صورت شرکتی اضافه کرده‌ایم ولی با توجه به کسری اعتباراتی که وجود دارد، شاید امکان تامین نیروی مورد نیاز از طریق شرکت‌ها وجود نداشته باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی حالت حاکمیتی دارد که استفاده از شرکت‌ها ممکن است از نظر امنیتی خطر ایجاد کند. بحث حرفه‌ای اورژانس‌ها در برنامه‌ ی پنجم مطرح می‌شود که حدود 850 پایگاه اورژانس باید در جاده‌ها و شهرها اضافه می‌شد که متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی محقق نشد.
صابری نیا در ادامه گفت: با مکاتباتی که با وزیر بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته‌ایم تعداد کمبود نیروهای اورژانس را به حداقل تعداد مورد نیاز به آنچه تعریف شده است، اعلام کردیم که مورد تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفته است و احتمالا سال آینده مجوز نیرو خواهند داشت.
وی در خصوص تمهیدات و نیازهای شهرهای پر ترافیک عنوان کرد: شهرهایی مثل تهران، البرز ، شیراز و مشهد که به علت حجم ترافیکی که دارند نیاز به آمبولانس‌ به صورت ویژه در آنها احساس می‌شود که این ترافیک موجب شده که آمبولانس‌ها نتوانند در مدت زمان مقرر سر حادثه حاضر شوند که بدین منظور در صدد تهیه موتور آمبولانس هستیم . هنوز مکاتباتی برای مجوز نیرو انجام نشده است.
وی در پایان‌ گفت: حدود 7000 نیرو برای نگه داشت، پایگاه‌های اورژانس نیاز داریم و 7000 نیرو هم برای توسعه مورد نیاز است که حداقل نیرو مورد نیاز حدود 3 تا 4 هزار نیرو است که قول‌هایی برای تامین آن داده شده است ولی هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.
Go to TOP