چاپ خبــر
در اثر کولاک و بوران شدید؛

نجات ده‌ها مسافر گرفتار در برف یک و نیم متری در گردنه گله‌نر پشتکوه

شب گذشته در اثر برف سنگین و کولاک شدید در گردن گله‌نر پشتکوه فریدونشهر، چندین دستگاه مینی بوس و سواری که حامل مسافران روستاهای مناطق پشتکوه و پشتکوه دوم بودند گرفتار برف و بوران شدند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، ارسلان میسایی، از دهیاران منطقه، دیشب در تماس با پونه زار از گرفتار شدن چندین دستگاه خودرو در گردنه گله‌نر پشتکوه فریدونشهر خبر داد و گفت: این مسافران با امدادرسانی راهداری روستای مصیر و اسلام آباد به روستای دره بادام انتقال داده شدند و با اسکان در منازل روستائیان از سرما نجات یافتند.

وی اظهار کرد: ارتفاع برف در این مناطق به علت کولاک و بوران شدید تا یک و نیم متر می‌رسد و مسافران با خودروهای راهداری واقع در منطقه و با همت خستگی ناپذیر راهداران به روستای دره بادام منتقل شدند. میسایی از کمبود ماشین‌های برفروب در منطقه سخن گفت و از مسئولین خواست در جهت تجهیز راهداری منطقه تلاش کنند.

شب گذشته در اثر بارش برف سنگین مسیر دسترسی به هفت روستای پشتکوه دوم مسدود شد. ارتفاع برف در سطح شهر تا 20 سانت و در مناطق مرتفع تا 40 سانت گزارش شده است.

عزت الله یسلیانی، رئیس اداره راه و شهرسازی فریدونشهر، شب گذشته برف را موجب بسته شدن گردنه کلوسه دانست و گفت: تا مساعد شدن هوا به علت کولاک شدید و احتمال وقوع بهمن امکان بازگشایی این گردنه میسر نخواهد بود.

این بارش‌ها در اثر ورود سامانه بارشی به کشور رخ داد و بنا بر پیش بینی هواشناسی با ورود سامانه بارشی دوم به منطقه از شامگاه امروز شاهد از سر گیری بارش برف در فریدونشهر خواهیم بود.

بنا بر اعلام هواشناسی با بارش‌های 24 ساعته گذشته میزان کل بارش‌ها در شهرستان در سال زراعی جاری به 234.7 میلی متر رسید که این مقدار در زما نمشابه در سال گذشته میزان 257.3 میلی متر بود.

  1. باتشکر ازاکیپ راهداری مصیر واسلام آباد که درشب گذشته حماسه آفریدند خداتوفیقشان بدهد.

Go to TOP