چاپ خبــر
آیت الله طباطبایی نژاد:

هاشمی رفسنجانی از خط رهبری منحرف شده است

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مادامی که کسی در خط رهبری باشد ما از او حمایت می کنیم اما اگر کمی از مسیر رهبری منحرف شد ما نیز رفتارمان را با او تغییر می دهیم. آقای هاشمی رفسنجانی از خط رهبری منحرف شده است بنده هم رفتارم را با او تغییر دادم و آن احترامی را که قبلا به وی میگذاشتم دیگر نمیگذارم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، آیت الله طباطبایی نژاد عضو مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی فتن، در خصوص اهمیت و حساسیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و نفوذ فتنه گران در این دو نهاد تصمیم گیری سیاست های کشور اظهار داشت: بنده در خطبه های نماز جمعه نیز تاکید کردم که عوامل و حمایت کنندگان فتنه ۸۸ لیاقت حضور در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را ندارند.
وی افزود: غیر از منابع چهارگانه جهت بررسی صلاحیت شرکت کنندگان در انتخابات، مردم ما باید بیشترین دقت را داشته باشند چرا که ممکن است شورای نگهبان و دیگر ارگان های نظارتی نتوانند تشخیص صحیحی جهت ورود افراد به انتخابات را داشته باشند لذا وظیفه مردم این است که دقت خود را جهت بررسی نمایندگان، بالا ببرند.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مردم باید به تشخیص خود، افرادی را که در فتنه ۸۸ سکوت نمودند و بدانند دلیل سکوت آنها حمایت از فتنه گران بوده است، نباید به آنها رای دهند.
عضو خبرگان رهبری با بیان این که در همه ی عرصه های حساس در کشور احتمال فتنه وجود دارد، تصریح کرد: در انتخابات پیش رو ممکن است فتنه ای رخ دهد اما به بزرگی فتنه های اخیر باشد یا نباشد را اطلاعی ندارم.
آیت الله طباطبایی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا شما از آقای هاشمی رفسنجانی حمایت می کنید یا خیر، تاکید کرد: زمانی در نماز جمعه اصفهان میخواستند شعاری علیه ایشان بدهند که بنده مانع شدم؛ چرا که شعارهای نماز جمعه، مشخص است و نمیتوان هر نقدی را در قالب شعار مطرح نمود.
وی افزود: بنده تا کنون حتی ده دقیقه هم با آقای هاشمی نشست و برخاست نداشته ام. مادامی که کسی در خط رهبری باشد ما از او حمایت می کنیم اما اگر کمی از مسیر رهبری منحرف شد ما نیز رفتارمان را با او تغییر می دهیم. آقای هاشمی رفسنجانی از خط رهبری منحرف شده است بنده هم رفتارم را با او تغییر دادم و آن احترامی را که قبلا به وی میگذاشتم دیگر نمیگذارم.
وی در ادامه گفت: در خبرگان رهبری اولین کسی که به آیت الله یزدی رای داد، بنده بودم اما علیه بنده صحبت شد که فلانی از دیگری حمایت کرده است. افرادی که می گویند من از آقای هاشمی حمایت کرده ام، دلایل خود را مستند بیاورند و اعلام کنند. خط قرمز ما مقام معظم رهبری است و هرکس از این خط منحرف شود ما پشتیبان او نخواهیم بود.
امام جمعه اصفهان در واکنش به اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان، اظهار داشت: دولت عربستان، دولت بسیار فاسد و جنایتکاری است که در همه ی جنایات منطقه نقش تاثیرگذاری دارد و لذا اعدام شیخ نمر توسط این حکومت سفاک امری به دور از انتظار نبود.
وی افزود: در حادثه منا نیز بنده بعید میدانم عمدی در کار نبوده باشد چرا که این ها موجودات پلید و پستی هستند که در سالهای گذشته به قبر امام حسین(ع) نیز حمله کردند و تعداد زیادی را در کربلا به شهادت رساندند لذا از دولت انتظار می رود که واکنشی جدی در مقابل این اقدامات عربستان انجام دهد و میدانیم انجام می دهد.

  1. اقای رفسنجانی هیچ گاه از خط رهبر جدا نشده و نخواهد شد این تازه به دوران رسیدها دارند شلوغ میکنند

  2. مرگ یر بزرگ فتنه گران یا همان بت بزرگ کسی بخواد از خط رهبر جدا بشه … می کنیم چه اکبر باشه چه کس دیگه .جانم فدای سید علی

  3. امام فرمودند : هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است…

    • عمار گفت:

      برادر یا خواهر محترم زمان فعلی افراد شرط است
      پس در مورد زبیر که امام معصوم فرمود : (زبیر منَآ) زبیر از ما اهل البیت است چه میگویی؟
      یعنی تا زمانی که در مسیر ما اهل بیت باشد از ما است و الا…

  4. درود بر ایت الله طباطبایی نژاد

  5. عزیزان همه ما نیز به رهبری عزیز افتخار میکنیم و به هیچ کس اجازه ی نمی دهیم از خط قرمزی که ایشان اشاره فرمودند فراتر عمل کنند . اما دوستان توهین به افراد کلیدی انقلاب در شان مردم ما نیست با توجه به اینکه دشمنان خارجی قسط تفرقه در بین نظام را میجویند اتحاد بزرگترین ضربه را به دشمن خواهد زد. کما اینکه اقای رفسنجانی نیز در مواقعی کنار رهبری عزیز بوده و رهبر عزیز نیز به او الطفات داشته و اوردن همچین مطالبی در سایت به غیر از تفرقه هیچ نفعی دیگر ندارد .

  6. با سلام محضر تمامی عزیزانی که اظهار نظر کردند .
    بنده با توهین و تفرقه مخالفم . اما دقت کنیم که در این زمان که فتنه ها هر روز بیشتر می شوند برای شناخت راه از بیراهه و خادم از خائن و با تقوا از فتنه گر فقط یک معیار روشن وجود دارد و آنهم همدلی و همراهی با ولایت مطلقه فقیه است و اینکه ما نگاهمان به کلام و اشارات ایشان باشد . همچنین بدانیم مرحوم امام فرمودند ملاک حال فعلی افراد است نه سوابق و خدمات قبل که اگر اینطور بود شمرها و زبیرها هم که خدمات بزرگی در ابتدا به اسلام کردند ، از بزرگان شیعه و از مقربین به امامان معصوم به شمار می رفتند .
    عزت زیاد و ایام برفی شما سفید

    • ولایت فقیه و نه ولایت مطلقه که بنابر تصریح علامه طباطبایی در المیزان ولایت مطلقه خاص معصوم است و در ثانی صحبت قبل و بعد نیست این آقا الان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند یا نه ؟ با انتخاب و نظارت رهبری عمل می کنن یا نه ؟ انحراف چنین شخصی را شما باید تشخیص بدی یا رهبری ؟ و …شمر که نه ولی زبیر و طلحه چرا خدمات بزرگی کردند شما نهج البلاغه و سخنان حضرت را در مورد اینا بخونید ببینید چجور از اینا یاد میکنه و از علی درس بگیرید که در موردشون انصافا رعایت کرد سخنان درشت عایشه را شنید و اونا با احترام برگردوند اینا قصه نیست که تو کتابا حبس شده باشه اینا سیره عملیه پیشوایانه .

      • سلام
        ظاهرا” از بحث ولایت فقیه فقط نظر مرحوم علامه را دیدید. یه سیری در آراء فقها و علما کنید ببینید مطلقه درست هست یا نه ؟
        بعد هم خاتمی که حکمش را رهبری تنفیذ کرد پس باید بگیم هر گندی که بالا آورد چون رهبری تنفیذ کرده پس ایراد و مشکلی نداره .
        عزیز برادر بصیرتی که رهبرمعظم انقلاب بارها از امیر المومنین نقل فرموده کجاست ؟
        بیاییم واقعیتهای ریزش ها را ببینیم . البته بنده توی اون نظر گفته بودم که با توهین هم مخالفم .
        برات آرزوی بصیرتی روز افزون دارم .
        عزت زیاد

        • یک اینکه از پیش شرطهای بصیرت ، عقلانیته و قبل از اون هم مطالعه همه جانبه ( مخالف و موافق ) و به عبارتی میدانی . بعد ، مزید اطلاع شما بد نیست بدونید که ولایت فقیه نظریه ای هست که در مذهب شیعه طرح شده و خود شیعه به روایت آمار ده تا بیست درصد مسلمانان جهان را تشکیل می ده و تازه تو همین شیعه هم علما در مورد تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت به دو دسته تشکیل می شن ، موافق و مخالف ، تو موافقا هم که بازم سه دسته داریم که قلیلی قائل به مطلق بودن هستن ، بعد خود نظریه ولایت فقیه در بحبوحه انقلاب مطرح شد و قوت گرفت و مهمترین نظریه پردازش هم آقای منتظری بود ، حتی خود نظریه هم به عناوینی بعد از رحلت امام به چالش کشیده شد چه مجلس خبرگان بعد از ساعتها بحث به شخص مشخصی نرسیده بود و بحث شورای رهبری هم مطرح بود از طرفداران بحث شورای رهبری هم یکی خود رهبر ( آقای خامنه ای بود ) و از طرفداران رسیدن به شخص هم آقای رفسنجانی ، که حتی پس از انتخاب شدن ، ایشون ( آقای خامنه ای ) به راحتی این مسئولیت را قبول نکردن و شدیدا هم بر این امر پافشاری می کردن که کس دیگری این مسئولیت را قبول کنه ، غرض بررسی جنبه هایی از موضوعه و نه مطلب دیگه ، علامه اینا تو تفسیر المیزان ثابت کرده و کار به آراء فقها نداریم شما یکی تو این سیری در آراء فقها مثال بزنید که با علامه همسنگ باشه و برین ببینین چه وزنه هایی از علمای شیعه مخالف تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبتن ، کار با اینم نداریم همه روسای جمهور هم که یا انحرافی و یا فتنه و یا جنگ طلب و یا … بودن و این یکی هم تا ریاست جمهوریش تموم شد به یه بهانه و اسم جدید درازش می کنیم کار با اینم نداریم بصیرت علی را میگین و برخوردش با والیانا نمیگین نماینده های مجلسا ببین ، آقازاده ها را ببین ، اختلاس از بیت المال ها را ببین ، شمع علی را هم ببین ، چیا داریم با چی مقایسه می کنیم کجای کاری ؟ پوزش از اطاله مطلب و ممنون بابت آرزویی که کردین اگه پونه زار هم معذور از درج نظره و شما را می شناسه بهتون برسونه و البته مطلبه تا میتونستم تعدیل کردم که قابل درج باشه .

Go to TOP