چاپ خبــر
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان؛

غربی‌ها از اقدامات عجولانه ایران در اجرای برجام شگفت زده شدند/ با کدام تضمین، قلب راکتور را در آوردند؟!

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به معقوله رفتار متقابل تاکید داشتند اما متاسفانه اقدامات دولتمردان عجولانه است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار ؛ قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با انتقاد از خارج کردن قلب راکتور اراک در شرایط موجود، اظهار داشت: سرعت عمل عجولانه دولتمردان ایرانی در اجرای مفاد برجام غرب را هم شگفت زده کرده و این جای خوشحالی ندارد.

وی ادامه داد: بعد از تصویب برجام اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران شدت یافت و کنگره این کشور، بارها برجام را نقض کرد، حال در این شرایط چه لزومی داشت ایران سریعا قلب راکتور اراک را خارج کند؟ اگر فردا مشکلی در رابطه با اجرای برجام پیش بیاید چه کسی پاسخگوی خسارات وارده خواهد بود؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا در طول زمان به بدعهدی شهره بوده است، ابراز کرد: ما با دشمنی مواجه هستیم که به هیچ وجه خیرخواه ملت ایران نیست، لذا اتخاذ رفتارها و اقدامات حساب شده در برابر آنان ضروری است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از ابتدای مذاکرات به اقدامات متقابل تاکید داشتند، هنوز برای بازسازی اراک تضمین‌های لازم در اخذ نشده بود که زدند قلب راکتور را در آوردند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای دولتمردان در خصوص حفظ قابلیت راکتور و عدم بتن‌ریزی، اذعان داشت: اینها بهانه‌ای بیش نیست چراکه با خارج کردن قلب راکتور دیگر امکان جایگذاری دوباره وجود ندارد و عدم بتن‌ریزی تغییری در ماهیت موضوع ایجاد نمی‌کند، هرچند که ایران متعهد شده عملیات بتن‌ریزی را انجام دهد.

وی در پایان اضافه کرد: دولتمردان باید به تذکرات نمایندگان مجلس توجه کنند چراکه آنان صدای ملت را به گوش مسئولین می‌رسانند؛ امیدواریم دولت قبل از هر اقدامی نتایج مستمر آن را نیز بررسی کند.

Go to TOP