چاپ خبــر

ویروس مهلک ابولا بالاخره ریشه کن شد

سازمان جهانی بهداشت 14 ژانویه اعلام کرد که ابولا ریشه کن شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در طی دوسال گذشته حدود یازده هزارو سیصد نفر در سرار جهان به ویروس ابولا مبتلا شده اند. منشا این ویروس از غرب آفریقا بود که سازمان جهانی بهداشت در روز 5شنبه  14 ژانویه مصادف با 24 دی ماه اعلام کرد که ویروس ابولا برای همیشه از بین رفت.

ابتدا این ویروس در یک مرغداری کشف شد که موجب  انتقال بیماری به انسان گشت. پس از 4 روز به پی بردن اولین قربانی ویروس ابولا به سرعت به سه کشور همسایه گینه، لیبریا و سیرالئون رسیدو کمتر از یک ماه شمار قربانیان این ویروس کشنده به ده ها برابر افزایش یافت.

هنگامی که یک مسافر از آفریقا به سمت تگزاز سفر می کرد این بیماری را به دو کارمند آمریکایی انتقال داد و این ویروس در قاره آمریکا هم  شروع به سرعت رشد کرد. اما با اقدامات سریع و به موقع تیم پزشکان و کارکنان بهداشت توانستند این بیماری کشنده را مهار سازند.

دکترارگارت چان، مدیر کل سازمان بین المللی بهداشت از اقدامات شجاعانه ی کارکنان بهداشت در خصوص قرنطینه سازی و  درمان این بیماری و همچنین از همکاری بین المللی کشورها برای کنترل و نظارت این عمل تشکر کرند.

Go to TOP