چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

احراز صلاحیت ها بر اساس مرّ قانون است

امام جمعه فریدونشهر انتخابات، احراز صلاحیت های شورای نگهبان، برجام و پسابرجام را موضوع خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر قرار داد.

به گزارش صاحب نیوز به نقل از پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، فضای انتخاباتی کشور را امتحان بزرگ الهی دانست و در این سخنان از مردم، مسئولین و کاندیداها خواست نسبت به رعایت اخلاق انتخاباتی که از مصادیق تقواست دقت داشته باشند.

حجت الاسلام اباصلت غفاری تهمت، غیبت و آبروریزی مومن را مزمت شده دانست و از مردم خواست در رقابت انتخاباتی وارد حریم خصوصی کاندیداها نشده و بر شخصیت حقوقی کاندیداها متمرکز باشند.

خطیب جمعه فریدونشهر با مثال زدن خواستگاری از یک دختر گفت: اگر برای پدر و مادر دختری ثابت شد خواستگار هم کفو و شایسته دخترشان است به او جواب مثبت دهند و اگر خلاف این برایشان ثابت شد و یا چیزی در رابطه با خوبی یا بدی پسر دستگیرشان نشد نمی توانند دخترشان را به عقد پسر در آورند؛ حال چگونه نباید انتظار داشت در مساله مهمی مانند انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به احسن وجه این بررسی ها و تحقیق ها برای احراز صلاحیت نامزدها انجام گیرد؟

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات در شورای نگهبان اظهار کرد: در هیچ کشوری به کسانی که مخالف کشورند اجازه نمی دهند در مرکز تصمیم گیری آن کشور حضور پیدا کند و ما هم نمی توانیم بپذیریم کسی که با انقلاب نیست و چراغ سبز به کشورهای اروپایی و آمریکا نشان می دهد در مجلس قانون گذاری کشور و از آن مهم تر در مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کند.

امام جمعه فریدونشهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از شورای نگهبان خواستند در انتخابات مر قانون را رعایت کنند ولی رئیس جمهور در سخنرانی خود بیان کرد: «شورای نگهبان مر قانون را رعایت کند نه مر جناح را». حجت الاسلام غفاری این سخنان رئیس جمهور خطاب به شورای نگهبان را بودار خواند و گفت: آیا رئیس جمهور فکر می کند فقهای شورای نگهیان مر جناح را مدنظر قرار داده اند؟ وی تصریح کرد: اگر خواص جامعه ای بیدار و متحد باشند آن جامعه در طوفان ها می تواند ایستادگی کند اما اگر خواص غافل بوده و شناخت و اتحاد نداشته باشند، وقتی کشور سرازیر شد دیگر نمی شود کاری کرد.

خطیب جمعه فریدونشهر ضمن تبریک برجام، این موفقیت را حاصل تلاش ملت و دانشمندان، جوانان تحصیل کرده، خون شهدا و استقامت خانواده شهدا دانست و سخنان رهبری در این زمینه را یادآوری کردند که فرمودند: «از سخنان اخیر دولتمردان آمریکا برمی آید که آمریکا همان آمریکای گذشته است لذا دولت مراقب باشد اگر آن ها نقض پیمان کردند دولت هم تعهدات خود را نقض کند».

وی با اشاره به تحریم های جدیدی که آمریکا در روزهای گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران وضع کرده است سخن رهبر معظم انقلاب را به دولت متذکر شد که با برداشتن تحریم ها 20-40 درصد مشکلات مردم و مملکت حل می شود و برای 60-80 درصد باقی مانده باید خودمان بر اساس اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.

 

  1. بایدگفت که انتخاب بالاترین حق شخصی هرفرد است .وباید به نحو احسن ازآن حفاظت نمود تاکسانی که افکاری نادرست دارند این حق راکه حق شخصی است ازکسی نگیرند.وباانتخاب عاقلانه ودرست باید ازحق خوددفاع کرد.انتخاب درست هرجامعه ای رابیمه دوران می کند وانتخاب نادرست طبق تجربه عالمی رابه فساد وبدبختی خواهد کشاند.نمونه آن انتخاب بنی صدرملعون و مجلس ششم بود که چه آفتهای به کشوروارد کردند . پس باید بیداربودوامروزه ازفتنه گران وحتی ازساکتین فتنه هم باید بیزاری جست.چراکه دیدیدسال88 چه کردند.دیگرگول نظرات وقول های توخالی ومصلحتی آنان رانباید خورد.که اینان قصدشان تحویل کشوربه بیگانگان است ونشانش هم دوتابعیتی آنهاست.

  2. اقای شهروند فریدونشهری که نظر دادی . ما نه مجلس ششم را انتخاب میکنیم و نه مجلس نهم را . حالا فکر کردید مجلس نهم چه گلی سر مردم زد . با حمایت مجلس نهم تورم اقتصادی را تا 45 درصد بالا رفت . دلار و مسکن و بیکاری را چند برابر کردند . جنابعالی و همفکرانت فکر کردید مردم اینها را متوجه نمی شوند . جنابعالی به جیب خودت نگاه میکنی و از دیگران غافلی .قطعنا مردم ازبین همین ها نیز به قول ریاست محترم جمهوری معتدلین را انتخاب خواهند کرد .

    • باسلام به برادرعزیز منتقد:
      1- آیاواقعاٌشما بابینش سیاسی خود به این نتیجه رسیدید که مجلس عامل اصلی تورم است؟شماکمی تأمل بفرماییدوکمی بینش سیاسی خود راگسترش دهید ودرموردکشورهای دیگرهم تحقیق کنید که بدانید مجلسها فرقی نداردکدام مجلس نقش بسیارکمتری درافزایش تورم دارند.
      2-ازکجا شما ازجیب من خبرداری بگم برات که ما 4نفربیکاردرمنزل داریم که شاید شما نداشته باشیدحالا کلاه خودراقاضی کنید قبولتان دارم که وضع مابهتراست یاشما. وقطعاٌمی دانم که شما حداقل ازمن وضع بهتری داریدوازسیری حمایت وسنگ به سینه می زنید احتمالاٌ.
      3-خداوندلعنت کند آنکسی راکه مردم رابه تفرقه وخط بندی تقسیم میکندکه این برآیند نظرانگلیسیهاست.
      4-ازکجا دانستید وگناه بنده رابه دوش کشیدید که من هم خط شما نیستم.
      5-وای برشما وآخرت شما ومن که اگربیهوده سنگ کسانی رابه سینه بزنیم که سرسوزنی به فکرمامستمندان جامعه وتحصیل کردگان بیکارنیستند.

      • برادر عزیز نا راحت نشو شما یک نظر دادی ما هم یک نظر دیگر . ما خطمان مشخص است به فرموده ی مولا علی العتدال من الا امیال . اعتدال که امام و رهبری عزیز نیز بارها بر ان تکیه و تذکر دادند . من عرض کردم مجلس ششم را نیز انتخاب نمی کنیم چون دل رهبری و مردم را به در د اوردند و مردم نیز الحمدالله جوابشانرا دادند اما مجلس نهم نیز اماو اگر داشت که تا حدودی بیکاری بچه هایمان را در ان باید جست . دلمان مجلس بله قربانگو نمی خواهد مجلسی میخواهد که اگر اسم شهید ی امد سجده ی شکر کند .

        • باسلام:
          آفرین به شما برادرارجمندواقعاٌبه شما باید افتخارکردکه پاسدارخون ویاد شهدایی فقط یک چیزراازیاد نباید بردکه همچون مولی علی (ع)بودن همت ودقت زیاد می خواهد که خدای ناکرده گول خوارج دوران خودرانخوریم. منظورآنهایی که خودشان رانشان دادند بابررسی تاریخ بعد ازانقلاب این را به راحتی میتوان فهمید که چه کسانی پشت به انقلاب کرده اندوبانام انقلابی بودن خیانت به ملت کردندنمونه بارزآن مهاجرانی وزیردوره اصلاحات که ازاین قماش درتمام دوره هاوجوددارند.واکنون هم عده ای باماسک اعتدال ،تحجرگرایی واصلاح می خواهندآنگونه عمل کنندکه باید هوشیارباشیم .انشاءالله

  3. از فرمایشات امام جمعه ی محترم ایگونه استنباط میشود که اینها که رد صلاحیت شده اند همگی مخالف کشورند . طبق نوشته سایت میگوییم چون بنده انجا نبوده ام . میخواهم بدانم و شما نیز برسی کنید ایا افرادی چون علی مطهری . مرتضی اشراقی نوه امام (ر-ه) . 57 نماینده ی کنونی مجلس . عزیزان همشهری و هم ولایتی منطقه ی فریدن و فریدونشهر و امثال اینها که رد صلاحیت شده اند میتوانند مخالف کشور باشند . چرا فرمایشات رهبری عزیزمان به گونه ای دیگر باز گو میشود که کوته فکرانی به نظرشان بیاید که اینها از بیش برنامه ریزی شده است . حال یکسری افراد مدارکشان کافی نبوده . یکسری افراد جناحی رد صلاحیت شده اند . یکسری به دلایلی دیگر رد صلاحیت شده اند . اما بنا نیست به انها مخالف کشور یا خدای ناکرده ضد نظام تلقیشان کرد . در بین همین افراد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس . بسیجیان . اساتید دانشگاه. فرمانداران و استاندارانی بودند که سالها برای مملکت اسلامی ایران خدمت نمو دند . و مطمئننا مردم ما به گروهی رای میدهند که اعتدال در کارشان باشد و این قضییه را در انتخابات ریاست جمهوری اثبات نمودند و بار دیگر تکرار خواهند کرد…

    • یاس گفت:

      خوبه خود حاج آقا گفتند که پشت سر آن هایی که رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده اند نباید حرف زد . پس ببینید خودتان مصداق فی قلوبهم مرض هستید که این گونه همه چیز را برداشت می کنید
      اخه کجا حاج آقا گفتند یا حتی اشاره کردند رد صلاحیت ها مخالف کشورند

    • سعید گفت:

      من خودم دیروز تو نماز جمعه بودم قبل اینکه حاج آقا شروع کنه درمورد این قضیه رد صلاحیتها صحبت کنه تاکید کرد که نظراتش درست تو سایتها منعکس بشه و مردم هم خوب دقت کنن تا حرفها بد فهمیده نشه.ایشون گفتن که یکسری افراد رد صلاحیت شدن و یکسری هم صلاحیتشون احراز نشده و یکسری هم تایید شدن و تاکیدشون بر رعایت احترام همه بود.در ضمن هم دیروز و هم هفته قبل تو آغاز خطبه ها بر ضرورت حفظ آبروی مومن تاکید داشتن.حالا با این توضیحات به نظر خودتون ایشون رد صلاحیت شده ها رو مخالف نظام میدونن؟

    • آقای عزیز :مخالفت این آقایان شاید بدین سبب عنوان شده که اینان خدای ناکرده باغفلت خود وعملکرد خود اثبات کرده اندکه دارندآب به آسیاب دشمن میریزند وناخواسته دارند به سوی آنهاحرکت می کنند که شاید صلاح نباشد کسی که به نفع بیگانه ودشمنا ن عمل کرده وحرف دلخوشی آنهاراتکرار میکنند درمرکزتصمیم کشورقرارگیرند همانطور که درهیچ کشوری ناراضیان رابه مراکزتصمیم گیری راه نمی دهند.

    • درپاسخ شما عرض نمایم که :
      اول:به فرموده امام ملاک عملکرد وتفکرحال آدمهاست ونه گذشته آنها.
      دوم:کسانی که شما به عنوان بسیجی ورزمنده وجانباز نام بردیدفکرنکنم تاابد ازراهی که برگزیده اند برگردندوحرکت ونظری غیرازوفاداری به دین ووطن خود داشته باشند وازکسانی که سخنان دشمن شادکن می زنند حمایت کنند.
      سوم:رادمردان این سرزمین تاابد ازدین وملت خود حمایت کرده ازآنها جدانمی شوند.وبه آسانی گول نمی خورند.

  4. یاس محترم .شما در سطر چهارم که ایشان ان سخنان را به فرمایشات رهبرعزیز نسبت دادند را بخوانید بعد قضاوت کنید . ایشان فرمودند در مورد احراز صلاحیتها در شورای نگهبان به کسانی که کشور را قبول ندارد یا مخالف انقلابند اجازه داده نمیشود . ایشان مستقیما در مطالب به نامزدهای احراز صلاحیتها شده اشاره کردند . چرا نمی خواهید قبول کنید که اشتباه لفظی رخ داده . زیرا رهبر فرزانه هیچ گاه و هیچ جایی نشنیدیم که افراد رد صلاحیت یا عدم احراز کاندیداها را مخالف کشور خطاب کنند و همگان را به مر قانون دعوت و ما نیز همگی مطیع قانون و رهبری هستیم . پس خواهشنا دیگرا ن را به مرض درونی متهم نکنید که این اتهام از گناهان کبیره است.

  5. رئیس جمهور محترم سخنانشون رو با قدرت تمام و با اعتماد به نفس بالا بیان کردند.باید توجه داشت که جمعیت اصلاح طلبانی که توانایی رای دادن دارند و از حق رای برخوردار هستند بالای 25 میلیون نفر هست،چطور نمی توانند نماینده هایی در مجلس داشته باشند.؟؟ مجلس باید خانه ملت باشد نه یک جناح.به قول رئییس جمهور عزیز چرا می خواهید انتخابات برگزار کنید پس.!!؟ بگذارید همان ها که بودند به مجلس بروند دیگر.!!
    میزان حذف ملت شده است.!!

  6. یعنی همه این رد صلاحیتها به قول شورای نگهبان چراغ سبز به دشمن نشان داده اند . مگه میشه . مگه داریم . مردم ما اگاه اگاهند .

    • نام و نام خانوادگی گفت:

      خوبه خود امام جمعه گفته اگر کسی صلاحیتش احراز نشد از این برچسب ها بهش نزنید؟ چرا این برداشت را از سخنان ایشان کردید.
      واقعا جای تعجب داره

Go to TOP