چاپ خبــر
بدیعه زکزاکی؛

بیش از ۷۳۰ نفر از شیعیان نیجریه ناپدید هستند

در حال حاضر بیش از ۷۳۰ نفر از شیعیان نیجریه ناپدید هستند که در زندان ها و پایگاه های نظامی ارتش زندانی و یا به شهادت رسیده اند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مشرق، دختر خوانده شیخ زکزاکی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای نیجریه در محل مهدیه مشهد با بیان اینکه یکی از مسئولان ارتش عنوان کرده است تنها هفت نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شده اند، گفت: اما ما از شهدایمان عکس و تصویر داریم و تعداد ناپدیدشدگان و افراد دچار حادثه به سه هزار نفر می رسد.

بدیعه زکزاکی با اشاره به گذشت ۴۰ روز از فاجعه هولناک نیجریه اظهار کرد: آنطور که به ما اطلاع داده اند یک نفر شیخ زکزاکی را زنده دیده است اما هیچ یک از اعضای خانواده شیخ زکزاکی ایشان را پس از دستگیری زنده ندیده است.

وی ادامه داد: اگر دولت نیجریه می گوید که شیخ زکزاکی زنده است چرا اجازه ملاقات اعضای خانواده شیخ را با او نمی دهند؟

دختر خوانده شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه ۴۰ روز از کشتار شیعیان بی گناه نیجریه می گذرد اما دولت نیجریه هنوز جنازه ای را تحویل ما نداده است، ‌ اظهار کرد: افرادی که زخمی و دستگیر شده اند بدون معالجه زندانی شده اند و برخی از آن ها به دلیل خونریزی بسیار در زندان شهید شده اند.

وی افزود:‌ در حال حاضر بیش از ۷۳۰ نفر از شیعیان نیجریه ناپدید هستند که در زندان ها و پایگاه های نظامی ارتش زندانی و یا به شهادت رسیده اند.

بدیعه زکزاکی بیان کرد: ارتش نیجریه جنازه شهدای ما را به دلیل آنکه نمی خواهد تعداد شهدای این جنایت مشخص شود، به خانواده هایشان تحویل نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه در این فاجعه نوجوانان بسیاری دستگیر شده اند که وضعیت آن ها مشخص نیست، خاطرنشان کرد: خانواده های بسیاری در این کشتار داغدار عزیزان شهید شده، مجروح شده و یا اسیرشده خود هستند.

دختر خوانده شیخ زکزاکی با بیان اینکه ارتش نیجریه خانه و حسینیه شیعیان را تخریب کرده و هیچ اثری برای ما باقی نگذاشته اند، تصریح کرد: آن ها حتی به قبرستان شهدای ما نیز رحم نکرده و آن را نیز ویران کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ارتش نیجریه تعدادی از شیعیان را در یکی از اتاق های منزل شیخ زکزاکی محبوس کرده و خانه و آن ها را به آتش کشیدند، گفت: ارتش به بسیاری از مجروحان در منزل شیخ زکزاکی تیر خلاصی زدند و پس از شهادت نیز جنازه آن ها را آتش زدند.

وی کشتار شیعیان مظلوم نیجریه به دست ارتش این کشور را مشابه فاجعه کربلا عنوان و ابراز کرد: در این فاجعه چادرها، انگشترها و گوشواره های زنان دستگیر شده توسط ارتش نیجریه به یغما برده شد.

بدیعه زکزاکی با اشاره به اینکه از حکومت نیجریه انتظار برقراری عدالت را نداریم چون فاجعه بزرگی علیه مردم کشور خود متحمل شده است، تصریح کرد:‌ ما در قبال این کشتار تنها به خدا توکل کرده و برای سلامتی شان دعا می کنیم.

Go to TOP