چاپ خبــر

شمار کشته‌های برف و کولاک در شرق آمریکا به 18 تن رسید/ اعلام حالت فوق العاده در واشنگتن

همزمان با ادامه برف و کولاک در مناطق شرقی آمریکا، معاون رئیس‌جمهور این کشور به دلیل شرایط بد جوی در واشنگتن مجبور شد در بازگشت از ترکیه، در میامی ساکن شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فارس، ادامه بارش شدید برف و وزش بادهای پرسرعت مناطق شرقی آمریکا را عملا فلج کرده، ده‌ها هزار مسافر را سرگردان کرده و به مسدود شدن راه‌های ارتباط درون و بیرون شهری منجر شده است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، هشدارهای چند روز گذشته اداره هواشناسی آمریکا موجب شده تا اغلب 80 میلیون نفری که در مسیر طوفان زمستانی شرق آمریکا قرار دارند در خانه‌های خود بمانند. با این حال تاکنون دستکم 18 نفر در حوادث ناشی از طوفان بارندگی، از جمله حوادث رانندگی، جان خود را از دست داده‌اند.

20160123_SNOWSTORM_HP-SAT-slide-N0AT-jumbo

کارشناسان آمریکایی می‌گویند انتظار دارند که شرایط بد جوی دستکم تا اوایل وقت روز یکشنبه (به وقت محلی) ادامه یابد و احتمال بارش بیشتر برف هم وجود دارد.

طوفان و بارندگی اخیر در آمریکا از سوی مقامات این کشور «تاریخی» توصیف شده است. «رایان مائو» از کارشناسان هواشناسی می‌گوید: «این یکی از رخدادهایی خواهد بود که یک بار در یک نسل رخ می‌دهد، از آن چیزهایی که والدینتان تعریف می‌کردند و می‌گفتند که هوا چقدر افتضاح بود.»

به گزارش واحد مرکزی خبر، تلویزیون سی ان ان در خبری فوری از وزش طوفانی فلج کننده در شرق آمریکا خبر داد و افزود: در شرق آمریکا حالت فوق العاده اعلام شده و رفت و آمد در جاده ها و خیابان ها به سختی در جریان است. واشنگتن هم در حالت آماده باش به سر می برد و مراکز دولتی تعطیل شده اند.

این منبع افزود: مقام های محلی در شرق آمریکا از مردم خواسته اند از تردد غیر ضروری خودداری کنند و حتی الامکان در خانه بمانند. هشدار طوفان دست کم 29 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده و احتمال قطع برق بسیار زیاد است. در منطقه شارلوت در کارولینای جنوبی هم دست کم چهار نفر تاکنون جان باخته اند.هزاران پرواز هم لغو شده است.

Go to TOP