چاپ خبــر

در فصول سرد سال چه غذاهایی مصرف کنیم؟

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در فصل زمستان به دلیل تغییرات خاص آب و هوایی مصرف غذاهای حاوی انرژی برای تمامی افراد لازم است، چرا که متناسب با سرد شدن هوا، تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با سرما مثمر ثمر است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار ، دکتر حجت اله براتی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر مصرف حبوبات در فصل‌های سرد سال اظهار کرد: حبوبات حاوی ویتامین‌های گروه (ب) شامل ترکیب آهن، گوگرد و روی هستند که برای گرم نگه داشتن بدن در فصل سرد بسیار مفید است.

وی افزود: مصرف متعادل مواد نشاسته‌ای به خصوص نان و سیب زمینی در فصل‌های سرد سال ضروری است. علاوه بر آن مصرف مرکبات و میوه‌هایی که حاوی ویتامین (سی) هستند برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرماخوردگی بسیار مفید هستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مصرف برخی از گروه سبزیجات که ترکیبات ضدعفونی کننده و ضد میکروبی دارند مانند پیاز، سیر، شلغم و سبزیجات برگ سبز تیره در فصل سرد سال بسیار مفید هستند.

وی یادآور شد: در فصل زمستان به دلیل تغییرات خاص آب و هوایی، مصرف غذاهای حاوی انرژی برای تمامی افراد لازم است، چراکه متناسب با سرد شدن هوا، تقویت سیستم دفاعی بدن برای مقابله با سرما مثمرثمر است. مصرف میان وعده‌های مناسب و خشکبار کم نمک نیز می‌تواند در فصول سرد سال مانند کشمش، خرما، انجیر، سنجد و آجیل‌های صنعتی کم نمک مفید باشند.

Go to TOP