چاپ خبــر
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد؛

احداث تقاطع غیر همسطح در محور داران – الیگودرز

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) در محور داران – الیگودرز در راستای حذف نقاط پرتصادف احداث شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار ، حمیدرضا امیرخانی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: تقاطع غیر همسطح بویین میاندشت  – افوس با عنوان تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) در محور داران – الیگودرز و در شهرستان بویین و میاندشت واقع شده که ارتباط بین شهر بویین میاندشت با شهر شش جوان و افوس را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح افوس در مسیر ارتباطی بین استان اصفهان، لرستان و خوزستان قرار دارد، اذعان داشت: این محور به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز این شهرستان بوده که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: تقاطع غیر همسطح افوس دارای پیشرفت ۹۰ درصدی است که محور زیر پل آماده بهره‌برداری و رمپ‌های ورودی و خروجی شهر افوس به اتمام رسیده است و رمپ و لوپ‌های ورودی و خروجی شهر بویین میاندشت در صورت آزادسازی مسیر نیز احداث می‌شود.

وی بیان داشت: تاکنون حدود ۲۲ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است که با تامین اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی این محور تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیرخانی با اشاره به مشخصات فنی پروژه تقاطع غیر همسطح امام علی (ع) اعلام کرد: با احتساب رمپ و لوپ‌ها طول کل این مسیر  هشت کیلومتر و دارای عرض ۱۱ متر است و انجام این پروژه شامل ۱۱۱ هزار و ۸۱۲ مترمکعب خاکبرداری، سه هزار و ۸۴۷ مترمکعب خاکریزی و ۱۷۰۰ تن آسفالت است.

وی بیان داشت: این محور با توجه به ترانزیتی بودن و حجم بالای ترافیک، یکی از محورهای شریانی استان بوده که ارتباط بین استان اصفهان، لرستان و خوزستان را فراهم می‌کند و این تقاطع غیر همسطح در راستای ارتقای ایمنی مسیر و برای جلوگیری از تصادفات احداث شد.

  1. روستاهای بُنه کمر و شیخ فاضل در ۲۵ کیلومتری شهرستان محروم فریدونشهر واقع شده است که پنج کیلومتر ازجاده مواصلاتی آن خاکی ودارا ی گردنه می باشد. وتردد درآن مشکل ، هزینه آور ودرمواقع بارندگی غیر ممکن است که برای عبور ومرور نیازبه بهسازی وآسفالت دارد .که انشاء الله مسؤلین بذل توجه ای به این موضع داشته باشند

Go to TOP