چاپ خبــر

«شکارچی داعش» کیست؟ + تصاویر

این فرد بیش از 170 داعشی را به درک فرستاده است.

نیروهای مردمی عراق به عنوان تکمیل کننده ارتش این کشور نقش مهمی در مبارزه و مواجهه با تروریست‌های تکفیری داعش دارند.

این نیروها تمام توان خود را برای نبرد با داعش به کار گرفته‌اند و از سال گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های تکفیری وارد آورده‌اند. این تروریست‌ها از مواضع خود به تدریج در عراق عقب می‌نشینند تا جایی که امروز تنها قریب به 20 درصد خاک عراق در کنترل داعش بوده و ارتش و حشدالشعبی در 15 ماه اخیر عملکرد قابل قبولی داشتند.

در عراق افراد شناخته شده‌ای هستند که با شجاعت تمام به نبرد با داعش می‌روند و یکی از این افراد “ابوتحسین الصالحی” یکی از نیروهای مجاهد  “حشدالعشبی” در مقابل تروریست های تکفیری ایفای نقش می‌کند.

**بیوگرافی مختصری از شکارچی داعش

«ابوتحسین الصالحی» مردی 63 ساله و متولد 1953 بوده که عضو «حشدالعشبی» (بسیج مردمی عراق) می‌باشد و به او لقب “شکارچی داعش” داده‌اند. این لقب را به این دلیل به وی داده‌اند که با سلاح تک‌تیرانداز خود بیش از 170 داعشی را به درک فرستاده است.

البته منابع مختلف اعداد مختلفی از تعداد تلفات داعشی به دست “ابوتحسین الصالحی” می‌دهند. به نظر می‌رسد اعدادی بین 170 تا 200 داعش به دست این نیروی بسیج مردمی عراق کشته شده‌اند.

“ابوتحسین الصالحی” تک‌تیرانداز عضو گردان “علی اکبر (ع)” بوده که وابسته به حشدالشعبی بوده و از استان مقدس کربلا به جهاد در راه حق می‌پردازد. “ابوتحسین” از سال 1973 در نبردهای مختلف حضور داشته و شرکت در جنگ بین اعراب و اسرائیل نمونه‌ای از آن است.

**اگر حشد الشعبی نبود چه می‌شد؟

اگر نیروهای مردمی عراق همچون “کتائب امام علی (ع)، “کتائب حزب الله عراق” ، “عصائب اهل الحق” ، “سازمان بدر” و ….  نبودند چه بلایی بر سر عراق می‌آمد و این سوالی است که به صورت جدی درباره آن فکر کرد.

نیروهای مردمی عراق کارنامه درخشانی از دفاع حرم داشتند و توانستند اماکن مقدس همچون “کربلا” و  “سامرا” (استان “صلاح الدین”) را نجات دهند و در مقابل تروریسم تکفیری که قصد منفجر کردن عتبات را داشت باایستند.

در سال 2014 و در سایه نبود انسجام داخلی در عراق، تروریست‌های تکفیری داعش طراحی و برنامه‌ریزی دقیقی را به همراه سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای و بین‌المللی همچون اسرائیل و آمریکا و ترکیه و عربستان برای حمله به عراق داشتند.

در این پروسه تروریست‌ها با همکاری باقی‌مانده‌های حزب بعث حمله گسترده‌ای را در بهار و تابستان سال 2014 میلادی به عراق داشتند و نتیجه آن اشغال استان‌های “نینوا”، “صلاح‌الدین” و “دیاله”، “الانبار” و بخش هایی از “کرکوک”  بود که این اتفاقات یک شوک داخلی برای ملت عراق به شمار می‌آمد.

ارتش و نیروهای مردمی عراق که مبارزانی هستند که  در سال 2014 میلادی اولین گام ها را برای مبارزه با تروریست‌های داعش برداشتند و شهرهایی همچون “سلیمان بیک” و “آمرلی” را در شمال عراق و “جلولا” و “سعدیه” را در استان “دیالی” در شرق این کشور پاکسازی کردند.

در همین منطقه مذکور در استان “دیالی” عراق، ایالات متحده آمریکا برای آنکه نیروهای مردمی نتوانند داعش را از بین ببرند  و شهر را آزاد کنند با پرتاب محموله های تغذیه و تسلیحات از داعش حمایت کرد؛ اما نتوانست باعث پیروزی آن ها شود و نهایتا این دو شهر پاکسازی شد.

**ارتش و نیروهای مردمی عراق اراده‌ای جدی برای پاکسازی همه مناطق اشغالی را دارند

ارتش و نیروهای مردمی عراق اراده‌ای جدی برای پاکسازی همه مناطق اشغالی را دارند و البته ائتلاف ضدداعش تلاش می‌کند تا پیروزی‌ها ملت عراق را به نام خود مصادره کند و این گونه می‌نمایاند که اگر آنها نبودند، پیروزی و بازپس گیری مناطق اشغالی میسر نبود که البته این تئوری خلاف واقعیت است.

تک تیراندازان حشد الشعبی نقش مهمی در نبرد با تروریست های تکفیری داعش ایفا می‌کنند و این مبارزان می‌توانند با اصابت هدفمند نیروهای انسانی داعش از پیشروی آن ها جلوگیری کنند و یکی از وظایف “ابوتحسین الصالحی” نیز در راستای مقابله با داعش است.

Go to TOP