چاپ خبــر
در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مطرح شد؛

مسئولین در فکر صنعت پاک/طلای سفید باید در جهت گردشگری حلال مورد توجه قرار گیرد

تقویت صنعت گردشگری فریدونشهر و رفع مشکلات پیست اسکی موضوع بحث جلسه کم نظیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر فریدونشهر با حضور جاشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، سرهنگ حسین حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، و حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، عصر دیروز مهمان مسئولان فریدونشهری بودند تا راجع به تامین فضای سالم در پیست اسکی فریدونشهر و مقابله با ناهنجاری و بی بند و باری در این پیست بدون لطمه وارد شدن به گردشگری شهرستان تبادل نظر و تصمیم گیری کنند.

در ابتدای جلسه که با عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همراه بود، اعضاء به بیان پیشنهادات و راهکارهای خود در مورد موضوع بحث پرداختند و ضمن بررسی این راهکارها، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند. کمبود و نامناسب بودن امکانات پیست، تیوپ سواری، اختلاط، بدحجابی و گاه بی حجابی از جمله مشکلات مطرح شده پیست اسکی فریدونشهر در این جلسه بود.

peest001

در این جلسه که از حیث حضور مسئولان استانی و مسئولان سابق شهرستان، در نوع خود کم نظیر بود پیشنهاداتی چون ساخت جایگاه ویژه خانواده و گردشگران مجرد، تدارک مکان های بیشتر برای استفاده گردشگران، تفکیک اسکی بازان از سایر گردشگران، پذیرش مسافر به اندازه ظرفیت پیست، اعزام آمران به معروف و ناهیان از منکر و فعالیت های فرهنگی در پیست ارائه شد تا با چوب کاری توسط نظرات موافق و مخالف بهترین راهکار برای ارتقای سطح کیفیت و امنیت پیست اسکی ارائه شود.

سرگرد علی سبحانی، فرمانده انتظامی شهرستان فریدونشهر، در این جلسه با بیان این که اقدامات نیروی انتظامی در مورد پیست اسکی در دو حوزه انتظامی و ترافیکی بوده است، از برخورد با مظاهر علنی فساد و تذکرات و پیگیری های انجام شده در موارد جرایم مشهود در این مکان سخن گفت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل سیاوشی، امام جمعه سابق فریدونشهر، هم ضمن طلای سفید خواندن برف گفت: پیست اسکی فریدونشهر یک فرصت برای شهرستان است که در صورت مدیریت نشدن صحیح، تبدیل به تهدید می شود و اگر جایی نعمتی به نقمت تبدیل شود به دلیل عدم تدبیر صحیح است. وی بر لزوم استفاده و جذب سرمایه از گردشگران تاکید کرد و به این منظور پیشنهاداتی همچون ساخت لژهای خانوادگی و رستوران یخی را مطرح کرد.

peest003

امام جمعه داران گفت: باید مدیریت پیست اسکی بتواند با ارائه خدمات کیفی تر و ساخت جاذبه های گردشگری بیشتر از گردشگران و مسافران درآمدزایی کرده و آن را در جهت بهبود وضعیت پیست به کار ببندد. حجت الاسلام و المسلمین سیاوشی اظهار کرد: نباید به خاطر استفاده نکردن از ظرفیت های موجود و مدیریت غلط، مردم هزینه های منفی را متحمل شوند.

ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، در این جلسه سه ساعته سخن خود را این گونه آغاز کرد که بعد از انقلاب توجه ویژه ای به مناطق محروم شده است و تلاش شده تا مسیر توسعه این مناطق ترسیم شود. وی مشکلات پیست اسکی را از ابتدای احداث بیان کرد و بخشی از مشکلات آن را ناشی از ورود جمعیتی فراتر از ظرفیت شهرستان دانست و افزود: جمعیت گردشگرانی که در تعطیلات آخر هفته گذشته وارد شهرستان شدند 30 هزار نفر برآورد شده اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به جلساتی که برای رفع مشکلات پیست اسکی فریدونشهر گرفته شده است از تصمیمات اخذ شده برای حل برخی از این مشکلات سخن گفت.

عبدالرضا اصلانی، رئیس شوای شهر فریدونشهر و مدیر پیست اسکی فریدونشهر، نبود زیرساخت ها را عامل مشکلات عمده در پیست اسکی دانست و اظهار امیدواری کرد با واگذاری پیست اسکی به بخش خصوصی، مدیریت بخش خصوصی در چارچوب های تعیین شده بتواند تا حد زیادی مشکلات پیست را مرتفع سازد. وی اظهار کرد: در حال حاضر پیست اسکی از پس مخارج خود بر نمی آید.

peest002

سرهنگ حسین حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، هم با تاکید بر لزوم استفاده از گردشگری به عنوان صنعت پاک در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان، تصریح کرد: هر گردشگر به اندازه چهار شغل می تواند با خود سرمایه وارد کند. وی اما توجه مسئولین را به این نکته جلب کرد که صنعت گردشگری در جمهوری اسلامی با کشورهایی همچون تایلند و ترکیه این تفاوت را دارد که در جمهوری اسلامی مفهوم گردشگری حلال مطرح است.

وی با اشاره به کشفیاتی که پلیس از گردشگران پیست اسکی داشته است، از ادامه هوشمندانه ماموریت این نیرو در مسیر پیست اسکی فریدونشهر خبر داد. سرهنگ حسین زاده راه حل رفع بسیاری از مشکلات پیست اسکی را در طراحی محیطی دانست و بر لزوم تصمیم گیری مسئولین در این رابطه تاکید کرد. جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان همچنین از برخورد با تورهای گردشگری مختلط یا قانون شکن در مسیر پیست اسکی فریدونشهر سخن گفت.

حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، ضمن توجیه بندهایی از قانون امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه سال جاری و دستورالعمل اجرایی این قانون از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر را موظف به پیگیری مصوبات این ستاد دانست و گفت: طبق این قانون وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده این نهاد انقلابی است.

  1. میرمعنی گفت:

    چرا باید این همه مسافر وارد فریدونشهر بشه ولی سرمایه خاصی وارد شهرستان نشه
    چرا باید پیست اسکی با این همه گردشگر نتواند هزینه خودش را دربیاره

  2. مهربون گفت:

    زمانی ما متوجه کارایی این جلسات پی درپی میشویم که نتایج این جلسلات رادرمیدان ببینیم.

  3. با سلام چرا مسوولین به جای اینکه وقتشونو اینطور تلف کنن نمیرن از تجربه دیگر استانها بهره بگیرن که هر شهرستانی به جای شهرستان ما بود الان بهترین جایگاه ورزش های زمستانی را داشت برین ببینین پیست های تهران ارومیه و …چرا در طی دو تا سه سال پیست به این زیبایی و جالبی را درست کردن ولی پیست ما بعد از چند سال تغییری نکرده
    و فقط و فقط بحث و مشکل مسوولین حجاب است
    مسوولین عزیز ایا فقط با حجاب کردن خانم ها و تفکیک و تبعیض جنسیت بین مردم تمام مشکلات این شهر و مکان های گردشگری فریدونشهر حل میشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. من كاري با حجاب ندارم . آدم خشكيم نيستم . اما رفيق يه پرس و جويي بكن ببين هفته پيش تو پيست چه اتفاقي افتاده. ببين بعضي از اين افراد به اصطلاح شهري كه ميان اينجا فكر ميكنن اومدن ده كوره كه هر غلطي خواستن بكنن.

  5. احمد گفت:

    این کار واقعا عملیه

  6. نام و نام خانوادگی گفت:

    این کار باید انجام بشه چون نباید بدون عوارض بذارن کسی بره پیست

  7. محمود گفت:

    باسلام
    من به همتون قول میدم بجزآقای محمودیوسلیانی اون آقایونی ک توی عکس میبینیدتاحالایبارم نرفتن اسکی واین ورزشوانجام ندادندوخیلیاشونم تاحالاپیست اسکی روندیدند!خب حالابااین شرایط بنظرتون چی درانتظارپیست اسکی هستش؟!….

    • مریم گفت:

      قول نده چون من می دونم همشون پیست را دیدند و چند نفرشان اسکی باز هستند
      اگر ندیده بودند که به فکرش نمی افتادند

  8. رضا گفت:

    پیست اسکی افوس داره راه میوفته از سال اینده هیچ کی این همه مشکل برای رسیدن به پیست فریدونشهر قبول نمی کنه ،بعد برای طلای سفیدتون باید دنباله خریدار بگردین.این همه ادمی که دارن نون در میارن و هر هفته منتظره جمعا خیلی بد می شه مخصوصا که اون شهرستان بیشترین نرخ بیکاریا داره.طلای سفیدا دریابید که سال ایند دیگه فک نکنم کسی با سر راست بودن پیست اسکی افوس و حمایت مسولاشون مزاحم شما بشه

Go to TOP