چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر مطرح کرد؛

مسئولین بی‌عرضگی خود را با بی‌حرمتی به اقوام نپوشانند

امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته مطلب منتشر شده در مورد حاشیه نشینی اصفهان با ذکر نام قوم گرجی را بی حرمتی به شهرستان دانست. وی همچنین از صندوق کارآفرینی امید به علت عدم جذب اعتبار اختصاص داده شده به شهرستان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مطلب روزنامه «اصفهان امروز» در نام بردن از قوم گرجی به عنوان حاشیه‌نشین‌های اصفهان، این مطلب را بی حرمتی علیه مردم فریدونشهر خواند و گفت: به چه دلیل از قوم گرج اسم برده‌اند که این‌ها آمده‌اند در اصفهان حاشیه‌نشینی راه انداخته‌اند و در حاشیه اصفهان تجمع می‌کنند؟ اولا چنین چیزی نیست و ثانیا برفرض که این طور باشد وقتی شخصی بی‌خانمان است، مسکن ندارد و می‌خواهد در اصفهان کارگری کند این از بی‌عرضگی شماست که نتوانسته‌اید مسأله را حل کنید.

حجت الاسلام والمسلمین اباصلت غفاری با ذکر قسم جلاله الله از مساوی بودن اقوام نزد خود سخن گفت و مردم را شاهد بر کردار 13 ماهه خود در این شهرستان در مورد اقوام مختلف خواند و اظهار کرد: این از دستورات اولیه اسلام است که بین قوم های مختلف فرقی نیست در حالی که سیاه پوستان آفریقا و آمریکا به جرم سیاه بودنشان شکنجه می شوند.

خطیب جمعه فریدونشهر از مسئولین استانی خواست مراقب و مواظب باشند هر حرفی که در مورد هر شهرستانی و هر قوم و گروهی می زنند بایستی فکر کرده باشد.

وی با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: ما مسئولین مدیون مردمی هستیم که این طور در راهپیمایی ها شرکت می کنند و باید تلاش کنیم مشکلاتشان را حل کنیم و با این همه کاری که در جمهوری اسلامی شده من شخصا وقتی می روم در روستاها خجالت می کشم کشاورزی که سیب زمینی هایش در انبارها در حال پوسیدن است را می بینم.

امام جمعه فریدونشهر با انتقاد شدید از عدم جذب اعتبار اختصاص داده شده به صندوق کارآفرینی امید شهرستان، گفت: چون در جلسه مطرح شد و پیگیری نشد من عرض می کنم به چه دلیل بایستی به صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان دو میلیارد تومان اختصاص بدهند آن وقت این صندوق تنها یک چهارم آن را بتواند جذب کند و باقی آن برگشت بخورد در حالی که مراجعات بسیاری داریم که جوانانی برای تسهیل شرایط وام گرفتن از این صندوق به ما مراجعه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غفاری یکی از راه های کسب تقوا را حضور در نماز جمعه دانست و با بیان این که در همه فصول همه نمی توانند در نماز جمعه شرکت کنند از مردم خواست در فصل کم کاری و بی کاری که می توانند در نماز جمعه حضور پیدا کنند. خطیب جمعه فریدونشهر حضور برخی از اصناف و اقشار در نماز جمعه را کم رنگ دانست و از همه نیروهای نظامی و انتظامی، کارمندان، کسبه و فرهنگیان از پیر و جوان خواست بیشتر در نماز جمعه حضور پیدا کنند.

وی با بیان این که لازم است همه اعضای ستادهای انتخاباتی کاندیداها در نماز جمعه حضور داشته باشند و تذکرات را بشنوند گفت: مراقب رفتار و اعمال خود باشیم چرا که بدبخت کسی است که دین خود را به دنیای خود بفروشد و بدبختر کسی است که دین خود را به دنیای دیگران بفروشد لذا باید اعضای ستادهای انتخاباتی مراقب باشند حرمت دیگران را نشکنند و حریم ها را حفظ کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به دهه فاطمیه، پنج روز قبل و پنج روز بعد از تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) را دهه فاطمیه خواند و خواستار گرامی داشتن این ایام و برگزاری جلسات عزای این حضرت با حضور پرشور مردم شد.

 

امام جمعه فریدونشهر به مناسبت میلاد حضرت زینب(س)، این روز را به پرستاران تبریک گفت و از آن جا که بیشترین زحمت در بیمارستان ها را می کشند از ایشان تشکر کرد. حجت الاسلام والمسلمین غفاری از پرستاران خواست زحمت هایشان را به دینشان و به عفاف و حجاب و عصمتشان ضمیمه کنند.

  1. رضا. گفت:

    درود بر امام جمعه مردمی فریدونشهر.احسنت.

  2. با تشکر فراوان از حمایت امام جمعه محترم از قوم با نجابت گرجی

  3. در پاسخ به مسئول اصفهانی
    مضمون فرمایشات امام خمینی ( ره ): به روستائیان برسید که نه حکم شکایت دارند و نه زبان تشکر .
    با تشکر فراوان از بینش آگاهانه امام جمعه محبوب شهرستان فریدونشهر

  4. آقای مسئول محترم :
    مسئولی که چنین بینشی به اقوام داشته باشد به طبع یکی از فتنه گران است
    آقای مسئول فکر میکنی نفوذ یعنی چی ؟

  5. با عرض سلام و آرزوی توفیقات روز افزون برای رهبر معظم انقلاب ومسئولان دلسوز به نظام مقدس جمهوری اسلامی.وبا تشکر از امام جمعه محترم . همانطور که مستحضر هستید قوم گرجی و پنج قومی که برادرانه در این منطقه زندگی می کنند در زمان هشت سال دفاع مقدس حضور فرزندان این قوم در جبهه های جنگی به عنوان خط شکن زبان زد بوده اند وبرای حفظ انقلاب از جان و مال خود دریغ نکرده اند که آن مسئول اصفهانی درغفلت زیسته است

  6. فاطمه گفت:

    انگار راه امام خمینی راهیست که به سختی در این زمانه پیدا میشود و پیرمردها فقط از ایشون و راهشون مطلع هستند کلام امام جمعه کلام خدا قران و عدالت و راه امام خمینیست .ای کاش رسانه ها به جای قرار دادن مسائل پیش پا افتاده سخنرانیهای امام را پخش یا بنویسند یا وصیت نامه های شهیدان را تا جوانان به جای دیدن فیلمهای تخیلی و بیهوده که غربیان خورد ما میدهند راه خود را پیدا کنند ای کاش بعضی مسئولان *بصیرت* داشتند و هزار ای کاش دیگر

  7. درمورد صندوق کار افرینی امید بی مهری شده است زیرا اولا ایشان امار را از کجا اورده است دوما اگر کم کاری بوده (که نیست ) باید قبل از ابرو ریزی به انجا تذکر داده می شدسوما چنین ادعایی صحت ندارد

    • یک مسئول گفت:

      اولا آمار را مسئولش رسما در جلسه ای با حضور مسئولین استانی و کشوری اعلام کرد
      دوما کم کاری بوده چرا که نزدیک یک ماه پیش این هشدار بهشون در همان جلسه مذکور داده شده بود و یک هفته پیش نیز دوباره هشدار داده شده است

      • اقای مسول شما خودتان چقدر در ایجاد اشتغال تلاش کرده اید به غیر از اقوامتان برای چند غریبه اشتغال ایجاد کرده اید من از کسانی هستم که وقتی سربازیم تمام شد در به در دنبال کار گشتم ولی کاری برای من لیسانس نبود وقتی با تسهیلات این صندوق اشنا شدم به انجا مراجعه کردم وبا استفاده از تسهیلات این صندوق توانستم برای خود یک منبع درامد کسب کنم نه تنها من بلکه جوانان زیادی مثل من که اشنا نداشتند جهت کار در ادارات شهرستان به کمک تسهیلات این صندوق توانستند برای خود منبع درامد کسب کنند لطفا نیمه خالی لیوان را فقط نبینید

        • یک مسئول گفت:

          خب حرف همینه می دونی با پولی که این صندوق جذب نکرده می شد سرمایه کار برای چند تا جوان را تامین کرد؟

          • جوان گفت:

            من مسئول صندوق فریدونشهر را میشناسم و از اماراش خبر دارم . بنده خدا شب و روز داره تو صندوق کار میکنه . حتی خونوادش بدون هیچ مزد و منتی دارن تو صندوق کار میکنن.نباید یکی برا اینکه *بگه من این اعتبار برا صندوق گرفتم صندوق نتونسته جذب کنه این درست نیست که یکیا خراب کنه .این اعتبار استانیه و هیچ ربطی به کسی دیگه نداره

  8. باسلام-خداوکیلی صندوق کارآفرینی امید درحد داشته ها وامکاناتش ازتمام ادارات شهرستان فعالتر است.تنها با یک نفر نیرو سالالنه حدود دو میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت میکند درحالیکه بانکها جواب مردم را هم نمیدهند چه برسد به وام قرض الحسنه-دنیا وآخرت خود را فدای بی اطلاعی وتعصب بیجا نکنید.

Go to TOP