چاپ خبــر

پیش بینی حضور دو میلیون مسافر نوروزی در اصفهان

معاون خدمات شهری اصفهان گفت: تخمین زده می شود در ایام عید نوروز، دو میلیون نفر به اصفهان سفر کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، حمیدرضا مصور در جمع خبرنگاران افزود: یک دهم این افراد، «مسافران شب خواب» هستند از همین رو با همکاری تمام دستگاه های استان ظرفیتی حدود 180 تا 200 هزار مسافر برای این کار پیش بینی شده است.
وی اولین اولویت اسکان مسافران را هتل ها و مهمانسراها عنوان کرد و افزود: 16 هزار تخت در این بخش برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.
رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان، دومین اولویت اسکان مسافران نوروزی را منازل استیجاری اعلام کرد و گفت: 12 هزار منزل با نظارت شهرداری، اتحادیه املاک، آتش نشانی و نیروی انتظامی برای ایام عید امسال در نظر گرفته شده است که امکان افزایش آن تا 15 هزار باب نیز وجود دارد.
وی به اختصاص پنج هزار و 500 کلاس درس برای اسکان فرهنگیان و سایر شهروندان اشاره کرد و گفت: با امضای تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و مشاوران املاک امکان بهره گیری از ظرفیت مدارس غیر انتفاعی نیز وجود دارد.
مصور اظهار کرد: خوابگاه ها و فرهنگ سراها چهارمین اولویت اسکان مسافران است که در این حوزه با همکاری تعاونی خوابگاه داران، ظرفیت خوابگاه ها نیز به این امر اختصاص یافته است.
وی کمپ های گردشگری باغ فدک اصفهان را آخرین اولویت اسکان گردشگران اعلام کرد و افزود: نگهداری افراد در چادرهای برپا شده در این مجموعه یکی از دردسرهای سال گذشته بود زیرا تنها آتش نشانی با خارج کردن 600 گاز پیک نیک از چادرها از گاز گرفتگی چندین خانواده جلوگیری کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: زیر ساخت لازم برای ایجاد تسهیلات و رفاه مسافران نوروزی در حال اجراست از همین رو در هفته درختکاری تنها 230 هزار درخت توسط شهرداری کاشته شد.
وی رنگ آمیزی جداول، افتتاح 60 پروژه زیباسازی شهری، تعبیه 30 کیوسک اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهر، اختصاص ظرفیت های اطلاع رسانی شهر برای مسافران نوروزی، حضور اکیپ های ایمنی در نقاط مختلف شهر، طراحی سُفره های هفت سین در بسیاری از میادین شهر را از برنامه های شهرداری برای بسترسازی گردشگری و رفاه مسافران در ایام عید نورو 95 عنوان کرد.
مصور ادامه داد: امسال نیز مانند سال های گذشته برنامه ویژه تحویل سال در گلستان شهدای اصفهان و جشن میلاد حضرت زهرا(س) در پارک ناژوان و صفه اصفهان اجرا می شود.
وی یادآور شد: سامانه 137 شهرداری بمنظور پاسخگویی به سوالات مسافران به 2-3 زبان در نظر گرفته شده است.
رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: برنامه ریزی برای حضور کلیه نیروهای امدادی و انتظامی در تمام نقاط شهر صورت گرفته است و برای اولین بار اکیپ های امدادی خواهران جمعیت هلال احمر در ستاد اسکان شمال شهر حضور خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین شبکه های استانی، سراسری و برون مرزی رسانه ملی اقدام به تولید بیش از 600 دقیقه فیلم برای معرفی اصفهان و جاذبه های گردشگری آن کرده اند.

  1. سلام
    مردم مهمان دوست شهرستان فریدونشهر آمادگی پذیرای مهمانان عزیز نوزوزی هستند.
    گردشگرانی که به اصفهان تشریف می آوردندو عاشق طبیعت هستند ،می توانند به روستا بنه کمر که در 200کیلومتری اصفهان و30 کیلومتری شهرستان فریدونشهرواقع شده است از طبیعت بکر وشکوفه های زیبا جنگل های ارژن (بادام کوهی)روستای بنه کمر دیدن کنند.

  2. همشهری گفت:

    اگر مهمان به شهر ما بیاید حداقل ،امثال شما هم تفکرشان باز می شود.
    مگه شما در چه قرنی زندگی می کنی؟فکر می کنم شما در زندگیتان هم حرکت مورچه ای دارید؟
    با آنکه سرعت مورچه یک سانتیمتر بر ثانیه است .شما حساب کنید چقدر طول می کشد تا مورچه این مسیر را طی کند؟

  3. ح گفت:

    شما هم سرگرم سرعت حرکت مورچه باش تا چی میشه….

  4. تقدیم به دوستان
    قرآن در آیه 18 می‌فرماید :
    ‏ حَتَّى إِذَا أَتَوْا عَلَى وَادِي النَّمْلِ قَالَتْ نَمْلَةٌ يَا أَيُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاكِنَكُمْ لَا يَحْطِمَنَّكُمْ سُلَيْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ ‏
    « به هر حال سلیمان با این لشکر عظیم حرکت کرد تا به سرزمین مورچگان رسیدند. در این حال مورچه‌ای از مورچگان همنوعان خود را مخاطب ساخت و گفت : ای مورچگان! داخل لانه‌های خود شوید تا سلیمان و لشگریانش شما را پایمال نکنند، در حالی که نمی‌فهمند. »
    ‏ فَتَبَسَّمَ ضَاحِكاً مِّن قَوْلِهَا وَقَالَ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَى وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحاً تَرْضَاهُ وَأَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ ‏
    ‏سليمان از سخن آن مورچه تبسّم كرد و خنديد و گفت : پروردگارا ! چنان كن كه پيوسته سپاسگزار نعمتهائي باشم كه به من و پدر و مادرم ارزاني داشته‌اي ، و ( مرا توفيق عطاء فرما تا ) كارهاي نيكي را انجام دهم كه تو از آنها راضي باشي ( و من بدانها رستگار باشم ) ، و مرا در پرتو مرحمت خود از زمره بندگان شايسته‌ات گردان .‏

Go to TOP