چاپ خبــر

تغییرات اقلیمی باعث کاهش 10 درصدی محصولات کشاورزی در اصفهان شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کاهش 10 درصدی محصولات کشاورزی بدلیل تغییرات اقلیمی خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، عبدالرضا مهاجری در جلسه گرامیداشت هفته منابع طبیعی با اشاره به سه چالش مهم کمبود آب شیرین، پدیده بیابانزایی و تغییر اقلیم در استان بویژه در آران و بیدگل افزود: تغییرات اقلیمی همچنین باعث کاهش بازده محصولات کشاورزی شده است.
وی با اشاره به تبخیر 93 درصدی بارش در مناطق کویری گفت: هزینه شیرین کردن هر لیتر آب شور حدود 20 هزار ریال است که اگر در مصرف بی رویه آب شیرین تجدیدنظر نشود در آینده نزدیک آب های زیر زمینی ما با وضعیت بحرانی روبرو خواهد شد.
وی با اشاره به وجود 300 هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان تصریح کرد: اگر قرار بود این سطح از جنگل در زمان حاضر در این شهرستان کشت شود بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال هزینه داشت.
وی با اشاره به اینکه دولت توان مالی اجرای طرح های با این سطح را ندارد، خاطرنشان کرد: باید با کمک مردم در حفظ و نگهداری منابع طبیعی بکوشیم و برای حفظ آن نهایت تلاش خود را بکار بگیریم.
فرماندار آران وبیدگل هم با اشاره به اینکه تداوم زندگی ما وابسته به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است، اظهار کرد:بی توجهی به ابعاد زیست محیطی و عدم استفاده بهینه از منابع طبیعی و برنامه ریزی نامناسب باعث به وجود آمدن چالش های جدید و بحران های زیست محیطی شده است.
ابوالفضل معینی نژاد افزود: در توسعه پایدار همانطور که ما به فکر حیات خودمان هستیم باید به فکر حیات و آینده فرزندانمان نیز باشیم و بدانیم که قطع هر درخت در واقع تیشه زدن بر ریشه حیات خودمان و آیندگان خواهد بود.

  1. سلام
    جناب آقای مهاجرنی لطفا از زمینهای منابع طبیعی به جوانان فعال روستای بنه کمر جهت کاشت کاشت گل محمدی وزر شک زمین واگذار کنید که چند ین حسن دارد.
    1-به روش آبیاری نوین آب کم مصرف می کنند .
    2-اشتغال زایی دارد.
    3-در آمد خوبی نصیب آنها می شود .
    4-محل خوبی برای گردشگران استان می شود.
    5-کاشت گل محمدی به خاطر آب وهوای سرد منطقه ،بو وعطر بالا ی دارد ومرغوب است.
    6-محصولات خوبی برای صادرات محسوب می شوند.
    7-روستای بنه کمر ظرفیت کشت 400 هکتار را دارد.
    8 -این نوع درختچه ها چون ریشه های عمیقی ندارند بخوبی جواب می دهند.

Go to TOP