چاپ خبــر
انتقاد شدید امام جمعه فریدونشهر از حسن روحانی؛

سخنان رئیس جمهور موجب تضعیف نظام است/ حقایق ۳۷ ساله نظام دروغ انگاشته می شود

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر سخنان رئیس جمهور مبنی بر این که اکنون از ته چاه بیرون آمده‌ایم را در حالی که دنیا مبهوت قدرت این نظام و انقلاب و ملت است را موجب تضعیف نظام دانست و معنی این حرف را دروغ انگاشتن حقایق 37 ساله نظام توسط رئیس جمهور دانست.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های آخرین نماز جمعه فریدونشهر در سال 94 نسبت به تضعیف نظام در سخنان رئیس جمهور و برخی مسئولین، به شدت انتقاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اباصلت غفاری با بیان این که گاه مسئولین حرف‌هایی را می‌زنند که در شأن مسئولیتشان نیست و با سخنان امام و رهبری سازگاری ندارد گفت: برخی طوری صحبت می‌کنند گویا ما در طول 37 سال بعد از انقلاب به مردم و به دنیا دروغ گفته‌ایم؛ ما کی ضعف داشته‌ایم؟

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور که اظهار کرده بود ما از چاه درآمده‌ایم اظهار کرد: ما کی در این 37 سال ته چاه بوده‌ایم؟ اگر ملت در این 37 سال ته چاه بوده‌اند پس چه کسی هشت سال دفاع مقدس را اداره کرد؟ پس چه کسی توانست ایران را به عنوان ابرقدرت در دنیا معرفی کند؟ وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: چرا در حالی که این نظام و این انقلاب و این مملکت و این ملت دنیا را مبهوت کرده است آن را تضعیف می کنید؟

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که هم از خوبی‌های دولت سخن گفته و هم مشکلات را بیان می‌کند به رفتار برخی از مسئولینی انتقاد کرد که در توجیه خطاهای خود اقدام به تخریب دولت قبل می‌کنند و از رئیس جمهور خواست از کارهای خود تجلیل کند و مراقب باشد حرفی نزند که موجب تضعیف نظام و زیرسوال بردن نظام شود.

حجت الاسلام و المسلمین غفاری در مورد اعتراضاتی که نسبت به ورزش بانوان شده است گفت: آنان که در مقابل ورزش بانوان فریاد برمی‌آورند از اختلاط ناراحتند و از این ناراحتند که خانم ورزشکار در برابر چشم اجنبی بدون درنظر گرفتن دستورات اسلام ورزش کند و اجنبی آن‌ها را نظاره کند وگرنه ورزش اگر طبق دستورات اسلام و با رعایت شرایط دینی باشد کسی مخالف آن نیست بلکه گاهی اگر برای سلامتی لازم باشد واجب هم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود در بیان دستورات دین از چهار گروهی سخن گفت که صحبت کردن پشت سر آن‌ها غیبت محسوب نمی‌شود و عبارتند از: کسی که آشکارا گناهی می‌کند و از گناه کردن باکی ندارد، رهبری و پیشوایی که در هر جامعه‌ای دروغگو بوده، خوبی‌ها را به چشم نیاورده و از بدی‌ها نیز گذشت نداشته باشد، کسانی که در شوخی‌هایشان اسم پدر و مادر و خواهر و برادر کسی را می‌برند و کسانی که از اجتماعات امت اسلامی کناره می‌گیرند و پشت سر آنان حرف می‌زنند.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به بازار شب عید، توانمندان جامعه را سرگرم خرید و ناتوانان را سرگرم نگاه کردن به اینها بیان کرد و از آیه انفاق قرآن در این رابطه سخن گفت که می‌فرماید: کسانی که در راه خدا انفاق می‌کنند مانند آن است که یک حبه گندم را بکارند و از هر حبه هفت خوشه و هر خوشه صد حبه بروید.

وی زکات و خمس مال را حق دیگران در مال انسان دانست و علاوه بر آن بر انفاق در شب عید و کمک به مستمندان تاکید کرد و این که انسان حاجت یک مسلمان را برآورده کند را طبق حدیث بالاتر از ثواب طواف خانه خدا دانست.

  1. نظر رئیس محترم جمهوری در بحث اقتصاد نا به سامان هشت سال گذشته بود نه در 37 سال انقلاب .

    • تعبیر درچاه بودن برای بیان کننده بعنوان رئیس جمهور زشت است اینگونه بیانات باتوجه به جایگاه بسیارباید سنجیده وحساب شده باشد .نه لق لقه زبان ایجادکردن برای دشمنان درهرزمینه ای ولو به قول فرمایش شما دراقتصاد که آنهم بزرگنمایی بیهوده ورفع مسئولیت ازخود است.پس دفاع شما ضرورتی نداشت.

  2. به نام خدا- کسانی که حرف های جناب اقای رییس جمهور را که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی { ماده 113 قانون اساسی} مسیول اجرای قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی و رییس قوه اجرایی مملکت می باشد زشت ودور از شان مقام ایشان میدانند.بهتر است خودشان را بجای مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار ندهند ودرجایگاه خودشان حرف بزنند. واگر مجمع تشخیص نظام قانون اساسی وقانون اساسی را هم قبول ندارند.خودشان در فریدونشهر مجمع تشخیص نظام دیگری تشکیل دهند.والا چنین ساختار شکنی ها در هیچ جای مملکت.قابل طرح وگفتگو نمیباشد.

    • برادرمجلسی عزیز همه مردم مطیع رهبری ومجری قانون اساسی کشورخود هستندودرارتباط به اجرای آن واحترام به شخصیت حقوقی رئیس جمهور حساسیت دارند.برای همین است که حیف شان می آید رئیس جمهورشان 80میلیون هموطن خودرادرچاه فرض نمایند.برای این است که امام جمعه محترم انتقاد کردند.پس تعصب بی جا ضرورتی ندارد.درضمن فریدونشهرهم نیازبه مجمع تشخیص نداردوهرکسی این را می داند چونکه این شهرولایتمدار تابع جمهوری اسلامی ومفتخربه آن است.

  3. نمیدونم چه بگم . اما یکجورایی حرفاش تو دل برو ست . درود بر روحانی که مردم باز با انتخاب ایشان در خبرگان رهبری خط بطلان کشیدند بر حرف و حدیثها و ثابت کردند که مردم مسئولان دلسوز ویاران واقعی انقلاب و رهبری عزیز را دوست دارند …

Go to TOP