چاپ خبــر

9 تن کتیرا در تیران و کرون برداشت شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تیران و کرون گفت: امسال 9 تن کتیرا در سطح بیش از شش هزار و 500 هکتار از اراضی ملی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، مهدی عالی پور افزود: برای برداشت این محصول پنج فقره مجوز به بهره برداران منابع طبیعی این منطقه داده شد.
وی بیان کرد: برای اصلاح مراتع سه تن بذر موسیر خریداری و در 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان تیران و کرون به منظور حفظ مراتع و افزایش اشتغال کشت شد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان تیران و کرون گفت: امسال در راستای حفظ مراتع 10 هکتار جنگل کاری دست کاشت‏ و 17 هکتار کپه کاری انجام شده است.
وی به ایجاد کمربندی حفاظتی در شهرستان تیران وکرون بمنظور حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: اخذ سندهای مالکیت و اصلاح هندسی اراضی امسال انجام شده است.
عالی پور همچنین به انجام فعالیت های آموزشی در حوزه حفظ منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش افراد برای حفظ منابع طبیعی و همکاری در این راستا با اداره منابع طبیعی رویکرد این سازمان است که در شهرستان تیران و کرون نیز این فعالیت ها با همکاری دهیاری ها و آموزش و پرورش انجام می شود.
وی افزود: مردم در حفاظت از منابع طبیعی و حفظ اراضی همکاری می کنند که تداوم و افزایش همکاری ها به کیفیت کاری و بهبود وضعیت منابع طبیعی می افزاید.
شهرستان تیران و کرون با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان است.
مجموع مساحت اراضی این شهرستان 172 هزار هکتار است که 130 هزار هکتار آن را عرصه های ملی و دولتی و 41 هزار هکتار آن را زمین های زراعی، باغی و مستحدثات تشکیل می دهد.

Go to TOP