چاپ خبــر

نرخ تورم تیرماه 37.5 درصد اعلام شد/ تورم نقطه به نقطه 44 درصد

بانک مرکزی با انتشار وضعیت تغيير شاخص كل بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران، نرخ تورم تیرماه سال جاری را 37.5 درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز معادل 44 درصد اعلام کرد.

به گزارش پونه زار و به نقل از خبرگزاری مهر: بانک مرکزی با اعلام تغییر شاخص كل بهاي كالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در تیرماه سال جاری، نرخ تورم این ماه را 37.5 درصد و تورم نقطه به نقطه را نیز 44 درصد اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم تیرماه سال جاری نسبت به ماه قبل از آن 1.4 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین نرخ تورم 4 ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 43.3 درصد بوده است.

در گزارش بانک مرکزی، وضعیت قیمت ها در 12 شاخص اصلی مورد بررسی از خوراکی ها و آشامیدنی ها تا حمل و نقل، مسکن و تحصیل و پوشاک نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد. در بین موارد بررسی شده، دخانیات با 95.4 درصد، اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه ها با 82.1 درصد و کالاها و خدمات متفرقه نیز با 69.1 درصد؛ بیشترین میزان افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.

شاخص كل بهاي كالاها و خدمات مصرفي در تيرماه 92 در تمام استان هاي کشور با افزایش همراه بود. بيشترين ميزان افزايش متعلق به استان البرز معادل 2.9 درصد و کمترین آن مربوط به استان های اصفهان و قزوین، هر یک معادل 0.4 درصد بود. شاخص مذکور در استان تهران معادل 2.1 درصد افزایش داشته است

Go to TOP