چاپ خبــر
اجتماعی

با چه کسانی نباید درد دل کرد؟

در این مطلب فهرستی از افرادی که باید در مقابل آن‌ها جلوی دهان خود را بگیرید و در مورد مشکلات و ناراحتی‌های رابطه‌تان حرفی نزنید، را نوشته‌ایم.

با چه کسانی نباید درد دل کرد؟

به گزارش پونه زار: مردم بسیاری هستند که همیشه و همه جا از روابط عاطفی خود با همه صحبت می‌کنند. آن‌ها برایشان فرقی نمی‌کند کجا هستند و آیا طرف، انسانی قابل اعتماد است یا خیر؟ فقط حرف می‌زنند و همه جزئیات رابطه خود را تعریف می‌کنند. این افراد اصولا با همه، غیر از کسی که باید، در مورد زندگی خود صحبت می‌کنند. مخصوصا وقتی ناراحتی پیش می‌آید باید خیلی مراقب باشید که غم خود را با هرکسی در میان نگذراید.

شاید گاهی مساله‌ای که از نظر شما ناراحت کننده است برای دیگران خنده دار باشد. به همین دلیل، خیلی عاقلانه نیست در مورد مسایل عاطفی و مشکلات رابطه خود با هر کسی حرف بزنید. وقتی فرد مناسب نباشد و درک لازم را نداشته باشد، توصیه‌های اشتباه به شما می‌کند و نتیجه رابطه شما بد‌تر از آنچه بوده است، می‌شود.

در این مطلب فهرستی از افرادی که باید در مقابل آن‌ها جلوی دهان خود را بگیرید و در مورد مشکلات و ناراحتی‌های رابطه‌تان حرفی نزنید، را نوشته‌ایم.

۱. همکاران

در مورد زندگی عاطفی و مسایل عشقی خود با همکارانتان صحبت نکنید زیرا ممکن است موجب حسادت آن‌ها شود و به شما توصیه‌هایی بکنند که منجر به خراب شدن رابطه‌تان می‌شود. از آنجا که بیشتر مردم بیشترین ساعت‌های شبانه روز خود را در محل کار سپری می‌کنند شاید تصور کنند می‌توانند به هم اعتماد و همه مسایل خانوادگی و شخصی خود را بیان کنند. اما هرگز این کار را انجام ندهید.
وقتی حرف‌های خود را به همکارتان می‌گویید، او نیز به بقیه می‌گوید و همه از مسایل خصوصی شما آگاه می‌شوند. این نوع خبرچینی‌ها در شرکت‌ها بسیار رایج است و ممکن است برای موقعیت کاری شما هم خطر داشته باشد.

۲. همسر سابق

یکی از افرادی که نباید در مورد مسایل عاطفی کنونی خود با او صحبت کنید، همسر سابق شما است. حتی اگر به واسطه فرزندان هنوز با یکدیگر در ارتباط هستید، هرگز نباید در مورد عشق کنونی خود با او صحبت کنید.

کار‌شناسان خانواده می‌گویند افرادی که از یکدیگر جدا می‌شوند و به عنوان دوست رابطه خود را با هم قطع نمی‌کنند باید بدانند که شاید خودشان آگاه نباشند، اما احساس مالکیت یا زن و شوهر بودن هنوز در آن‌ها وجود دارد و نباید در مورد رابطه فعلی خود به یکدیگر حرفی بزنند.

۳. دوستانی که از رابطه کنونی خود راضی نیستند

از رابطه، عشق یا عاطفه خود با دوستانی که از زندگی عاطفی خود راضی نیستند، نگویید. افراد ناراضی همیشه سعی می‌کنند مسایل منفی و ناراحت کننده رابطه را مطرح کنند و باعث بدبینی و ناراحتی هم می‌شوند. آن‌ها شاید چون خودشان در رابطه و ازدواج موفق نبوده‌اند به شما توصیه کنند مثلا هرگز ازدواج نکنید.

توجه داشته باشید، در ابتدای آغاز یک رابطه، نظرات اطرافیان تاثیر بسیاری روی طرز فکر و تصورات شما می‌گذارد، بنابراین با افراد غیرموفق یا ناراضی یا آن‌ها که همیشه در رابطه ناراحت هستند، در مورد عشق و رابطه خود صحبت نکنید.

۴. با پدر خود

اگر زن هستید، در مورد رابطه عاطفی خود با پدرتان صحبت نکنید.

مهم نیست چقدر رابطه شما و پدرتان صمیمی و دوستانه است، پدر‌ها اصولا دوست ندارند فکر کنند دخترشان بزرگ شده و وقت ازدواج آن‌ها رسیده است. وقتی پدرتان در مورد دوستی یا رابطه‌تان سوال می‌پرسد سعی کنید خیلی سرپوشیده به او چیزهایی بگویید. پدر به طور ذاتی حالت مدافع و محافظ دارد به همین دلیل، دنبال ایراد و مشکل در فرد مورد علاقه شما می‌گردد.

به خاطر داشته باشید هرگز در مقابل مادر، خواهر یا دوستان صمیمی خود در مورد نامزدتان بد نگویید زیرا آن‌ها همیشه این مسایل در ذهنشان باقی می‌ماند.

۵. با مادر خود

مادران همیشه سنگ صبور فرزندان و از همه کارهای آن‌ها آگاه هستند. شاید مادر شنونده خوبی باشد و بتواند نظرات خوبی داشته باشد اما از آنجا که دید درستی در مورد موقعیت کنونی فرزند خود ندارد و نمی‌داند کجا می‌خواهد برسد، نمی‌تواند توصیه‌های درستی داشته باشد.

مادران برای اینکه علاقه ویژه‌ای به فرزندان دارند شاید کمی احساسی و غیر واقعی در مورد آینده آن‌ها تصمیم بگیرند. بهتر است در مورد رابطه خود از کسی مشاوره بگیرید که شما را به چشم کودک یا نوجوان نگاه نمی‌کند.

۶. پدر یا مادر همسر

بد‌ترین افرادی که برای درددل در مورد زندگی عاطفی انتخاب می‌کنید، پدر یا مادر همسر شما هستند. آن‌ها در مورد مشکلاتی که با همسر یا نامزد خود دارید راهنمایی درستی به شما نمی‌دهند. شاید دلیل آن نیز علاقه و وابستگی آن‌ها به فرزند خودشان باشد.

Go to TOP