چاپ خبــر

تجلیل از مادر شهیدان خودسیانی به عنوان اسوه صبر و استقامت

در همایش «اسوه های صبر و استقامت» از مادر سه برادر شهید خودسیانی به عنوان شهدای شاخص استان تجلیل شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، همایش «اسوه های صبر و استقامت» با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان استانی و مردم شهید پرور اصفهان برگزار شد.

سهیلا اثنی‌عشران، مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان در این همایش با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط رهبر معظم انقلاب افزود: یکی از وظایف زنان این است که شعار مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شعار سال را شعار زندگی خود قرار دهند و در زمینه تحقق آن همه تلاش‌های خود را به کار گیرند.

شمسی بهرامی، از بانوان آزاده که مدت 3 سال اسارت داشته نیز در همایش «اسوه های صبر و استقامت» حضور پیدا کرد و به بیان خاطرات روزهای آغاز جنگ پرداخت. بهرامی در صحبت‌های خود رفتار ایستادگی زنان آزاده در زندان‌های رژیم بعث را ستودنی دانست و تصریح کرد: رفتار ما در زندان‌های رژیم بعث به گونه‌ای بود که سربازان و نظامیان عراقی ما را ژنرال خطاب می‌کردند.

 

*باید از دوران دفاع مقدس الگوبرداری کنیم

سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از دیگر سخنرانان این همایش، برگزاری همایش اسوه‌های صبر و مقاومت در راستای اقدامات فرهنگی دانست و اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی که مردم ما مشکلات فراوانی داشتند، دورانی که با سختی‌ها، مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و عدم امکان صادرات نفت همراه شده بود، در آن زمان ما محتاج فشنگ و سیم خاردار بودیم اما مردم عزیزمان با صبر و استقامت و بزرگواری و با حمایت و پشتیبانی انسانی و مالی از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدند.

 

*تجلیل از مادران شهدا

در بخش دیگری از این همایش با حضور سردار مجتبی شیروانیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر رضا جهادی ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری، علی اکبر بقایی مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، ندا واشیانی پور و اصغر آذربایجانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان استانی از مادران شهیدان خودسیانی (مادر 3 شهید)، سید محمدعلی بدیهی، محمود امین پور، محمد ابراهیم همت، سیدمحسن امیرجواهریان، اصغرلاوی و همچنین بانو شمسی بهرامی از بانوان آزاده که مدت 40 ماه اسارت را در دوران زندگی درخشان خود تحمل کرده، تجلیل به عمل آمد.

 

*رونمایی از جلد سوم کتاب لبخند مادرانه

پایان این همایش به رونمایی از جلد سوم کتاب لبخند مادرانه که به همت اشرف سیف الدینی تهیه و تنظیم شده، اختصاص داشت. در این کتاب که روایتی از سبک زندگی تربیتی مادران فرماندهان شهید به شمار می‌رود، خاطراتی از مادر شهیدان حسین خرازی، محمد ابراهیم همت و محمود امین‌پور گردآوری شده است.
گفتنی است؛ همایش «اسوه‌های صبر و استقامت» از سوی مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، اداره‌کل اوقاف، بنیاد شهید و بسیج خواهران اصفهان برگزار شد.

  1. سلام
    اگر صبر زینب نبود چهره سرخ حقیقت بعد از آن طوفان رنگ در کویر تفته جا می ماند. به همین دلیل این شیر زن در مقابل تمامی مصایب و نوایبی که اگر بر کوه های استوار و راسخ نازل می شد از هم فرو می پاشید و پراکنده می شد، صبری جمیل پیشه کرد. زینب سختی ها، مصایب و دشواری ها را برای رضای خدا تحمل کرد و آن را چون جهادی در راه خدا و اعتلای کلمه الله انگاشت.
    مادر شهداء، صبر و استقامت رااز زینب (س) آموختند

  2. یاد همه شهیدان اسلام را گرامی میداریم و برای خانواده ی همه شهیدان عزیز طلب صبر داریم . لازم به ذکر است سردار شهید علی محمد خودسیانی معروف به ( علی چریک) جزو اولین فرماندهان اموزشی لشکر امام حسین و از دوستان نزدیک حاج حسین خرازی و شهید کاظمی بودند بودند . ایشان اولین فرمانده و پایه گذار سپاه مریوان بودند . سپس در جریان پاوه به دستور امام (ر-ه ) فرماندهان سپاه اصفهان به پاوه کردستان عزیمت نمودند که از جمله ی انها شهید ان خرازی . شهید خودسیانی وسایر فرماندهان لشگر امام حسین بودند. در اغاز جنگ تحمیلی نیز شهید علی محمد خودسیانی فرمانده منطقه ی تنگه ی شیر دارخوین میشود و در منطقه ای به نام پیچ شهادت که اکنون نیز یادمان ایشان در ان مکان میباشد قبل از عملیات فتح خرمشهر در سال 60 به شهادت میر سند. بعد شهادت علی برادران دو قلوی ایشان به نامهای ناصر و مسعود خودسیانی عازم جبهه میشوند و این دو عزیز نیز در یک روز در عملیات بدر در سال 63 به شهادت میرسند . اما این پایان داغداری این مادر فداکار نبود که خبر شهادت برادر ش شهید حیات الله موحدی نیز بیش از بیش داغدارش نمود .که به واقع ایشان اسوه صبر و استقامتند . که یا دو خاطره همه ان عزیزان را گرامی میداریم و از خداوند میخواهیم که رهرو راستین همه شهیدان عزیزان باشیم …

  3. کتاب حماسه ی علی چریک توسط همرزمان شهید علی محمد خودسیانی را سالهای پیش خانده ام واقعا باعث افتخار بوده که ایشان جزو اولین فرماندهان دوران جنگ و از فرماندهان به نام لشگر امام حسین واز دوستان نزدیک شهید خرازی بوده است .

  4. یاد همه شهیدان عزیز گرامی باد . مادر شهیدان خودسیاتی علاوه بر سه فرزندش . برادر خود به نام شهید حیات الله موحدی را نیز تقدیم انقلاب نموده است . به راستی که ایشان اسوه صبر و شکیبا يست .

  5. باسلام واحترام:ودرودبرتمامی شهیدان انقلاب اسلامی ایران عزیزمان ،تمامی این شهدا متعلق به تمام کشوراسلامی ایرانندوافتخاری برای تمامی هم میهنانمان.واین شهیدان خودسیانی افتخاری برای مامردم شهرستان فریدونشهر.جاداردمسئولین محترم شهرستان به خاطر احترام ویادبود همه شهیدان وازجمله شهید علی چریک یادواره ای برگزارویادمانی ازاینان رادراین شهرایحاد نمایند.ان شاءالله

  6. با تشکر از سایت پونه زار. کتابی که دوست عزیزمان اشاره کردند خاطرات پیچ شهدا از سید علی بنی لوحی می باشد که با سرچ کردن از طریق اینترنت نیز میتوان این خاطر ه را خواند . این کتاب حماسه شهید علی خودسیانی و انتخاب ایشان به فرماندهی مهمترین منطقه استراتیژیکی و نحوه شهادت و ملاقات شهید ردانی پور و دوستانش قبل از شهادتش است که اگر امکان دارد جنابعالی نیز برای مطالعه عموم روی سایت بگذارید . بسیار جالب است .

  7. بنده حماسه این فرمانده دلاور ولی گمنام. شهید علی خودسیانی را خواندم . واقعا عالی بود ولی متاسفانه زود شهید شده اند و گرنه قطعنا جزو بزرگان نظامی میبود . همه شهیدان ما باعث افتخارند و همگی انها مدال افتخار ی برای ما می باشند و لی یک انتقاد از مجموعه بسیج منطقه داریم که چرا باید اینگونه افراد که استان به انها افتخار میکند و هر ساله بزرگداشتی برای اولین فرماندهان شهید دوران جنگ برگزار میکند . برای مردم و جوانان منطقه ما باید گمنام باشند .

  8. با سلام . بنده حدود بیش ازبیست سال زمانی که سرتیپ سیف اللهی اولین فرمانده وقت نیروی انتظامی کشور شد و به شهرستان فریدونشهر عزیمت نمود .با دیدن عکسی از شهید علی خودسیانی اشک در چشما نشان حلقه زد و گفتند که ایشان اولین فرمانده ی اموزشی من در لشگر امام حسین بود . یاد و خاطره ی همه شهدای کشور و همشهریان عزیزمان که باعث افتخار بودند راگرامی میداریم

  9. لطفا در صورت امکان بیوگرافی از زندگی این شهیدان عزیز را جهت شناخت بیشتر منتشر کنید.با تشکر

    • با سلام . به عرض می رسانم شهیدان علی . ناصر. و مسعود فرزندان مرحوم محمد ابراهیم خودسیانی بازنشسته شرکت نفت ابادان و مادرشان حاجیه خانم موحدی . بعد از بازنشستگی پدر به اصفهان مهاجرت کرده و در محله ی افاران. اول خیابان شهیدان ساکن میشوند با شروع انقلاب شهید علی خودسیانی جزو اعضای هسته مرکزی و مبارزین اصفهان میشود .بگونه ای که یک بار دستگیر میشود ولی با زیرکی و چالاکی که داشت از دست ماموران رژیم فرار میکند . بعد از پیروزی انقلاب و با فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج . علی و دوستانش که اکثرا شهید شده اند در مدارس شروع به تشکیل بسیج و اموزش نظامی میکنند . پس از اخذ دیپلم سال 58 با تکمیل اموزشهای نظامی و دفاعی وارد سپاه میشود . در جریان اشوب و درگیریهای شهر ستان درود به ان منطقه اعزام میشود و با تشکیل بسیج مردمی مانع از عملی شدن نقشه شوم منافقان میشوند. بعد از ان ایشان به اتفاق دوستان همرزمش عازم کردستان شده و با تشکیل مراکز سپاه و بسیج به اموزش انها میپردازند و به همین منظور ایشان به (علی چریک) معروف میشوند که چندین بار در کردستان قسط ترور ایشان را میکنند ولی هیچ گاه موفق نمی شوند . با اغاز جنگ ایشان به خوزستان باز میگردد و در منطقه ی دارخوین و ابادان فرماندهی را برعهده میگیرد و مانع از ورود دشمن به ابادان میشود که جریان ان مفصل است . اما این عزیز در سال 60 در همان منطقه با اثابت خمپاره هر دو پاهایشان را از دست داده و بعد از چهار روز به فیض شهادت نائل می گردد و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد و یعد از شهادت علی طبق وصیت نامه اش که گفته بود که برادرانم نگذارید تفنگم روی زمین بماند . دو برادر دو قلویش به نامهای ناصر و مسعود عازم جبهه ها شدند به مدت سه سال مداوم با حضور در عملیاتهای مختلف و همیشه کنار هم که هیچ گاه از هم جدا نشدند در عملیات بدر در سال 63 در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شدند که همرزمان این دو شهید گفته بودند زمانی که بالای سر این شهیدان رسیدیم دستها یشان در دست هم و با ارامشی خاص به شهادت رسیده بودند . یاد و خاطره همه شهیدان عزیز کشورمان این بزرگ مردان تاریخ ایران را گرامی میداریم و به تمامی شهیدان همشهری و هم ولایتی از تمام اقوام درود میفرستیم چون این عزیزان سند افتخار ند برای شهر مان ….

  10. از اقای مقدسی بابت اطلاعات در مورد زتدگی نامه ی این شهیدان والا مقام سپاسگذاریم . امیدواریم رهرو راستین شهدای عزیزمان باشیم .

  11. خا طره پیچ شهدا از علی بنی لوحی را در سایت جستم واقعا متاثر شدم و احساس غرور و افتخار بمن دست داد که چنین دلاوری از خطه ی ما در عرصه ی جنگ بوده اما گمنام مانده که نشاندهنده ی خلوص این عزیزان است . یادشان گرامی . به همه عزیزان پیشنهاد میکنم انرا مطالعه کنند ..

  12. خدایا چقدر فاصله است بین ما و شهدا . خدایا بدادمان برس . قلبهایمان را از این عزیزان دور مگردان تا راه انها گم نشود که اگر این کونه شود شعر یک قدم غافل شدم صد سال راهم دور شد معنی خواهد گرفت .

  13. جهت شادی روح همه شهیدان صلوات ….

  14. رزمنده ابادانی گفت:

    با سلام به همه شهدا خصوصا شهدای افتخار آفرین استان اصفهان و لشکرهای خط شکنش باستحضار عزیزان برسانم که این سه برادر شهید بچه های آبادان شهر حماسه و پایتخت مقاومت بودند. روحشان شاد.

Go to TOP