چاپ خبــر
موفق باشید؛

افسردگی همسرتان را کاهش دهید

حمایت همسر نسبت به فردی که اختلال افسردگی دارد می‌تواند تاثیر مهمی در کاهش این اختلال داشته باشد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار امین حق‌وردی روانشناس تربیتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: افسردگی یکی از بیماری‌ شایع در میان افراد خصوصا زنان بوده که در صورت عدم درمان منجر به ایجاد مشکلات بزرگ و حتی جدایی شده و در این میان نقش همسر با حمایت و صبر خود در کاهش این اختلال بسیار ماثر است.
وی ادامه داد: افسردگی تاثیر زیادی بر روابط افراد خصوصا روابط خانوادگی فرد داشته و تفکرات منفی، از دست دادن علایق خود نسبت به چیزهایی که قبلا برایش مهم و مورد علاقه بوده، تحت تاثیر قرار گرفتن روابط زناشویی و بی‌توجهی نسبت به همسر و امور منزل از جمله رفتارهای فرد افسرده بوده که معمولا باعث آزار طرف مقابل می‌شود.
حق‌وردی اضافه کرد: در این شرایط فرد حتما باید تحت درمان‌های دارویی قرار گرفته و به همین دلیل باعث ایجاد حالاتی نظیر بی‌حالی،عدم تنظیم ساعت خواب و پرخاشگری شده که راهکارهای لازم برای مقابله با آن، توسط روان‌پزشک به همسر شخص ارائه خواهد شد.
این روانشناس تربیتی در پایان تاکید کرد: نقش همسر در این موقعیت بسیار مهم بوده و انجام برخی کارها و صبوری در برابر مشکلات ایجاد شده ضروری است از جمله عدم قضاوت و برچسب زدن به فرد افسرده و نیز ایجاد دلگرمی برای او که در هر شرایط پشتوانه و حمایت‌گر همسرتان خواهید بود، می‌تواند در کاهش افسردگی شخص تاثیرگذار باشد.
Go to TOP