چاپ خبــر

شلغم راهی برای درمان سرفه های خشک و کم خونی

شلغم باعث چاقی و فربهی بدن می شود. دارای قندی طبیعی است و برای تقویت کبد و اعصاب مفید می باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ساجده، شلغم از سبزیجات معروف و مفید است که انواع مختلفی دارد. دارای پروتئین، فسفر، کلسیم، آهن و ویتامین های C,A است. برای تقویت بینائی، افزایش ادرار و درد و برای تسکین دردهای مفصلی و سنگ مثانه مفید می باشد.

شلغم اشتها را تحریک می کند و برای رشد و استحکام استخوان بندی بسیار مفید و موثر است.عصاره ی شلغم خام دارای یک ترکیب میکروب کش می باشد که بسیاری از میکروب ها و ویروس ها را از بین می برد و یک ضد عفونی کننده ی قوی است و به همین دلیل در درمان سرما خوردگی، زکام و بیماری های عفونی تاثیر زیادی دارد.

شلغم به علت داشتن ارسنیک از بروز بیماری جذام که عامل آن فقر مواد غذایی است جلوگیری می کند. شلغم گرم است و خوردن آن با نمک خاصیت آن را تعدیل می کند و برای سینه مفید است و درمان کننده سرفه و مخصوصا سرفه های خشک است.

شلغم سینه و شکم را نرم می کند و برای مداوای درد سینه و لوزه و گرفتگی ادرار تجویز می ود. باعث افزایش نیروی جنسی می شود ومقاومت بدن را در برابر بیماری های مختلف بالا می برد.

شلغم به دلیل داشتن گوگرد فراوان سنگ های کلیه و مثانه را از بین می برد. هم چنین به علت داشتن ویتامین C از رقیق شدن خون جلوگیری می کند و مانع از خونریزی می شود. مصرف شلغم گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و به همین دلیل برای درمان کم خونی بسیار سودمند است.

شلغم اسید خون را خنثی می سازد و استخوان ها، دندانها، موها و ناخن ها را تقویت می کند. شلغم برای مبتلایان به گواتر مضر است است و به شدت به بیماری آنان می افزاید.

Go to TOP