چاپ خبــر

تأثیر مستقیم چگونگی برخورد با خانواده همسر در زندگی

حفظ احترام و نحوه رفتار با خانواده همسرتان تأثیر مستقیمی در زندگی شما خواهد داشت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، شیوا وکیلی روان شناس تربیتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مواردی که رعایت آن در زندگی مشترک مهم بوده این است که در دعوا خود را کنترل کرده و از گفتن حرف هایی بویژه درباره خانواده همسرتان که باعث شدت تنش می شود جلوگیری کرد که این خود مهارت بزرگی در زندگی محسوب می شود.
وی افزود: اگر از نحوه رفتار خانواده همسرتان گله مند هستید آن را در موقعیت مناسب با حفظ احترام برای وی بازگو کرده و به یاد داشته باشید که طرز برخورد با خانواده همسرتان در انعکاس رفتار او با شما تأثیر بزرگی داشته و به دنبال آن شما به بیشتر خواسته های خود ازجمله مورد مشورت قرارگرفتن دست خواهید یافت.
وکیلی در ادامه گفت: به همسرتان ثابت کنید که به جای مقابله، در کنار خانواده وی بوده و آن ها را همچون خانواده خودتان دوست داشته و آنان را مورد احترام قرار می دهید که این کار البته نباید به معنای ظاهرسازی و فریب او انجام شود.
این روان شناس تربیتی در پایان گفت: سعی کنید گاهی اوقات، تفریح خود را در کنار خانواده همسرتان گذرانده و زمانی که همسرتان برای کمک و یا سرزدن، نزد آنان می رود از این رفتارش استقبال کرده و هرگز وی را مورد سرزنش قرار ندهید.
Go to TOP