چاپ خبــر
در پی فعالیت سامانه بارشی؛

برف بی سابقه در واپسین روزهای فروردین فریدونشهر را سپیدپوش کرد/تکمیلی

بارش برف 20 سانتی به طور بی سابقه ای در آخرین روزهای فروردین ماه در فریدونشهر، بام ایران را سپید پوش و مردم را غافل گیر کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، در حالی که اولین ماه بهار آخرین روزهای خود را تجربه می کند، بارش برف 20سانتی در سطح شهر، مردم فریدونشهر را غافل گیر کرد و ماشین آلات برفروبی شهرداری را دوباره به خیابان ها کشاند.

این سامانه ناپایدار از چند روز گذشته به شکل بارش باران وارد منطقه شده و از دیروز به شکل برف درآمده است و هم اکنون فریدونشهر رنگی کاملا زمستانی به خود گرفته است.

BarfeBahari001

در حال حاضر مه غلیظ در بام ایران حکم فرما بوده و پیش بینی ها از تداوم بارش ها طی امروز خبر می دهند. این بارش ها، مجمع بارش های سال زراعی جاری را به 513 میلیمتر رسانده است تا فاصله میزان بارش ها با سال زراعی گذشته کمتر شود. میزان بارش های سال زراعی جاری حدود 25.1 درصد کمتر از میزان بارش ها در سال زراعی گذشته در همین مدت است.

بارش برف در این موقع از سال می تواند خسارات زیادی به باغات شهرستان وارد نماید که جزئیات آن را پیگیری و متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

گفتنی است در شرایطی که سال زراعی جاری با بارش برف های سنگین در شهرستان فریدونشهر آغاز شده بود و نشانه ها خبر از یک زمستان سخت می داد، در بهمن ماه و اسفندماه 94، فریدونشهر بارش چشمگیری به خود ندید و همین امر نگرانی مردم را برانگیخته بود. بارش های نوروزی 95 و فعالیت سامانه بارشی اخیر تا حدی از خشکسالی که منطقه و به تبع آن استان را تهدید می کرد، خواهد کاست.

  1. سلام
    قابل توجه کشاورزان ومسؤلین اداره کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان فریدونشهر
    با توجه به اینکه تغییرات آآب وهوایی چند سال اخیر باعث سرمازدگی باغات ووارد شدن خساراتی به
    آنها شده ومردم آسیب می بینند.پیشنهادمی شود ،در کشت باغات تغییر رویه داده و به دلایل زیر، درختانی چون گل محمدی وزرشک بکارند.در روستا بنه کمر هر دوکشت خوب جواب داده است.
    1-دور گل می دهند
    2-آب کم مصرف می شود در نتیجه زمین بیشتری زیر کشت می رود
    3-در آمد بالایی دارد
    4-آفت کمتری دارد

  2. H گفت:

    جناب جدیدی لطفاً هر پیامی را تایید نکنید. بعضی ها کاملاً بی ربط نظر میدن و فقط میخوان خودشونا نشون بدن. مگه میشه یه انسان تو هر زمینه‌ای نظر داشته باشه..

    • مرتضی گفت:

      آدم میتونه هر چیزی رو که تجربه کرده در میون بذاره و اتفاقی که افتاده تجربه ایشون بوده.

      ضمنا هر کسی بسته به میزان مطالعه میتونه در مطالب متعددی صاحب نظر باشه.

  3. H گفت:

    بله درسته.. مخصوصاً مطالعات امروزی. Copy…paste

  4. رسول خدا (ص) فرمود:
    “من از مؤمن وکافر نمی ترسم،ولی از منافق می ترسم.”
    “من از فقر امت نمی ترسم از بی تدبیری آنان می ترسم.”
    آنچه باعث عقب ماندگی ورخ دادن حوادث درشهرستان ماشده ،گره خوردن منافقان ِرند با جاهلان بی تدبیربوده است.
    سر باززدن از پیشنهادمفید،نشانه تکبر است.وتکبر ،انسان را از رحمت بی پایان الهی محروم می سازد.

  5. مریم گفت:

    سلام….. شما هر چی دوست دارید بگید….. در این بین فقط کشاورزان بیچاره هستن که آسیب دیدن…. البته خودشون هم تا حدودی مقصرن….. چون بدون تحقیق اقدام به کاشت درخت و بذر تو اقلیم های متفاوت میکنن…. شاید چون اکثر اونها کشاورزهای سنتی هستن…. ای کاش کسی پیدا بشه که با علم و دلسوزی بهشون کمک کنه…. هرچند بعید میدونم خیلی ها به راحتی قانع بشن…..

Go to TOP