چاپ خبــر

گزارش کامل بارش 85 میلیمتری برف و باران در فریدونشهر/ پیست اسکی آخر هفته باز است

بارش برف ۴۰ سانتیمتری در فریدونشهر موجب خوشحالی مردم این شهرستان شد. همه معابر به جز گردنه کلوسه بازگشایی شده است و پیست اسکی فریدونشهر از آخر هفته فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فعالیت سامانه بارشی از شامگاه دو روز پیش تاکنون موجب بارش رحمت الهی در فریدونشهر شد. میزان برف نشسته بر روی زمین در شهر فریدونشهر 40 سانتیمتر بوده که این مقدار در مناطق مرتفع‌تر و کوهستانی به مراتب بیشتر از این است.

سامانه بارشی اخیر از لحاظ میزان بارش یکی از کم سابقه‌ترین بارش‌ها را در سال‌های اخیر به همراه داشت و مردم فریدونشهر را به یاد بارش‌های برف بیش از یک متر در سالیان گذشته انداخت.

 

*مجموع بارش‌های سال آبی فریدونشهر به 183 میلیمتر رسید

رئیس اداره هواشناسی فریدونشهر در گفتگو با پونه زار با بیان این که میزان بارش برف در محل ایستگاه هواشناسی شهری 29 سانتیمتر ثبت شده است، گفت: سامانه بارشی اخیر 85 میلیمتر بارش برای فریدونشهر به همراه داشت و مجموع بارش‌های سال آبی جاری فریدونشهر را به 185 میلیمتر رساند.

رحمت اله اصلانی افزود: پیش بینی می‌شود بارش‌ها در فریدونشهر تا امشب ادامه داشته باشد و از امشب با کاهش حدود چهار درجه‌ای دما در این شهرستان مواجه شویم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر هم اظهار کرد: بعد از بارش برف همه محورهای اصلی شهرستان بازگشایی شده است و هم اکنون تردد در اکثر مسیرهای شهرستان میسر است.

 

*راه هفت روستا مسدود شده است

علی اکبر آقایی اما گفت: ریزش بهمن، کولاک شدید و بارش برف موجب مسدود شدن گردنه کلوسه شده و راه ارتباطی هفت روستا در این شهرستان را قطع کرده است.

وی با بیان این که تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیر ادامه دارد از رانندگانی که قصد سفر به دهستان پشتکوه را دارند، خواست از مسیر چغیورت-اسلام آباد-مصیر به این منطقه تردد کنند و مسیر میدانک-کمران را که به علت بارش برف و گل آلود بودن جاده مسدود است، انتخاب نکنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فریدونشهر تصریح کرد: هم اکنون سه اکیپ راهداری متشکل از 27 راهدار و 21 ماشین برف روب در حال تلاش برای بازگشایی معابر برون شهری و روستایی این شهرستان هستند.

 

*پیست اسکی فریدونشهر آخر هفته باز است

محمود یسلیانی، رئیس هیئت اسکی استان اصفهان، در گفتگو با پونه زار گفت: میزان برف باریده در فریدونشهر، با توجه به این که در محدود پیست اسکی به مراتب بیشتر از سطح شهر نیز بوده است، برای بازگشایی پیست کافی است و در صورت تصمیم بخش خصوصی اداره کننده پیست، پیست اسکی فریدونشهر هم اکنون می‌تواند میزبان اسکی بازان و علاقمندان به ورزش‌ها و تفریحات زمستانی باشد.

عبدالرضا اصلانی، مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه ورزش و گردشگری فریدونشهر به عنوان بخش خصوصی اداره کننده پیست اسکی فریدونشهر هم در گفتگو با پونه زار بیان کرد: بارش برف در پیست اسکی 50 تا 70 سانتیمتر بوده است و پیست اسکی فریدونشهر از آخر هفته میزبان گردشگران و اسکی بازان خواهد بود.

شهردار فریدونشهر نیز از بازگشایی معابر اصلی شهرستان با تلاش شبانه روزی ماشین آلات برف روبی شهرداری تا صبح امروز خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون 9 ماشین برفروبی در حال بازگشایی معابر فرعی و کوچه‌های فریدونشهر هستند.

 

*شهروندان در روزهای برفی، با شهرداری همکاری کنند

سیدهاشم حسینی گفت: بارش برف در حالی که هنوز بسیاری از درختان برگ‌های خود را به زمین نریخته بودند، موجب سنگینی شاخه‌های آن‌ها و شکسته شدن این شاخه‌ها شده که در برخی نقاط منجر به مسدود شدن خیابان‌ها شده بود ولی با تلاش پرسنل شهرداری این معابر پاکسازی و همه مسیرهای عبور و مرور درون شهر بازگشایی شد.

وی از شهروندان خواست با تکاندن درختان، از شکسته شدن شاخه‌های آن بر اثر سنگینی برف جلوگیری کنند و در این روزهای برفی حتی الامکان خودرو خود را در خیابان پارک نکنند تا مشکلی در روند برف‌روبی خیابان‌ها به وجود نیاید.

حمیدرضا شریعتی‌نیا، شهردار برف انبار، نیز از بازگشایی همه معابر این شهر در دو محله خمسلو و سنگباران به کمک دو دستگاه ماشین برف‌روب خبر داد و گفت: هم اکنون تردد در همه معابر به راحتی قابل انجام است.

احمد بهرامی، مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان فریدونشهر، هم از برف‌روبی روستاهای دهستان عشایری و برف انبار توسط چهار دستگاه ماشین برف‌روب این شرکت خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر هم در گفتگو با پونه زار تصریح کرد: بارش برف سنگین دو روز گذشته سانحه‌ای از جمله سیل و یا گرفتاری در بهمن در سطح شهرستان به همراه نداشت.

سیدحمیدرضا موسوی گفت: طی 48 ساعت گذشته از پایگاه امداد جاده‌ای فریدونشهر هم تصادفی گزارش نشده است.

بارش برف هم اکنون به صورت پراکنده در فریدونشهر ادامه دارد و مه غلیظ پدیده غالب جوی در بخش‌هایی از این شهرستان است.

انتهای پیام/

Go to TOP