چاپ خبــر
در اثر شیوع تب برفکی؛

واکسیناسیون 91 هزار رأس دام فریدونشهر علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر از کنترل بیماری دامی تب برفکی در این شهرستان با واکسیناسیون 82 هزار رأس دام سبک و 9 هزار رأس دام سنگین خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدونشهر از واکسیناسیون 82 هزار رأس دام سبک و 9 هزار رأس دام سنگین این شهرستان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

دکتر نصرت اله اصلانی با بیان این که فریدونشهر یکی از کانون های این بیماری در استان اصفهان بود به نیروهای محدود این اداره اشاره کرد و گفت سه نیروی این اداره از چهار ماه پیش برای واکسیناسیون دام های شهرستان فریدونشهر اقدام کرده اند.

وی با بیان این که در حال حاضر این بیماری در فریدونشهر تحت کنترل درآمده است از اتمام واکسیناسیون دام سبک خبر داد و اظهار کرد: واکسیناسیون دام سنگین دهستان های پشتکوه اول و دوم و دهستان پیشکوه به اتمام رسیده است. رئیس شبکه دامپزشکی فریدونشهر همچنین از لزوم واکسیناسیون مجدد دام های سنگینی سخن گفت که چهار ماه از تاریخ واکسیناسیون آن ها گذشته باشد.

اصلانی در رابطه با واکسیناسیون دام عشایر اظهار کرد: فعالیت های این اداره دامپزشکی محدود به مرزهای جغرافیایی شهرستان فریدونشهر است و در ایامی که عشایر در منطقه حضور دارند به علت کثرت دام عشایر تقریبا کل نیروها و انرژی این اداره معطوف به رسیدگی به دام عشایر می گردد و در زمانی که عشایر در منطقه حضور نداشته باشد واکسیناسیون دام عشایر بر عهده شبکه دامپزشکی منطقه قشلاق آن ها است.

وی با بیان این که موج شیوع تب برفکی سراسر کشور را فرا گرفته بود از کمبود واکسن این بیماری دامی خبر داد و با بیان این که شرکت تعاونی دامداران اقدام به واردات این واکسن به کشور کرده است، تصریح کرد: همه دامدارانی که دام سنگین آن ها به واکسن تب برفکی نیاز دارد باید نسبت به تهیه این واکسن از شرکت تعاونی دامداران اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی فریدونشهر از اجرای طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی از 20 اردیبهشت به مدت 45 روز خبر داد و گفت: در این مدت الزاما همه دامداران باید با مراجعه به اداره دامپزشکی نسبت به درخواست واکسیناسیون دام خود اقدام نمایند.

پیش از این شهرام موحدی، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، با اشاره به اینکه خسارت ناشی از تب برفکی بسیار زیاد است، تصریح کرده بود: تب برفکی جزو بیماری‌های مشترک انسان و دام نیست و مردم نباید نگران استفاده از مواد پروتئینی و لبنی باشند چون به‌هیچ‌وجه در حوزه انسانی مشکل‌ساز و بیماری‌زا به شمار نمی‌رود.

 

  1. باسلام ،آقای دکتر اصلانی ازجنابعالی وهمکاران محترم که واقعا زحمت کشیدید تشکر می کنم

Go to TOP