چاپ خبــر
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار فریدونشهری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در طرح حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار، بیش از ۱۳ هزار سبدغذایی بین شش هزار مادر باردار نیازمند در۱۰ شهرستان استان اصفهان توزیع می‌شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، غلامحسین صدری در گفت‌وگو با  مهر با اشاره به اجرای طرح حمایت از مادران باردار در بخش تغذیه، اظهار داشت: برنامه حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار نیازمند در استان اصفهان به منظور ارتقاء وضعیت تغذیه مادران باردار با مدیریت واحد سلامت مادران معاونت بهداشتی و همکاری واحدهای ستادی و محیطی شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان ها انجام می‌گیرد.

وی بیان داشت: این طرح در شهرستان‌های اصفهان، برخوار، شاهین شهر و میمه، چادگان، سمیرم، فریدن، فریدونشهر، نجف آباد و بویین میاندشت انجام می‌گیرد که تا کنون طی پنج مرحله توزیع ۱۳ هزار و ۴۴ سبد غذایی در بین شش هزار و ۵۲۲ مادر نیازمند توزیع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: زنانی که سبد غذایی دریافت می‌کنند ملزم به دریافت کارت مراقبت و شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوطه و انجام همه توصیه‌های کارکنان بهداشتی هستند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح مقطعی نخواهد بود و در سعی داریم در طول سال این برنامه در شهرستان های مختلف استان اجرایی شود، گفت: این برنامه در سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت.

صدری با بیان اینکه این طرح در مرحله نخست در روستاهای استان اصفهان به اجرا در می آید، اضافه کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته از سوی معاونت بهداشت وزارت بهداشت و پیرو تفاهم نامه به عمل آمده با مسئولان مؤسسه بنیاد علوی، برنامه ارائه سبد غذایی به مادران باردار نیازمند، در مناطق روستایی ۱۰ شهرستان که بر مبنای شاخص های نیازمندی منطقه انتخاب شده اند، آغاز شده است.

وی اعلام کرد: هدف از اجرای این برنامه ارتقاء وضعیت تغذیه مادران باردار است که طی آن زنان بارداری که دارای سوء تغذیه و نیازمند هستند بر اساس شاخص‌های تعیین شده شناسایی شوند، و از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا شش ماه پس از زایمان، به مدت ۱۲ ماه تحت پوشش این طرح قرار گیرند و سبد غذایی دریافت کنند.

Go to TOP