چاپ خبــر
مدیرعامل خیریه دیابت اصفهان :

هر روز یک قطع پای دیابتی در بیمارستان الزهرای اصفهان داریم

مدیرعامل خیریه دیابت اصفهان گفت: هر روز یک قطع پا بر اثر پیشرفت بیماری دیابت در بیمارستان الزهرا داریم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، احمد نیلفروشان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیماری دیابت هر سال در حال پیشرفت روز افزون است اما با این بیماری می‌توان سالها زندگی کرد اگر آگاهی کامل در زمینه درست زندگی کردن و مصرف صحیح غذا داشته باشیم.

وی بیان داشت: هر سه دقیقه یک پای دیابتی در ایران قطع می شود و این در حالی هر روز یک قطع پا بر اثر پیشرفت بیماری دیابت در بیمارستان الزهرا داریم.

مدیر عامل خیریه دیابت اصفهان  گفت: باید یک مبتلا به دیابتی داشتیم که 35 سال به راحتی با بیماری خود زندگی کرد .

وی با بیان اینکه دیابت نوع یک که مخصوص کودکان است بین نیم تا یک درصد از جامعه کودکان را در بر گرفته است، ادامه داد: عدم تحرک کافی و زندگی شهر نشینی و مصرف غذاهای ناسالم دلیل بروز چاقی و دیابت در کودکان ما شده است.

نیلفروشان با بیان اینکه شعار ما آموزش، کنترل و پیشگیری است، اظهار کرد: در این مرکز هر سه شنبه به افراد توسط متخصصان آموزش پیشگیری و هر پنج شنبه و یکشنبه کلاس‌های آموزش تغذیه برای مبتلایان به دیابت برگزار می‌شود.

وی افزود: در صورتی که دیابت کنترل نشود، چشم، قلب، کلیه، اندام‌های تحتانی بدن دچار مشکل می‌شوند به طوری که هر سه دقیقه یک پا قطع می‌شود و روزانه در بیمارستان الزهرا(س) شاهد قطع شدن یک پا هستیم.

مدیرعامل خیریه دیابت با بیان اینکه دیابت شکارچی افراد چاق است، گفت: دیابت بیماری پر هزینه است به همین دلیل افراد خیر برای پیشگیری و آموزش افراد به مراکز خیریه کمک کنند

Go to TOP