چاپ خبــر

«داران-الیگودرز» جزء پرحادثه‌ترین محورهای استان اصفهان است

استان اصفهان به عنوان يكي از استانهاي مهم كشور درزمينه حمل ونقل بار و جابجايي مسافر و به لحاظ همجواري با 9 استان و دارا بودن 11 هزار و500 كيلومتر راه به عنوان چهار راه ترانزيتي كشور محسوب مي شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، مدير راهداري اين اداره اعلام كرد: به اعتبارات زيادي براي رفع نقاط شناسايي شده و پرتصادف استان نياز داريم و در سال 94 اين اعتبارات محدود بود كه اميدواريم در سال 95 اعتبارات بيشتري در اين زمينه در نظر گرفته شود تانقاط شناسايي شده مرتفع شوند.

فرزاد دادخواه افزود: درسالهاي گذشته بالغ بر 160 نقطه پرتصادف شناسايي شده بود كه با بهره گيري ازامكانات موجود به صورت اماني وپيماني بسياري از اين نقاط رفع و ساماندهي شد.

وي در خصوص وضعيت راههاي استان واقدامات انجام شده جهت تسهيل در تردد خودروها و رفع نقاط پرتصادف درجاده هاي استان گفت: استان اصفهان به عنوان يكي از استانهاي مهم كشور درزمينه حمل ونقل بار و جابجايي مسافر و به لحاظ همجواري با 9 استان و دارا بودن 11 هزار و500 كيلومتر راه به عنوان چهار راه ترانزيتي كشور محسوب مي شود.

وي در عين حال گفت : وضعيت مساعد جاده هاي استان اصفهان باعث افزايش سرعت خودروها درمحورها و بدنبال آن ايجاد تصادف شده است.
دادخواه افزود: با توجه به اظهارات رانندگان عبوري از جاده هاي استان و وضعيت توپوگرافي راهها و جاده هاي استان از وضعيت مطلوبي برخوردار است و اين وضعيت مساعد جاده ها باعث بالا رفتن سرعت خودروها در محورها ودر پي آن ايجاد تصادف شده است.

وي گفت: مهمترين عامل تصادفات در جاده هاي استان سرعت غير مجاز و مطمئنه، خواب آلودگي وعدم توجه به جلو و عدم گذشت در رانندگي است.
وي با اشاره به مهمترين چالش موجود دررفع نقاط پرتصادف در محورهاي استان گفت: با اقدامات كم هزينه و زود بازده و با امكانات موجود تعدادي از نقاط پر تصادف در حال رفع است.

مدير راهداري اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان گفت: آزادسازي مسيرها، احداث باند دوم واحداث تقاطع هاي غير همسطح از مهمترين مشكلات ما در زمينه رفع نقاط حادثه خيز و پر تصادف است.

مدير راهداري اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان گفت:اقداماتي در زمينه افزايش ايمني و بهسازي جاده ها و رفع نقاط پر تصادف از قبيل اصلاح شيب شيرواني، اصلاح شانه راه، نصب گاردريل ، خط كشي راهها، نصب حفاظهاي بتني، لكه گيري، روكش آسفالت راهها، آشكار سازي، ايمن سازي، آرامسازي انجام شده است.
وي اظهار كرد: با توجه به تردد بالاي خودروها در سطح جاده ها در دوسال اخير يك ميليون تن آسفالت در سطح جاده هاي استان به منظور ارتقاي ايمني و بهسازي راهها انجام شده است.

محورهاي آزادراه اصفهان – كاشان، سميرم – ياسوج، گلپايگان – خمين، اصفهان – علويجه و داران – اليگودرز از مهمترين محورهاي پرحادثه و داراي اولويت اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان محسوب مي شود.

اصفهان داراي 11 هزار و 500 كيلومتر راه است كه به لحاظ موقعيت خاص آنان در مركز و به عنوان چهارراه ترانزيت بار و مسافر كشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
بدليل وجود صنايع مختلف، حجم سفرهاي بسياري به اصفهان تحميل مي شود كه اين فشار مضاعف در راه هاي استان، بطور طبيعي از هزينه نگهداري بالايي برخوردار است.

  1. مهمترین عامل تصادفات در جاده های استان سرعت غیر مجاز و مطمئنه، خواب آلودگی وعدم توجه به جلو و عدم گذشت در رانندگی است.

    سرعت غیر مجاز و مطمئنه؟؟ مگه میشه مگه داریم؟؟؟

  2. سبقت غیر مجا یادت رفته هه هههه

Go to TOP