چاپ خبــر

اسرائیلی که نتوانست از پس حزب الله برآید چگونه می تواند در برابر ایران بایستد؟

اخیرا موضوع قابل تاملی از سوی یکی از مقامات جمهوری خواه آمریکایی درباره قدرت نظامی ایران مطرح شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و همپیمانانش  همواره جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی تهدید کرده اند.

البته لفاظی ایالات متحده و همپیمانانش علیه جمهوری اسلامی ایران بیشتر در فاز نظامی بوده و در این زمینه افراد مختلفی از دموکرات و جمهوری خواه از جمله «باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا، ایران را تهدید به حمله نظامی کرده اند.

برای مثال یکبار رئیس جمهور ایالات متحده در یک مصاحبه مطرح کرده بود که می توانم نیروهای مسلح ایران را به طور کلی نابود کنم. موضوعی که مقامات جمهوری اسلامی ایران به سرعت به آن واکنش نشان دادند و همچنین در فضای مجازی این سخن «اوباما» مورد تمسخر کاربران قرار گرفت. اما اخیرا یکی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی سخنی تامل برانگیز ضد ایران مطرح کرده است.

آیا جمهوری اسلامی از

**باز خوانی اظهارات «جان کیسیک»

«جان کیسیک»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از حزب جمهوری خواه مدعی شد: ایرانی‌ها می‌دانند که اگر به طرف اسرائیل موشکی شلیک کنند آنگاه اسرائیل آن‌ها را از نقشه محو خواهد کرد.

«کیسیک» در اظهاراتی در کالیفرنیا ادعا کرد: موضوعی که بسیار بد است این است که تسلیحات کشتار جمعی به دست گروههای غیردولتی بیفتد. اجازه بدهید در حال حاضر درباره ایران و اسرائیل صحبت کنیم. شما تصور می‌کنید که آیا ایرانی‌ها این موضوع را درک نمی‌کنند که اگر آن‌ها تلاش کنند که موشکی را به طرف اسرائیل شلیک کنند آنگاه اسرائیل آن‌ها را از نقشه محو نخواهد کرد؟ آن‌ها به طور شفاف این موضوع را می‌دانند. این موضوعی است که از آن به عنوان فراهم آوردن یک توازن و یا یک انهدام قطعی و متقابل نام می‌برند. اما اگر حزب الله، داعش و النصره که در نقاط مخفی حضور دارند و ما نمی‌دانیم که آن‌ها در کجا هستند دستشان به این تسلیحات برسد آنگاه این موضوعی خواهد بود که ما باید خیلی درباره آن نگران باشیم. این موضوع به مسائل اطلاعاتی باز می‌گردد.

وی در پاسخ به پاسخ به این پرسش یکی از حضار درباره اینکه وی چگونه می‌خواهد داعش را نابود کند و آیا تمایلی به همکاری با پوتین برای نابودی هر چه سریع‌تر این گروه دارد، گفت: اگر پوتین حقیقتا خواهان همکاری با ما باشد البته که ما با آن‌ها در نابود کردن تروریسم همکاری خواهیم کرد.

نکته اول قابل تامل در سخنان نامزد جمهوری خواه آمریکایی این است که اسرائیل توان محو کردن ایران را دارد. در این زمینه باید گفت اسرائیل قابلیت از بین بردن حزب الله را پس از 30 سال نداشته و چگونه می خواهد یک کشور 80 میلیونی همچون ایران را از بین ببرد.

در حقیقت جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل در سال 2006 نشان داد ،  رژیم صهیونیستی در حدی نیست که حتی با یاران معنوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا وارد نبرد شود؛ چه برسد به اینکه بخواهد ایران را از روی نقشه حذف کند.

مقامات لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران بارها درباره لفاظی های خشن اسرائیل هشدار دادند که در صورت اقدام نظامی علیه ایران شهرهای مهم سرزمین های اشغالی نابود خواهد شد.

آیا جمهوری اسلامی از

ذات تهاجمی آمریکا و اسرائیل در چند دهه اخیر نشان داده آن ها هرگاه بتوانند از گزینه نظامی استفاده کنند درنگ نخواهند کرد و در این زمینه هم باید گفت  امپریالیسم نمی تواند ضد جمهوری اسلامی اقدام نظامی انجام دهد.

شهر موشکی سپاه پاسداران نشان داد که جمهوری اسلامی در صورتی که اسرائیل اقدام نظامی (غلط اضافی) کند؛ ایران بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب «تل آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان خواهد کرد.

آیا جمهوری اسلامی از

**اسرائیل جرات حمله به ایران را ندارد

مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل  به خوبی می دانند که هرگونه حمله مستقیم به ایران پاسخ دندان شکن موشکی را به همراه دارد و لذا جرات اقدام نظامی نخواهند داشت و وجود ذخایر کافی موشکی ایران؛  اسرائیل را از هر اقدامی باز می دارد.

نکته ای که درباره توانمندی مقاومت در مقابله به مثل با رژیم صهیونیستی وجود دارد اینکه حزب الله  لبنان هم با دارا بودن ده ها هزار موشک،  می تواند هر نقطه از سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد.

شاید منظور نامزد جمهوری خواه آمریکایی درباره احتمال از بین رفتن ایران از روی نقشه ؛ اشاره ای به کلاهک های هسته ای اسرائیل بوده که البته باید گفت جمهوری اسلامی ایران از کلاهک های اتمی صهیونیست ها نمی ترسد و نقاط داغی در سرزمین های اشغالی وجود دارد که با چند موشک نابود خواهد شد و میلیون ها نفر از اشغالگران قدس را از بین می برد.

آیا جمهوری اسلامی از

آیا جمهوری اسلامی از

نمونه های زیادی در این زمینه وجود دارد که تنها یک مورد از آن  «مخازن آمونیاک اسرائیل»  است که هم با موشک های زمین به زمین «سجیل» از بین رفتنی است و هم حزب الله می تواند با موشک های «ام 600»  و «اسکاد» آن را هدف قرار دهد.

در حقیقت نیروگاه اتمی دیمونا و بمب اتم اسرائیل بیش از آنکه بتواند ایران را از روی نقشه محو کند؛ اسرائیل را از بین می برد ؛ چرا که حمله نظامی با موشک های زمین به زمین به شهر «دیمونا» ویرانی های تاسف باری را در این شهر به وجود خواهد آورد.

Go to TOP