چاپ خبــر
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد:

تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای تولیدی اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تعطیلی و نیمه تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی استان، گفت: متاسفانه واحدهای تولیدی در شرایطی قرار دارند که با فرمول و مباحث علمی مشکلاتشان حل نمی شود و به حرکت در نمی آیند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست نقش بهره وری در رشد و  توسعه  اقتصادی که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، زمانی که عوامل بیرونی از عوامل درونی بنگاه اقتصادی اثرگذارتر است انتظار چندانی  از واحدهای تولیدی برای افزایش بهره وری نمی توان داشت.

وی با اشاره به فعالیت 80 هزار واحد صنعتی در کشور، بیان کرد گفت: بیشترین و عمده ترین واحدهای تولیدی در اندازه متوسط و کوچک است و این در حالیست که در سال های گذشته تصمیم مناسبی برای این بخش گرفته نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ایران با اشاره به چالش های واحدهای تولیدی کشور، گفت: در دوران تحریم های اقتصادی هیچ حمایتی از بنگاه های تولیدی نشد و با اجرای هدفمندی یارانه سهم بخش صنعت برای جبران افزایش هزینه ها پرداخت نشد و یک بنگاه چگونه می تواند به فعالیت خود در چنین شرایطی ادامه دهد.

وی از دولت خواست که برای ادامه فعالیت بنگاه های کوچک و متوسط تسهیلات ویژه از جمله معافیت مالیاتی لحاظ کند و افزود: بهره وری در شرایطی که بخش خصوصی از دولت طلب چندین ماهه دارد چه تاثیری می تواند برای بنگاه ها داشته باشد.

سهل آبادی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان در راستای همکاری با سازمان ملی بهره وری ایران خبر داد و گفت: با برگزاری همایش ها و نشست های آموزشی می توان بهره وری در بنگاه های اقتصادی استان را افزایش داد.

رئیس کمیسیون سیاست گذاری و پایش  اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست تدوین استراتژی در دوران پساتحریم را مهمترین موضوع پیش روی بنگاه های اقتصادی متوسط و کوچک برشمرد و گفت: اقتصاد ایران در دوران پساتحریم در مسیر اصلی ریل گذاری شده  و دولت همواره تلاش می کند مسیر ریل گذاری درست باشد این در حالیست که بنگاه های اقتصادی مانند واگن های قطار نیاز به لوکومتیو برای حرکت دارند که سرمایه گذاری خارجی می تواند نقش لوکومتیو اقتصاد ایران را ایفا کند.

مصطفی رناسی افزود: زیرساخت های فعلی اقتصاد برای قطار توسعه کشور سرعت بیش از 70 کیلومتر را ممکن نمی سازد و باید تلاش کرد که زیرساخت های اقتصادی زمینه سرعت بیشتری برای قطار توسعه ایجاد کند.

وی  چالش بزرگ  پیش روی بنگاه های اقتصادی داخلی را حضور رقبای خارجی در بازار  ایران دانست و گفت: اگر بنگاه ها خودشان را به روز نکنند و بهره وری را افزایش  ندهند نمی توان با رقبای خارجی رقابت کنند.

Go to TOP