چاپ خبــر
به همت بسیج عشایری؛

همایش بزرگداشت عشایر فریدونشهر با حضور مسئولان استان برگزار شد/تصاویر

در سالروز دیدار رهبر معظم انقلاب با عشایر، همایش بزرگداشت عشایر با حضور سران طوایف و بزرگان عشایر بختیاری فریدونشهر و مسئولان استانی و شهرستانی در محل چشمه بابااحمد فریدونشهر برگزار شد. در این همایش رئیس سازمان بسیج عشایری استان، مدیر کل امور عشایری استان اصفهان و مشاور مدیرکل سازمان عشایری کشور حضور داشتند.

  1. آیا برای مسائل فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی این قشر هم کاری کردند ومی کنند؟ کدام روحانی همراه آنها کوچ می کنند و دین مبین اسلام را به صورت کامل به آنها آموزش می دهد.
    درست است تنها قومی که شیعه مذهب باقی ماند ،عشایر بختیاری است. اما دین رابصورت ناقص اجرا می کنند.
    نقش حوزه های علمیه بعنوان سربازان آقا امام زمان برای این قوم اصیل ایرانی چیست؟
    یکی از معضلات اجتماعی دیگر این قوم ،زدن چادر دست جمعی در اطراف شهرها هستندکه علاو برنداشتن امکانات بهداشتی با معضلات دیگری روبرو می شوند وصحنه ی خوشایندی نداردودر شأن این غیور مردان نیست .
    نمی دانم مسؤلین اجتماعی استان نمی خواهند فکری به حال این موضوع بکنند؟
    دولت برای رشد همه جانبه آنها باید امکانات خاصی در نظر بگیرند زیرا این قشر جامعه در محرومیت زیادی بسر می برند

    • ناشناس گفت:

      «تنها قومی که شیعه مذهب باقی ماند »اینو توضیح بده یعنی چی؟کار به هیچ قومی ندارم فقط سوال علمی-تاریخی دارم ؟!!!

      • سلام ضمن ارادت به شما
        این قوم همه مسلمان و شیعه مذهب هستند.وارادت خاصی به امیر المؤمنین حضرت علی (ع)دارند.

        • خدا در مورد اقوام در قرآن کریم می فرمائید:
          یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خبیر(سوره حجرات،آیه 13)
          ای مردم! بی تردید ما همه افراد نوع شما را از یک مرد وزن (آدم وحوا) آفریدیم و شما را قبیله ای بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر بشناسید مسلماً گرامی ترین شما نزدخدا پرهیزکارترین شماست همانا خداوند بسیار دانا وآگاه است.
          تقوی بزرگترین ارزش انسانی
          در بسیاری آیات مشاهده کرده اید که تنها روی سخن با مؤمنان است و به صورت « یا ایها الذین امنوا» بیان شده است ولی در آیه مورد بحث خطاب کل جامعه انسانی است و مهمترین اصلی را که ضامن نظم و اثبات است بیان می کند و میزان واقعی ارزش های انسانی را در برابر ارزش های کاذب و دروغین مشخص می سازد و می فرماید:«ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم وشما را قبیله هایی قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید»

      • تنها قومی که شیعه مذهب باقی ماند »اینو توضیح بده یعنی چی؟کار به هیچ قومی ندارم فقط سوال علمی-تاریخی دارم ؟!!!

  2. پوششتان جالب و کسترده بود ولی ایا تا به حال از همایش کوه سیخه که هر سال برگزار می شود گزارش تهیه کرده اید .درست است که اصالتا گرجی نیستید اما سایت پونه زار متعلق به کل منطقه و سایر اقوام است . و ما نیز با احترام به سایر اقوام این دو گانگی را از طرف سایت محلی نمی پسندیم.

  3. با نظر بابا احمدی موافقم ضمنا سایت پونه زار رسالت خود را در معرفی همه اقوام ایفا نماید واز یک طرف همیشه غش نکند. چرا همایش سیخه تاکنون از طرف شما معرفی نشده؟

  4. پونه زار . در ج عکسهای کوه سیخه صرفا مشکل زیست محیطی را بیان میکند و هیچ اشاره ای به حماسه افرینی قوم دلیر گرج نمی کند .

  5. بنه کمری گفت:

    با نظر برادر بابا احمدی موافق هستم
    این عشایر عزیز از روی نا آگاهی خسارت جبران ناپذیری به منابع طبیعی شهرستان وارد می کنند. مثلاَ مرتع زیبای خدنگستان را نابود کردند .
    پس چرا مسؤلین محترم در این همایش هابه این قوم تولید کننده گوشت کشور آموزش نمی دهند که این منابع برای سالهای سال باید مورد استفاده قرار گیردوبرای نسل های آینده حفظ شود.

    • عشایر گفت:

      جناب آقای بنه کمری ورود عشایر و استفاده از مراتع خصوصا خدنگستان آگاهانه و ورود قانونی آنها طبق پروانه ای است که آنها دارند شما لطفا اطلاعاتتان را در این زمینه تکمیل کنید.

  6. خسته نباشید مسئولین محترم فانون شکن وقانون گریز چرا همایش را قبل از ورود قانونی عشایر به منطقه برکزار مکنید که زمینه ورود زود هنگام به مراتع شهرستان برای انها مهیا میکنید .

    • عشایر گفت:

      در جواب شما عنوان نمایم که 1ـ این همایش ریطی به ورود عشایر در موعد مقرر نداشته و همایش قبل از ورود قانونی عشایر عزیز برگزار گردیده است . 2 – اینکه عشایر اطراف شهرستان فریدونشهر پروانه مرتع دارند و ورود آنها به مرتع خودشان است .

  7. یک دوست گفت:

    سلام علیکم
    با نگاهی به پیام های گذاشته شده شاید اهمیت موضوعی که بنده طرح کرده ام بیشتر مشخص شود.
    ما یک دنیا مشکل و کمبود در شهرستان داریم که هیچکس حواسش به آنها و تلاش برای رفع آنها نیست اما، پوشش سایت پونه زار از همایش عشایر یا همایش کوه سیخه بسیار مهم است؟؟؟
    چرا اصل کار را رها کرده ایم و به ظواهر چسبیده ایم؟
    درد ما همایش کوه سیخه و همایش بزرگداشت عشایر نیست. درد ما حرکت در مسیر اشتباهی است که هیچ کس در انتهای آن نتیجه ای را متصور نیست.
    کاش وقت بیداری ما فرا می رسید.

  8. سلام
    حق والانصاف با ورود جمعیتی بالغ بر 17000 نفر عشایر بختیاری از خردادتا شهریور ماه هر سال در آمدی خوبی نصیب مردم نوعدوست و فهیم شهر فریدونشهر می شود که باید قدردان این نعمت الهی باشیم

  9. ناشناس گفت:

    عشایر ستون های مملکت اند

    اما واقعیت این است که عشایر مشکلاتی زیادی از جمله اسیب زدن به مراتع را به دنبال خواهند داشت و ورود آن ها باید کنترل شود#

  10. بی برنامه بودن ازسروروی همایش می بارد.قبو ل دارید؟ بااین اوصاف چه نتیجه ای خواهیم دید؟

  11. آرمین گفت:

    باسلام خیلی خوب ممنون

  12. باسلام اگربادقت به عکسهای گرفته شده ازهمایش نگاه کنید کاملا مشهود است که چهره های شاخص سایر اقوام نیزدرآن همایش وجود دارد واین نشان دهنده صلابت ،صداقت واقتدار برگزارکنندگان این همایش بوده وبرای سایراقوام ارزش والایی قائل شده است .این نشان دهنده وحدت کلمه است. فقط افراد وبینندگان بایستی نگاه واقع بینانه داشته باشند وبه فکرتوسعه وسایر نیازها ی شهرستان باشند وهرساله به صورت خودجوش برای همدیگرهمایش برگزارکنند وباهم باشند بهتراست تابادیدگاه دیگری نظرداده شود.

  13. محمود گفت:

    باسلام وتشکرازمدیریت سایت پونه زار.
    آقای جدیدی لطفاهمایش هایی که در کوه سیخه برگزار میشه روهم نشان بدهید.من گزارش های شماازهمایش های سال های گذشته کوه سیخه رودیدم ولی متاسفانه به موضوع اصلی برگزاری همایش اصلااشاره ای نشده است که چرامردم فریدونشهردرکوه سیخه جمع میشن؟چرااین تجمع کاملاخودجوش هس واصلاهیچ نهادوارگانی دخالت ندارد .لطفاگزارش های کاملتری پخش کنید.ممنون

  14. چه عجب خبری هم از ساکنان اصلی فریدن بزرگ توی این سایت دیدیم

  15. باتشکرازمدیر محترم سایت پونه زار .همانطور که دوستان فرمودند سایت متعلغ به همه منطقه هست .وشما هم ثابت نمودی که فردی صادق بیطرف وخدا محور هستی پس هرچه خدا میپسندد ودلها رابهم نزدیک میکند انتشار بده وچه خوب که همه اقوام مثل گذشته وحال درکنارهم برای آبادانی منطقه بکوشیم .مهم فهم ودرک با لای مردم مطقه مااست .هی نگوییم این قوم وآن قوم من وقتی دیدم که درهمایش عشایر که بخشی از جامعه ماهستن دیگراقوام درکنار آنها هستند لذت بردم ووقتی دراجتماع کوه سیخه مهیمانانی ازاقوام دیگرهست لذت دارد.دریک ضربالمثل بختیاری که میگوید اگربزرگ نداری بروبنشین کنار یک سنگ بزرگ ما ازهرقوم ونژادی به بزرگان خودمان رجوع کنیم که چگونه با هم بودند .درتمام زمینه ها.ویک نقطه هرکار مثبتی که در منطقه میشود جای تقدیر دارد.مااگر هنرداریم وکاری از دستمان می آید نقاط مثبت راتقویت ونقاط ضعف رابرطرف کنیم .ودنبال منافع شخصی نباشیم .باتشکر

Go to TOP