چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

برگزاری مراسم سالگرد امام(ره) مصداق حفظ شعائر دینی است/برگزاری 9 دوره مجلس نشان قدرت جمهوری اسلامی است

امام جمعه فریدونشهر اتمام 9 دوره کامل مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی را نشان قدرت این نظام دانست و به مردم سفارش کرد از منتخبین خود کار برای حل مشکلات دنیوی و اخروی جامعه را مطالبه کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی را به کسب تقوای الهی از راه حل مشکلات مردم توصیه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اباصلت غفاری با اشاره به دهه بهداشت مساجد در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، توجه به مساجد را یکی از راه های کسب تقوا برشمرد و با بیان این که مسلمانان باید مسجد را مانند خانه خود بدانند گفت: کسی لیاقت زنده کردن مساجد را پیدا می کند که ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد، به عبادت و بندگی و حلال و حرام توجه کند و خمس و زکات خود را بپردازدوی اظهار کرد: کسانی که از خدا بیشتر می ترسند بیشتر می توانند مساجد را زنده نگه دارند.

نماینده ولی فقیه در فریدونشهر اتمام 9 دوره کامل مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی را نشان قدرت این نظام دانست و به مردم سفارش کرد از منتخبین خود کار برای حل مشکلات دنیوی و اخروی جامعه را مطالبه کنند.

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که جامعه در مسائل فرهنگی عقب افتاده است، از لزوم تزریق بودجه امر به معروف و نهی از منکر مصوب مجلس و شورای نگهبان در دستگاه های فرهنگی و در بین ائمه جمعه و جماعات سخن گفت و تصریح کرد: باید در مجلس دهم به مسائل دینی و فرهنگی مردم بیشتر توجه شود و دقت شود رفع مشکلات فرهنگی به بودجه و اعتبار نیاز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین غفاری با تاکید بر لزوم رعایت حقوق همشهریان گفت: یکی از علل کسب درجات عالیه توسط سیدعلی اکبر ابوترابی عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران بود و آنچه باعث شد مرحوم ابوترابی در اسارت به عنوان سید آزادگان و بعد از اسارت به عنوان نمایندگی ولی فقیه برسد مراقبت ایشان بر رعایت احوال دیگران و عددم ایجاد مزاحمت برای دیگران بود. وی در ادامه این سخنان از مزاحمت های بعد از نیمه شب عروسی ها و کاروان عروسی انتقاد کرد.

امام جمعه فریدونشهر برگزاری سالگرد مراسم رحلت امام خمینی(ره) را همچون تجلیل از ائمه و انبیاء الهی خواند و آن را مصداق حفظ شعائر دینی و موجب تقویت نظام و دین دانست و گفت: مشرف شدن به حرم مطهر امام(ره) موجب کسب تقوا می شود.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین غفاری به تازگی در سوگ والده خود نشسته است لذا بدین منظور از طرف ستاد برگزاری نماز جمعه فریدونشهر مراسم ترحیمی برای آن مرحومه فردا شنبه 9 صبح در مسجد جامع فریدونشهر برگزار خواهد شد.

  1. خدایش رحمت کند ماهم به نوبه خود شرکت کردیم وتسلیت گفتیم.

Go to TOP