چاپ خبــر

عوارض جبران ناپذير استفاده بلند مدت از تلفن همراه

ابتلاء به سرطان ، ناباروري ، بیماری‌های عضلاني ،آسيب هاي رواني و از كار افتادن سيستم دفاعي بدن از عوارض استفاده بلند مدت از تلفن همراه است .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، امروزه استفاده از تلفن همراه جزء جدانشدني زندگي مردم جهان شده است. با توجه به زيان هاي احتمالي امواج پخش شده از تلفن هاي همراه براي تندرستي انسان ، شناخت و بررسي تاثير اين امواج و ارائه راهکارهاي مناسب براي ايمن سازي تلفنهاي همراه بسيار ضروري است.

از اثرات جبران ناپذير استفاده بيش از حد تلفن همراه مي توان به مواردي از جمله ؛ سردرد ، سرگيجه ،تهوم ، بيماري هاي اسكلتي عضلاني  بيماري هاي گوارشي ، بيماري هاي رواني ، عارضه هاي قلبي و مغزي وهمچنين ضعیف شدن سيستم دفاعي بدن همچنين ثابت شده این امواج موبايل تأثیر بدی در باروری مردان دارد، زیرا اسپرم‌ها را می‌کشد و باعث کاهش قوای جنسی آقایان می‌شود، مخصوصاً در کسانی که موبایل را به کمرشان می‌بندند.

تحقیقاتي توسط دانشمندان صورت گرفته كه سرطان زا بودن مويابل را توجيه مي كند وهمچنين احتمال ابتلا به بیماری‌های آلزايمرو پاركينسون را هم افزایش می‌دهدعلاوه بر آن حتی تحقیقات جدید نشان داده اند که اگر شخصی 2 دقیقه با موبایل‌ صحبت کند، ساختار آنزیمی بزاق دهانش کلا تغییر می‌کند. علاوه بر این، تأثیرات منفی بر روی خون و ادرار دارد.

میدان‌های الکترومغناطیسی به ویژه آن‌هایی که در گستره فرکانس بدن هستند، باعث تغییر عملکرد جذب مواد معدنی در بدن می‌شوند و سرعت گسترش تومورها را افزایش می‌دهند.هر 004 / 0 ثانیه این امواج به بدن ما برخورد کرده و از آن عبور می‌کنند . يكي از بدترین عرضه ها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.

حمل کردن موبايل هم ضرر دارد. حتی اگر 30 سانتی متر هم از شما فاصله داشته باشد، امواج الکترومغناطیسي حدود 400 هزار Pw/M2 در هر لحظه با بدن اصابت می‌کند. وقتی که شما با موبایلتان حرکت می‌کنید، جاهایی که آنتن‌ها آنها را کمتر پوشش می‌دهند، گوشی شما سعی بیشتری برای به دست آوردن آنتن می‌کند، در واقع سیگنال‌های بیشتر و قوی‌تری از خود ساطع می‌کند که این موضوع بسیار خطرناک است. حتی به افرادی که مشکل قلبی دارند سفارش می‌شود که موبایل را دور از خود نگه دارند، در صورتی که بعضی‌ها آن را در جیب بغلشان می‌گذارند

یکی از نکات جالب این است که زمانی که شما با موبایلتان عکس بفرستید ، هزار برابر خطرش بیشتر است. این موضوع را یک دانشگاه اتریشی اثبات کرده است. جاهایی که پوشش کم است، امواج گوشی بیشتر می‌شود و در جاهایی مانند نزدیک آنتن‌های BTS هم که پوشش خوب است، امواج ساطع شده از طرف آنتن‌ها برای بدن بسیار خطرناک است.

موقع صحبت کردن با موبایل از هر زمان دیگری برای بدن خطرناک ‌تر است. استفاده از هندز فری نيز نمی‌تواند درصد امواج را کاهش دهد زیرا هندز فری هم مانند یک آنتن عمل می‌کند و تفاوت خاصی در میزان اصابت امواج با بدن ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد تاثیر میدان الکترومغناطیسی تلفن همراه با هموگلوبین موجب تغییرات ساختاری در آن و کاهش پیوند اکسیژن با هموگلوبین می‌شود. همچنین اختلال در عملکرد هموگلوبین، موجب آزادسازی اکسیژن بیشتر در بافت و در نهایت بروز ناهماهنگی در واکنش‌های بدن می‌شود.

اما اين كه چرا درمورد مضررات تلفن همراه آگاهي رساني نمي شود دليلش وجود شرك ها و همچنين برخي از دستگاه هاي دولتي است كه از فروش و تجارت تلفن همراه سود نجومي نصيبشان مي شود.

راهكارهايي كه تا حدودي مضرات تلفن همراه را خنثي مي كند:

– مدت زمان مكالمه را كاهش دهيد.
– تلفن همراه را در جيب شلوارتان و يا روي کمر بندتان قرار ندهيد زيرا بافت‌هاي بخش پاييني بدن بيشتر از بافت‌هاي سر و صورت ، اشعه‌هاي مضر تلفن همراه را جذب کرده و آسيب مي‌بينند.
– اول بگذاريد ارتباط برقرار شود بعد تلفن همراه خود را کنار گوشتان قرار دهید.
– تلفن همراه‌تان را داخل پوشش‌هاي فلزي و محفظه‌هاي دربسته فلزي قرار ندهيد.
– تلفن همراهي با جذب پايين اشعه براي بدن بخريد.
– در هنگام مکالمه از هدست استفاده کنيد.
– از هندزفري‌هاي بلوتوث‌دار استفاده کنيد.
– جلوي آنتن موبايلتان را نپوشانيد.

– از اسپيکر يا پخش صدا استفاده کنيد.

Go to TOP