چاپ خبــر

فریدونشهری‌ها چگونه می‌توانند در تأمین سحری و افطار نیازمندان کمک کنند؟

رئیس کمیته امداد فریدونشهر از نحوه شرکت فریدونشهری‌ها در طرح «توشه برکت» به منظور کمک رسانی به خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان سخن گفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از طرح «توشه برکت» ویژه کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان سخن گفت.

مصطفی انوری با اشاره به این که سحر و افطار ماه مبارک رمضان علاوه بر معنویت این ماه مبارک با نام یتیم نوازی و کرم حضرت امیرالمومنین(ع) آمیخته شده است، این طرح را شامل کمک رسانی به خانواده های نیازمندان اعم از ایتام و خانواده های طرح محسنین دانست و گفت: مردم می توانند با واریز کمک های نقدی خود به شماره حساب 0105298258006 در بانک ملی شعبه فریدونشهر به نام کمیته امداد فریدونشهر در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.

گفتنی است 600 خانواده با سرپرست از کارافتاده و ناتوان مشمول طرح محسنین و 500 یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر هستند و تنها منبع درآمد ۷۰ درصد از روستاییان تنها یارانه و کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد فریدونشهر پیش از این در پاسخ به این سوال که بر چه اساسی تشخیص می دهند خانواده ای نیاز به کمک مالی دارد، گفته بود: بعد از درخواست تحت پوشش قرار گرفتن توسط متقاضی، کارشناسان ما به تحقیق راجع به وضعیت مالی متقاضی پرداخته و بعد از مشخص شدن نیاز وی به کمک، متقاضی را تحت پوشش کمیته قرار می‌دهیم و بعد از تحت پوشش قرار گرفتن هم این کارشناسان مرتب بر روند استقلال فرد نظارت دارند و هر موقع تشخیص دهند که فرد می‌تواند خودش از پس مشکلاتش برآید ارتباط کمیته امداد با او را قطع می‌کنیم.

  1. حلول ماه مبارک رمضان برهمه مسلمان واهالی محترم پونه زارمبارکباد
    بازآ و دل تنـــــــــگ مرا مونس جان باش
    وین سوخته را محرم اسرار نهان باش
    زآن باده که در میکده ی عشق فروشند
    ما را دو سه ساغر بده و گو رمضان باش

  2. ضمن تبریک بی زحمت اوقات شرعی ماه مبارکا رو سایت بذارین

  3. ذره بین گفت:

    سلام
    فریدونشهر یکی از معدود شهرهایی است که شما بسیار به ندرت شاهد تکدی گری هستید. شاید بگم اصلا وجود نداره دروغ باشه اما واقعا از موارد نادر در فریدونشهر تکدی گری است… متاسفانه چند سالی است باب شده در عصرهای پنجشنبه در گلستان شهدا عده ای میان برای تکدی گری که جا داره مسئولان توجه کنند تا این قضیه به سطح شهر رسوخ پیدا نکنه… اما اصل حرفم
    چرا توی فریدونشهر هیچ کس گدایی نمی کنه؟
    1- تقریبا تمامی مردم کم و بیش همدیگر را می شناسند و یک حرمتی بین همه هست و حتی اگر کسی نیازمند باشه دست جلوی دیگری دراز نمی کنه.
    2- مردم فریدونشهر ذاتا اهل رسیدگی به وضع محرومان هستند و هرکس توی در و همسایه اش آدم فقیری را بشناسه محله بهش کمک نکنه ( خدا وکیلی بحث را قومی قبیله ای نکنید ) این امر در همه ی اقوام صدق می کنه… و این کمک به همسایه یا فامیل نیازمند کم و بیش نیاز او را تا حدی که نخواد دست جلوی کسی دراز کنه تامین می کنه.
    3- به لطف خدا و اگه چندتا سرمایه دار خرابش نکنند ، اختلاف طبقاتی چندانی در شهر دیده نمیشه و این باعث میشه تقریبا همه درد هم را احساس کنند.
    4- اگر این فرهنگ حمایت از نیازمندان بیشتر تقویت بشه و بیشتر ضعفای شهرمون را دریابیم گمان نکنم نیاز باشه فقط در ماه رمضان به فکر افطاری دادن به این قشر آبرودار باشیم.
    مدتها منتظر موندم ببینم کسی زیر این متن پیام می ذاره این بحث را پیش بکشم یا نه اما دیدم خبری نشد. آقای بابااحمدی عزیز هم فقط تبریک حلول ماه خدا را گفتند و اشاره ای به این مبحث نکردند.
    موفق باشید.

    • باسلام به ذره بین عزیز:
      باید عرض نمایم که دونفرمتکدی که درگلستان شهدا دیدند به لطف خدا هیچکدام فریدونشهری نیستند وازجای دیگر می آیند.واین افتخاری است برای این شهر.باتشکر.

Go to TOP