چاپ خبــر
پیش بینی هواشناسی برای تابستان؛

گرمای ۴۵درجه در راه اصفهان است

هرچند امسال اصفهان بهار گرمی را پشت سر گذاشت اما پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد یک ماه دیگر تابستان با گرمای ۳۰ تا ۴۵ درجه در اصفهان خودی نشان می دهد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هفته پیش رو هوای اصفهان رو به گرم شدن می رود و جو پایداری برای شهر پیش بینی شده است گفت: کم کم با ورود به فصل تابستان درجه حرارت هوا بیشتر می شود.

حسن خدابخش در رابطه با اینکه اوج گرما در اصفهان از چه زمانی آغاز می شود توضیح داد: معمولا تا ۳۰ خرداد بیشترین تابش را داریم و بیشترین گرمای تابستان را اواخر تیر ماه تا اوایل مرداد ماه در شهر اصفهان تجربه می کنیم و در این مدت زمانی ۲۰ روزه بیشترین گرما برای اصفهان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: علت این گرما تاخیر فصل است و پس از اینکه زمان بیشترین میزان تابش خورشید در پایان خرداد ماه تمام شد پانزده روز تا یک ماه زمان می برد تا به اوج گرما برسیم و زمین به دلیل تابش هایی که دریافت کرده به مرحله عکس العمل برسد و در نتیجه گرمای هوا ایجاد شود که مصادف می شود با روزهای پایانی تیر ماه و اوایل مرداد ماه.

وی خاطر نشان کرد در اوج گرمای امسال اصفهان دمای هوای ۳۰ تا۴۵ درجه را تجربه می کند که این میزان بعد از خرداد ماه اتفاق می افتد.

خدا بخش تصریح کرد: در حال حاضر اصفهان جزو استان های کم آب و خشک به شمار می رود به همین خاطر تابستان سخت و روزهای گرمی را پیش رو دارد و شهروندان باید برای گذر از این گرما به توصیه هایی که از سوی کارشناسان و پزشکان می شود توجه کنند تا با مشکلات کمتری این زمان سپری شود.

Go to TOP