چاپ خبــر

زنانی که بر دنیا حکومت می‌کنند+ عکس

نشریه فوربز در رتبه‌سنجی سال 2016 فهرست 100 زن صاحب قدرت جهان را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از فوربز، نشریه فوربز در رتبه سنجی سال 2016 فهرست 100 زن صاحب قدرت جهان را منتشر کرد که در آن آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به عنوان قدرتمندترین زن جهان معرفی شده است.

بر این اساس، آنگلا مرکل سیاست‌مدار آلمانی، دبیرکل اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان است که از ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ در پست صدارت آلمان قرار گرفته و اولین بانویِ صدراعظم در تاریخ این کشور محسوب می‌شود. مرکل نشقش بسیار مهمی در خارج کردن اروپا از بحران اقتصادی سال 2008 داشته و اقتصاد 16.2 هزار میلیارد دلاری اتحادیه اروپا را نجات داده است. وی کنترل مستقیمی بر تولید ناخالص داخلی 3.3 هزار میلیارد دلاری آلمان دارد و این کشور را به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرده است. وی تاکنون 10 مرتبه عنوان قدرتمندترین زن جهان را به دست آورده است.

هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، سناتور و وزیر امور خارجه سابق این کشور را در جایگاه دوم فهرست زنان صاحب قدرت جهان قرار دارد. انتخاب او برای ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند او را به رتبه اول قدرتمندترین زن جهان ارتقا دهد.

جانت یلن، رییس صندوق ذخیره فدرال (بانک مرکزی آمریکا) با یک پله صعود نسبت به سال گذشته در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفت.

زنانی که بر جهان حکومت می‌کنند/قدرتمندترین رهبران سیاسی زن در سال 2016+تصویر

در فهرست 100 زن قدرتمند و بانفوذ جهان، میشل اوباما، بانوی اول آمریکا جایگاه سیزدهم و الیزابت دوم، ملکه انگلیس رتبه بیست‌ونهم این فهرست را از آن خود کردند. میشل اوباما سال گذشته در جایگاه دهم فهرست قرار داشت.

ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس؛ ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز؛ کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول؛ شریل سندبرگ، مدیر امور اجرایی فیس‌بوک؛ سوزان ووجیکی، مدیرعامل یوتیوب؛ مگ ویتمن، رییس و مدیر ارشد اجرایی هیولت-پاکارد؛ آنا پاتریشیا بوتین، مدیرعامل شرکت سانتادر انگلیس به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم فهرست قرار دارند.

پارک گئون های، رئیس‌جمهور کره جنوبی در رتبه دوازدهم، تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهور تایوان در رتبه هفدهم، و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایتالیا در رتبه نوزدهم فهرست قرار گرفتند.

Go to TOP