چاپ خبــر

مرکز رشد نجف آباد بعنوان یکی از سه مرکز برتر دانشگاه آزاد انتخاب شد

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: این مرکز بعنوان یکی از سه مرکز رشد برتر دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سالجاری انتخاب شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، علی امیری گفتگو با ایرنا افزود: مرکز رشد دانشگاه آزاد نجف آباد در چهارمین جشنواره فرهیختگان در سالجاری بعنوان یکی از سه مرکز رشد برتر دانشگاه آزاد کشور معرفی شد.

وی با اشاره به ایجاد نخستین مرکز رشد دانشگاه آزاد نجف آباد از سال 1388 با هدف استقرار تیم های فناور و دانش بنیان اظهار کرد: دانشگاه آزاد نجف‌آباد از نخستین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که اقدام به راه‌اندازی مرکز رشد کرد.

امیری گفت: در مرکز رشد از تیم های دانش بنیان، حمایت مالی و سخت‌افزاری صورت می گیرد و انواع خدمات مشاوره‌ای، آشنایی با بازار و مدیریت نیز به آنها ارائه می‌ شود.

مدیر مرکز رشد واحد نجف‌آباد افزود: این مرکز دارای دو بخش تحقیقاتی «تجهیزات پزشکی» و «فنی و مهندسی» است و تاکنون حدود 80 تیم برتر در این مرکز پذیرش شده‌‌اند.

مرکز رشد (INCUBATOR)، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که بمنظور حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند.

استفاده از مراکز رشد، امروزه بعنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار و توسعه کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان محسوب می شود.

نخستین مرکز رشد کشور سال 1379 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شد.
دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با 28 هزار دانشجو و 600 نفر هیات علمی در 30 کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

Go to TOP