چاپ خبــر

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد نجف آباد عنوان برترین مقاله نانوفیزیک را به خود اختصاص داد

مقاله استادیارگروه مهندسی مکانیک واحد نجف آباد از بین مقالات ارائه شده در سومین جشنواره ملی فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد یادگارامام خمینی، بعنوان مقاله برتر محور نانو فیزیک کشور انتخاب شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد، مسعود افرند با ارائه مقاله خود در این جشنواره این عنوان را از آن خود کرد.

وی در مورد نتایج کار تحقیقاتی خود به ایرنا گفت: دراین پژوهش برای اولین بار از ذرات هیبریدی در مقیاس نانو به منظور بهبود خواص روغن موتور استفاده شد که در صرفه جویی مصرف سوخت و افزایش عمر موتور خودرو موثر است.

افرند افزود: درتهیه این نوع روغن ابتدا نانوذرات اکسید سیلیسیم و نانولوله های کربنی چند جداره با روش دو مرحله ای در روغن موتور پر کاربرد SAE40 تعلیق شدند.
وی اضافه کرد: در این راه از دستگاه هایی همچون همزن مغناطیسی و موج دهنده اولتراسونیک استفاده شد تا نمونه های همگن با غلظت های مختلف تولید شود.
افرند گفت: علت استفاده از نانوذرات اکسید سیلیسیم این بود که این نانوذرات بسیار خوب در روغن تعلیق می شوند.

وی اعلام کرد: این پژوهش، که به عنوان مقاله برتر در سومین جشنواره ملی فن آوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی با محور نانوفیزیک انتخاب شده است، می تواند بستر مناسبی در جهت توسعه تحقیقات در زمینه نانوسیالات باشد و زمینه استفاده از آن ها را بیش از پیش در این واحد دانشگاهی فراهم سازد.

هدف از برگزاری جشنواره ملی فناوری نانو را شناسایی قابلیت­های واحد­های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری سازی محصولات نانو و هدایت و تشویق واحد­های دانشگاهی و پژوهشگران این عرصه نوین علمی به سمت فناوری نانو در این دانشگاه هاست.

سومین جشنواره ملی فناوری نانو همراه با نخستین سمپوزیوم بین‌المللی نانوتکنولوژی 5 و 6 خرداد 95 برگزار شد.

Go to TOP