چاپ خبــر

دعا کنید غرق شدگان امروز ایرانی نباشند

هنوز چند ساعتی از انتشار خبری راجع به غرق شدن ایرانیانی که‌ غیر‌قانونی عزم استرالیا می‌کنند تا شاید آینده خود را در آنجا بیابند، نگذشته بود که خبرهای رسیده، حاکی از این است که یک کشتی جدید از پناهجویانی که غیر‌قانونی قصد وارد شدن به استرالیا را داشته‌اند در دریا غرق شده‌اند. دعا کنید آنان ایرانی نباشند و بدانید که ایران برای حل این مشکلات، نماینده‌ای ‌به کنفرانس اندونزی نفرستاده است!

به گزارش پونه زار به نقل از تابناک :

هنوز چند ساعتی از انتشار خبری راجع به غرق شدن ایرانیانی که‌ غیر‌قانونی عزم استرالیا می‌کنند تا شاید آینده خود را در آنجا بیابند، نگذشته بود که خبرهای رسیده، حاکی از این است که یک کشتی جدید از پناهجویانی که  غیر‌قانونی قصد وارد شدن به استرالیا را داشته‌اند در دریا غرق شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، قایق حامل ۱۰۵ پناهجو که می‌خواستند از ‌راه دریایی خود را به مرزهای استرالیا برسانند، در نزدیکی جزیره کریسمس غرق شد. مقامات امنیت دریایی استرالیا اعلام کردند که از طرف این قایق درخواست کمک دریافت کرده‌اند.

آنان افزودند، عملیات نجات با به‌کارگیری یک فروند هوایپما و دو فروند کشتی در حال انجام است. با توجه به آغاز عملیات امداد و نجات، گزارشی از تلفات احتمالی و جزییات سرنشینان این قایق منتشر نشده است.

از طرفی هم برخی خبرگزاری‌ها خبر داده‌اند که ایران در نشست جلوگیری از قاچاق پناهجو به استرالیا شرکت نکرد. خبرگزاری فرانسه گزارش داده، ‌در حالی که چند وزیر از استرالیا و وزیرانی از سیزده کشور دیگر، از جمله افغانستان و سریلانکا، روز سه‌شنبه در جاکارتا، پایتخت اندونزی، گرد هم آمدند تا برای جلوگیری از قاچاق پناهجویان به استرالیا گفت‌وگو و تبادل نظر کنند، ایران ـ که بزرگ‌ترین مبدأ فرستادن پناهجوی غیرقانونی به استرالیاست ـ نماینده‌ای به این نشست نفرستاد.

روزنامه «آسترالین» در این باره نوشت: «‌حضور نداشتن ایران در این نشست، توانایی کنفرانس وزیران را برای جلوگیری از سیل پناهجویان زیر سؤال می‌برد». این خبرگزاری اعلام کرده ‌که تاکنون توضیحی درباره دلایل ‌حضور نیافتن ایران در این نشست منتشر نشده است.

اکنون باید دعا کنیم که اولا غرق شدگان همگی نجات پیدا کنند و کسانی در این بین جان خود را از دست نداده باشند و از سویی دیگر ‌دعا کنیم در میان غرق شدگان ایرانیانی نباشند که خانواده‌های بیشتری از ایرانیان در این باره سوگوار عزیزان خود شوند!

Go to TOP